Geld & Recht alle pijlers

vermist pakket en verzender doet moeilijk

18-01-2019 09:30 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een tijd geleden een pakket uit Engeland besteld en dat zou bezorgd worden door dpd afgelopen woensdag. Op de dag van de bezorging is er niet aangebeld maar s'avonds zag ik ineens staan dat het pakket afgeleverd was en bovendien dat ik hiervoor getekend heb. Ik heb nagevraagd bij mijn huisgenoten of zij hem in ontvangst genomen hebben. Toen zei een huisgenoot dat zij buiten het portiek voor mijn berging een pakje heeft zien staan. Dit hoorde ik pas donderdagmorgen. Ze dacht dat het oud papier was dus besteedde er verder geen aandacht aan. Dit pakje was inmiddels verdwenen aangezien het op de openbare weg stond. Nu heb ik dus de verzender en dpd hiervan op de hoogte gebracht.
Volgens mij moet de verzender van mijn pakket dit dan verder opnemen met de vervoerder.

Nu wil het bedrijf waar ik de bestelling geplaatst heb echter dat ik
een verklaring onderteken waarin staat dat ik de waarheid spreek omtrent het niet in ontvangst genomen te hebben van het pakket, ik dit ook daadwerkelijk bij buren nagevraagd heb en bereid ben mee te werken aan de geldende richtlijnen voor eventueel onderzoek van de vervoerder en/of politie! En daarnaast staat er in dit formulier dat het hun beleid is dat ze vervangende producten opsturen terwijl ik van de koop af wil zien. Het wordt dus niet eens gevraagd of je de bestelling nog wilt dus ik wil dit formulier niet ondertekenen en daarnaast ligt de bewijslast niet bij mij maar bij de webshop.

Ook willen ze een kopie van mijn paspoort wat ik echt veel te ver vind gaan. Ten eerste werkt het identiteit fraude in de hand en ten tweede vind ik het vreemd dit te vragen voor een bestelling van 65 euro.

Volgens mij moeten ze mij verder met rust laten, ik heb aangegeven het niet ontvangen te hebben en het oplossen met dpd.

Wat adviseren jullie mij te doen? Ze zitten in Engeland dus vallen onder dezelfde wetgeving als Nederland. Heeft iemand hier verstand van?
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
18-01-2019 10:33
Dit snap ik inderdaad. Met mijn werk verkopen wij een dienst/product via andere bedrijven (zoals idd bijv. Samsung - Coolblue). Wij helpen de klant niet direct, maar sturen wij door naar degene waar zij dit hebben aangeschaft.

Maar hoe zit het dan met afleveren? Ik bedoel echt letterlijk het afleveren van een pakketje door een bezorger bij de klant aan de deur. Daar is de webshop misschien de eindverantwoordelijke om ervoor te zorgen dat de klant het pakketje alsnog ontvangt (onderzoek of nieuwe toesturen), maar het feit dat het niet of verkeerd geleverd wordt daar kan de webshop niets aan doen. Toch? Of zie ik het nou helemaal krom?
:) nee hoor, je ziet het niet krom, maar je moet verschil maken tussen juridische verantwoordelijkheid (die ligt bij de webshop) en de vraag wie hier iets aan kan doen (de vervoerder). Als de vervoerder het fout doet, levert die een wanprestatie aan de webshop, en bijgevolg levert de webshop een wanprestatie aan de eindklant.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je.doet.moeilijk.
Je wilt geen gezeik en dan ga je ze juist tegenwerken waardoor je alleen maar meer gezeik krijgt. Logisch.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2019 10:46
:) nee hoor, je ziet het niet krom, maar je moet verschil maken tussen juridische verantwoordelijkheid (die ligt bij de webshop) en de vraag wie hier iets aan kan doen (de vervoerder). Als de vervoerder het fout doet, levert die een wanprestatie aan de webshop, en bijgevolg levert de webshop een wanprestatie aan de eindklant.
Ingewikkeld.. Toch bedankt voor je uitleg, ik laat dit soort dingen wel over aan degenen die er wat van af weten o_o
Je titel klopt niet -> JIJ doet moeilijk.
hoezo wil je van de koop afzien, er ging iets mis met de bezorging
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
18-01-2019 10:52
Ingewikkeld.. Toch bedankt voor je uitleg, ik laat dit soort dingen wel over aan degenen die er wat van af weten o_o
Als in: Jolly weet er niets van?
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
18-01-2019 11:12
Als in: Jolly weet er niets van?
Nee, als in: ik weet er niets van en laat het dus over aan degenen die het wel weten
Tia.Dalma schreef:
18-01-2019 11:12
Als in: Jolly weet er niets van?
.
Of als in: ik weet er te weinig van af.

