Verplicht vakantie?
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:34
Door verbouwingswerkzaamheden is t bedrijf waar ik werk komend jaar 3 weken gesloten, en ben ik verplicht om dus 3 weken vakantie op te nemen.
Nu vind ik dit eigenlijk nogal zonde van de dagen!
Kan mijn werkgever mij verplichten om 3 weken vakantie op te nemen?
We hebben geen cao!
Nu vind ik dit eigenlijk nogal zonde van de dagen!
Kan mijn werkgever mij verplichten om 3 weken vakantie op te nemen?
We hebben geen cao!
annie2 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 17:35
2.55% gewijzigd
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:38
Hangt van je CAO af volgens mij, in sommige gevallen is vastgelegd dat een x aantal dagen aangewezen mag worden door WG als 'verplicht verlof' maar drie weken is wel erg lang, dat is meer dan de helft van je vakantiedagen.
Zie: http://blog.wetrecht.nl/kun-je-medewerk ... -te-nemen/
Zie: http://blog.wetrecht.nl/kun-je-medewerk ... -te-nemen/
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:39
Mij ook.
Wij waren dit voorjaar ook twee weken dicht en je mocht verlof opnemen of meehelpen leegruimen en weer inruimen. Sommige mensen konden hun functie gewoon uitvoeren, anderen( waaronder ik) niet of gedeeltelijk en hebben dus meegeholpen.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:41
Maar dan heb je dus een keuze. Ik vind drie weken verplicht verlof van eigen verlofdagen nogal veel. Alle partners moeten dan ook maar net kunnen.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:43
Ja klopt maar bij TO kondigen ze het aan voor volgend jaar. Tijd genoeg om iets te plannen.
Bij ons was het een paar weken van te voren.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:45
Thuiswerken bijvoorbeeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:46
Tijd genoeg om wat te plannen vind ik geen goede reden. Je kiest je reisbestemming uit op het juiste seizoen of je moet met 'n reisgenoot rekening houden. Ik heb bij 'n voormalige werkgever vast laten leggen in mijn contract dat ze mij nooit mochten gaan verplichten in de maanden juli/augustus vakantie op te nemen. Dit omdat ik dat een te druk/duur seizoen vind om op reis te gaan.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:55
Wel eens van bouwvak gehoord?
Soms is het gewoon niet anders, als je dat niet wil, moet je een andere baan zoeken. Zou ik persoonlijk nogal rigoureus vinden overigens, maar als je de verplichte vakantie echt onoverkomelijk vindt is dat je enige optie denk ik.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:58
Zeker en al vaak mee te maken gehad, maar dat vind ik toch wat anders. Net als in het onderwijs.
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:01
Het is als het goed is een eenmalig iets zo'n verplichte sluiting, en waarschijnlijk gaan ze dat doen in een rustige periode en een zo kort mogelijke tijd anders kost het het bedrijf teveel geld, dus ik vind dat je je maar aan hebt te passen. Leuk is anders maar het is nog altijd beter dan elk jaar verplicht bouwvak.
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:04
Even wat reactie op jullie!
Werk in de horeca, dus thuiswerken is geen optie!
De exacte datum is nog niet bekend zal ergens in het eerste kwartaal volgend jaar zijn.
En nee was niet van plan mijn baan op te zeggen door dit, maar vraag mij gewoon af hoe en of dit mag.
Normaliter zou ik ook denken ga op vakantie! Maar we zijn dit jaar nog al 5 weken weggeweest, en dus zullen we eerst weer even moeten sparen!
De exacte datum is nog niet bekend zal ergens in het eerste kwartaal volgend jaar zijn.
En nee was niet van plan mijn baan op te zeggen door dit, maar vraag mij gewoon af hoe en of dit mag.
Normaliter zou ik ook denken ga op vakantie! Maar we zijn dit jaar nog al 5 weken weggeweest, en dus zullen we eerst weer even moeten sparen!
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:17
Met het eerste kwartaal zou ik geen problemen hebben: Thailand, here I come!! Of Florida... Genoeg betaalbare opties voor zonnige mooie bestemmingen in die periode.annie2 schreef: ↑29-08-2017 18:04Even wat reactie op jullie!
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:44
dinsdag 29 augustus 2017 om 20:40
TO, informeer eens bij Juridisch Loket. Ik vind het niet normaal dat je bijna al je vakantiedagen kwijt bent omdat wg wil verbouwen. Wat als de verbouwing uitloopt en er komen nog eens 2 weken bij? Mag je dan de rest van het jaar geen vrij meer?
http://ondernemingsdatabank.indicator.n ... 03/related
http://ondernemingsdatabank.indicator.n ... 03/related
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 29 augustus 2017 om 21:38