Vergeten verzekering
zaterdag 17 september 2016 om 08:50
Hoi allemaal,
Tot mijn grote schrik kwam ik er onlangs achter dat ik een adreswijziging ben vergeten door te geven aan mijn uitvaartverzekering.... 2 jaar geleden (!). Erg stom. Ik heb echter nooit iets van hen vernomen. Ik betaalde altijd per acceptgiro. Ze zullen ongetwijfeld post hebben gestuurd naar mijn oude adres. Verder heb ik nooit meer iets van hen vernomen (telefoontje had natuurlijk ook gekund). Ook heeft zich nog geen incassobureau gemeld voor een eventuele betalingsachterstand.
Een paar weken geleden heb ik ze gebeld om te vragen hoe het zit, maar het was zo druk dat ik teruggebeld zou worden. Nu hebben ze mij 1 keer terug gebeld maar ik kon op dat moment de telefoon niet opnemen. Daarna niks meer van ze vernomen.
Nu zit ik in dubio: er weer achteraan gaan of laten voor wat het is? De brave burger in mij zegt er achteraan gaan en betalen, maar misschien is het beter om geen slapende honden wakker te maken? Kunnen ze na een x aantal jaar nog steeds met een rekening komen, terwijl ze mijn verzekering in de tussentijd laten doorlopen (en de kosten alleen maar lten oplopen)? Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Tot mijn grote schrik kwam ik er onlangs achter dat ik een adreswijziging ben vergeten door te geven aan mijn uitvaartverzekering.... 2 jaar geleden (!). Erg stom. Ik heb echter nooit iets van hen vernomen. Ik betaalde altijd per acceptgiro. Ze zullen ongetwijfeld post hebben gestuurd naar mijn oude adres. Verder heb ik nooit meer iets van hen vernomen (telefoontje had natuurlijk ook gekund). Ook heeft zich nog geen incassobureau gemeld voor een eventuele betalingsachterstand.
Een paar weken geleden heb ik ze gebeld om te vragen hoe het zit, maar het was zo druk dat ik teruggebeld zou worden. Nu hebben ze mij 1 keer terug gebeld maar ik kon op dat moment de telefoon niet opnemen. Daarna niks meer van ze vernomen.
Nu zit ik in dubio: er weer achteraan gaan of laten voor wat het is? De brave burger in mij zegt er achteraan gaan en betalen, maar misschien is het beter om geen slapende honden wakker te maken? Kunnen ze na een x aantal jaar nog steeds met een rekening komen, terwijl ze mijn verzekering in de tussentijd laten doorlopen (en de kosten alleen maar lten oplopen)? Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie advies!
zaterdag 17 september 2016 om 16:04
Ik zou er niet aan moeten denken om een uitvaart helemaal zelf te regelen voor een dierbare. Er komt toch al veel bij kijken en als je dat dan ook nog erbij moet gaan doen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Vind het ook lullig voor de nabestaanden als er toch geen verzekering is omdat de overledene gewoon niet meer betaalde en die dus plotseling alles zelf op moeten hoesten (of het door de gemeente laten doen). Prima dat mensen niet zo'n verzekering hebben maar het lijkt me dan niet meer dan normaal dat je dat aan iemand laat weten zodat straks je nabestaanden wel weten waar ze aan toe zijn enzo.
zaterdag 17 september 2016 om 17:10
Bedankt voor jullie standpunten, overigens was ik niet van plan onverzekerd rond te blijven lopen maar te kijken bij een andere verzekeraar. Maar ik wil natuurlijk ook niet als wanbetaler bekend staan. Wel was ik bang dat ik in een keer een groot bedrag moest betalen voor 2 jaar niet betalen, met bijkomende kosten. Vandaar mijn twijfel om er zelf achteraan te gaan. Maar dat ga ik wel doen, bedankt voor het duwtje in de rug
Er is wel een leuke discussie ontstaan die me aan het denken heeft gezet over wat voor begrafenis ik wil. Deze verzekering heb ik eigenlijk klakkeloos overgenomen toen ik niet meer bij mijn ouders verzekerd kon zijn. Wat mij betreft mogen ze me in een kartonnen doos begraven, maar aan de wetenschap doneren klinkt ook zo gek nog niet. Ik ben er zelf toch niet meer bij dus zie de toegevoegde waarde er niet van in om een fancy begrafenis te hebben. Mochten mijn nabestaanden daar wel waarde aan hechten dan kunnen zij ervoor kiezen om hier geld aan uit te geven.
zaterdag 8 oktober 2016 om 22:29
Je kan je altijd beschikbaar stellen. Maar of je lichaam bij overlijden nog wordt geaccepteerd is een tweede. Dit is uiteraard geheel afhankelijk van de wijze van overlijden en de hoeveelheid die al in het ziekenhuis is.
Daarnaast sowieso bellen. Je hebt nog een polis lopen waar waarde in zit. Als je een adreswijziging doorgeeft ontvang je hiervan een nieuw polisblad met de nieuwe waarde zodat bij overlijden je nabestaande weten wie ze moeten bellen. Als je besluit opnieuw te verzekeren weet je ook welk bedrag je daar van af kan halen.
Een uitvaartverzekering zijn eenzijdige overeenkomsten. Jij heb in die zin alle "macht" in handen. Als je niet betaald kies je er indirect voor om de overeenkomst te beëindigen. Wat natuurlijk rottig is want als hij al echt zo lang loopt ben je nu een stukje ouder en moet je waarschijnlijk meer premie betalen.
Daarnaast sowieso bellen. Je hebt nog een polis lopen waar waarde in zit. Als je een adreswijziging doorgeeft ontvang je hiervan een nieuw polisblad met de nieuwe waarde zodat bij overlijden je nabestaande weten wie ze moeten bellen. Als je besluit opnieuw te verzekeren weet je ook welk bedrag je daar van af kan halen.
Een uitvaartverzekering zijn eenzijdige overeenkomsten. Jij heb in die zin alle "macht" in handen. Als je niet betaald kies je er indirect voor om de overeenkomst te beëindigen. Wat natuurlijk rottig is want als hij al echt zo lang loopt ben je nu een stukje ouder en moet je waarschijnlijk meer premie betalen.