Voor beide interpretaties vatbaar :)
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
18-01-2019 11:12
Als in: Jolly weet er niets van?
Volgens mij bedoelt ze: “ik weet er niets van, Jolly wel, en ik vraag het dus liever aan iemand die er iets van weet” :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Driedubbele crosspost :high5:
Alle reacties Link kopieren
Driedubbel, jullie zijn goeoeoed!!! :proud:

Wilde inderdaad al in de verdediging hier, maar zo kan het idd ook opgevat.
(Mooie business analytics meets legal postings trouwens, Jolly :cheer: )
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
18-01-2019 11:27
Driedubbel, jullie zijn goeoeoed!!! :proud:

Wilde inderdaad al in de verdediging hier, maar zo kan het idd ook opgevat.
(Mooie business analytics meets legal postings trouwens, Jolly :cheer: )
:) dank u!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Jolly heeft het meeste al gezegd.

Wat ik niet begrijp is dat je niet gewoon meewerkt. Daar had je het minste werk van.
Bedenk ook dat jij ook een overeenkomst hebt met de webshop en je dus niet zonder plichten bent.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:32
Jolly heeft het meeste al gezegd.

Wat ik niet begrijp is dat je niet gewoon meewerkt. Daar had je het minste werk van.
Bedenk ook dat jij ook een overeenkomst hebt met de webshop en je dus niet zonder plichten bent.
En daar helpt loepen :) TO wil eigenlijk vooral van de bestelling af en haar geld terug. Elders noemde ze het zelfs “karma” dat de levering mislukt is. Het komt haar gewoon erg goed uit, en dáárom wil ze geen nieuwe levering.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-01-2019 11:36
En daar helpt loepen :) TO wil eigenlijk vooral van de bestelling af en haar geld terug. Elders noemde ze het zelfs “karma” dat de levering mislukt is. Het komt haar gewoon erg goed uit, en dáárom wil ze geen nieuwe levering.
Ik had het gelezen.
Maar helaas heeft zij haar overeenkomst met de webshop ook na te komen.

En volgens mij, kort door de bocht genomen, mag de verzender er toch vanuit gaan dat het pakket gewoon geleverd is als TO niet mee wil werken aan een onderzoek. En dan zal ze ook gewoon moeten betalen. Alleen heeft ze dan niets te retourneren en is ze het geld gewoon kwijt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
18-01-2019 11:38
Ik had het gelezen.
Maar helaas heeft zij haar overeenkomst met de webshop ook na te komen.

En volgens mij, kort door de bocht genomen, mag de verzender er toch vanuit gaan dat het pakket gewoon geleverd is als TO niet mee wil werken aan een onderzoek. En dan zal ze ook gewoon moeten betalen. Alleen heeft ze dan niets te retourneren en is ze het geld gewoon kwijt.
Ik denk ook niet dat TO succes gaat hebben met haar imho vrij idiote gedrag :) Sterker, ze moet vooral deze lijn volgen, dan heeft ze straks incassokosten er bij. En als webshop zou ik na enige tijd nog aangifte overwegen ook. Maar in alle botte eerlijkheid: ik denk niet dat TO helemaal goed begrijpt wat ze zichzelf op de hals aan het halen is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... g-vervalst

Hier iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Het is opgelost. Kreeg mail van de webshop dat dpd geen handtekening heeft ondanks de melding dat ik getekend zou hebben en zij de chauffeur hier verder op aanspreken. Bedankt voor jullie reacties.
Niet de verzender doet moeilijk. Jij doet moeilijk. Pas de titel aan en je gedrag.
Teddy13 schreef:
18-01-2019 13:13
Het is opgelost. Kreeg mail van de webshop dat dpd geen handtekening heeft ondanks de melding dat ik getekend zou hebben en zij de chauffeur hier verder op aanspreken. Bedankt voor jullie reacties.
Mooi. En dus zorgt de webshop ervoor dat je je bestelling alsnog krijgt en betaal jij die gewoon?
Teddy13 schreef:
18-01-2019 13:13
Het is opgelost. Kreeg mail van de webshop dat dpd geen handtekening heeft ondanks de melding dat ik getekend zou hebben en zij de chauffeur hier verder op aanspreken. Bedankt voor jullie reacties.
En dan?
Is je bestelling geannuleerd of leveren ze opnieuw?
RoseHip schreef:
18-01-2019 16:04
En dan?
Is je bestelling geannuleerd of leveren ze opnieuw?
Natuurlijk leveren ze opnieuw. Het is anders wel erg fraudegevoelig en een eenvoudige manier om gratis bestellingen te ontvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven