Geld & Recht alle pijlers

verkeersdrempel

28-03-2013 14:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een verkeersdrempel voor de deur?

Bij mij ligt er al een aantal jaren een, maar er wordt steeds harder overheen gereden. Nu geen dat veel trillingen/geluid in huis.

Ook ontdek ik steeds meer scheuren in mijn woning.

Kan je daarmee naar de gemeente?
Ja, daarvoor kan je naar de gemeente. Je kan vragen of ze de drempel weg halen.

Als je ze echter aansprakelijk wil stellen dan moet je door middel van een bouwkundig rapport aantonen dat de gemeente nalatig is geweest.
Foto's maken van die scheuren. Of je daar iets aan hebt weet ik niet, ze zullen vermoedelijk zeggen dat die scheuren er al waren maar misschien heb je toevallig nog oude(re) foto's waarop geen scheuren te zien zijn.
verba volant, scripta manent.
Je kan toch nog steeds harder over een drempel? En als er dan schade komt, dan komt dat toch door die auto's? Daar kan je gemeente toch niks aan doen?
quote:MarianneDavids schreef op 28 maart 2013 @ 14:54:

Foto's maken van die scheuren. Of je daar iets aan hebt weet ik niet, ze zullen vermoedelijk zeggen dat die scheuren er al waren maar misschien heb je toevallig nog oude(re) foto's waarop geen scheuren te zien zijn.

Maakt niet uit. In mijn huis zitten ook scheuren en dat komt niet door drempels of verkeer. Beton 'werkt' soms gewoon en dan kunnen er wel eens barsten komen.

Echt, als je de gemeente aansprakelijk wil stellen moet je echt wel met meer komen dan alleen een paar foto's.

quote:aquariusje7700 schreef op 28 maart 2013 @ 15:00:

Je kan toch nog steeds harder over een drempel? En als er dan schade komt, dan komt dat toch door die auto's? Daar kan je gemeente toch niks aan doen?De gemeente is wegbeheerder. Zij kunnen de drempels weg laten halen of wellicht wat aan laten passen omdat de ruimte tussen wegdek en drempel misschien groter is geworden waardoor er trillingen zijn ontstaan.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 28-03-2013 15:07
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
verkeersdrempels zijn zooooo jaren 90. iedereen crost er maar over heen. Praat met andere buurtbewoners, wijkbeheerder of er niet iets nieuws kan worden bedacht, wat wel werkt.
Ik denk wel dat je in gesprek kan gaan met de gemeente over een nieuwe oplossing....

maar ik denk niet dat je de scheuren op de gemeente kan verhalen
quote:redband schreef op 28 maart 2013 @ 17:19:

Praat met andere buurtbewoners, wijkbeheerder of er niet iets nieuws kan worden bedacht, wat wel werkt.Dus als je drempels weghaalt gaan auto's zachter rijden? Kan ik bijna niet geloven. Ik rem altijd af voor die rotdingen.
Je zult moeten aantonen dat die scheuren door die drempel komen door middel van een bouwtechnisch onderzoek. Want voor hetzelfde geld is je huis 'gewoon' slecht gebouwd ofzo.

Neem contact op met de gemeente en leg, zonder boos worden of verwijten, gewoon uit wat het probleem is en of er iemand langs kan komen om de situatie te bekijken.

Hoe lang ligt die drempel er al? Wanneer zijn de scheuren ontstaan? Heb je bewijzen dat die scheuren er nog niet inzaten voor de drempel (foto's bijvoorbeeld). Hebben je (over)buren er ook last van?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven