Geld & Recht alle pijlers

Verzekeringen ... apart telefoontje

01-09-2010 16:26 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand is mijn hond (aangelijnd) gegrepen door een grote herder (onaangelijnd). De herder nam mijn stumper van amper 8 kilo in de bek en begon wild te schudden. Heeft maar even geduurd maar ben onmiddelijk naar de D.A. gegaan. Bleek hij een geperforeerde long en 3 gebroken ribben te hebben. Werd gelijk doorverwezen naar een kliniek, 90 km. verderop. Hij bleef daar 5 dagen, toen was ie weer stabiel en mocht ik hem weer op komen halen. Moest nog een keer weer terugkomen voor controle. Hij maakt het nu weer helemaal goed.

Al met al heeft alles zo'n 1000 euro gekost. Tegenpartij heeft direct aangegeven de rekening te willen betalen. Dat is allemaal heel netjes gegaan. De tegenpartij heeft schade verhaald op W.A.-verzekering.

Vandaag kreeg ik uiteindelijk telefoontje van een vertegenwoordiger van de verzekering. Beetje een raar gesprek. Ben benieuwd naar jullie mening/ ervaringen:

1. Er werden vragen gesteld over waarom ik helemaal 90 km moest rijden voor een kliniek en waarom het niet gewoon bij een D.A. in mijn eigen woonplaats kon. Ik heb uitgelegd dat ik daar naar toe verwezen werd. Hond had 24 uur toezicht nodig en dat kon bij de gewone D.A.niet.

2. Nou goed dan, reiskosten worden vergoed, echter had ik wel teveel kilometers opgegeven. Het was 86 km. i.p.v. 90 (Voel me echt een oplichtster zo hee). Ik had gewoon via google-maps gekeken.

3. Ze behandelen een hond als een 'zaak'. Ze zouden de rekening totaal vergoeden (harstikke mooi) maar normaal gesproken deden ze dit niet en moest ik wel begrijpen dat de rekening nu duurder is dan de DAGWAARDE van de hond ....

4. En tot slot, als er nog meer rekeningen achteraf komen n.a.v. dit voorval dan kan ik die niet meer verhalen op de W.A.-verzekering (euhhh... ik dien de schadeclaim toch niet in, dat doet de tegenpartij).

Vond maar vreemd telefoongesprek, wel blij natuurlijk dat ik het geld weer terugkrijg maar bovenal dat mijn hondje weer blij kwispelend rondloopt.

Ben erg benieuwd naar jullie mening en/ of ervaringen met uitbetalingen van verzekeringen. Innen doen ze graag namelijk maar wel heel moeilijk doen als je wat wil 'halen'.
Here I am - now what are your other two wishes...
haha jezus, dat ze je hond niet total loss hebben verklaard zeg!!

Fijn dat je je geld terug krijgt en alles goed is met je hondje.

Rekeningen die nu nog komen nog steeds doorgeven aan die andere eigenaar hoor, dat horen ze gewoon te betalen.
Zeiden ze dat echt?

'Mevrouw, u moet nu wel beseffen: deze rekening is duurder dan de dagwaarde van uw hond?'

Echt????

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja, dat werkt zo. Huisdieren zijn echt net zoiets als een auto of tafel voor verzekeringen, inclusief dagwaarde Lekker cru....
Ik vind het schandalig, die vragen.
Tja, dat zij het zo bekijken: a la.

Maar dag ZEG je dan toch niet hardop?
Jeetje wat een rare benadering zeg. De dagwaarde van je hond. Als ze nog es terugbellen zou ik gelijk vragen hoe het met de dagwaarde van deze mevrouw/meneer staat, of ie nog een beetje lekker in de markt ligt, of dat hij/zij merkt dat zijn/haar dagwaard emet de leeftijd sterk afneemt... Pffft zeg, je hebt het over een dier hier hoor! Lekker onpersoonlijk.

Maar mooi dat je je geld terug kreeg:) En dat je beessie weer alive & kicking is.

Ik heb pas bij de woonhuisverzekering geld terug gehad ivm waterschade door een leiding die was gaan lekken. Eerst kreeg ik het door de klusjesman opgegeven bedrag minus 45 euro terug gestort. Dat was de eigen bijdrage namelijk. Twee dagen later krijg ik een brief dat we ook de eigen bijdrage vergoed krijgen vanwege onze 'zelfwerkzaamheid' ofzo... Ehm ja tuurlijk? Lol ik ben al lang blij haha. Dit verhaal is andersom dus haha.. We mochten ook zelfs het behang opgeven.
Ja dat hebben ze letterlijk gezegd! Daarbij zeiden ze. Als hond doodgebeten werd dan kreeg je alleen de dagwaarde van de hond uitbetaald. Ben erg benieuwd hoe ze dat berekenen:

Hond heeft al eens een hernia gehad, ontstoken anaalklieren, onstoken oog, navelbreuk, gebitsrenovatie, en wat al niet meer.

Hoeveel kilometers heeft ie gereden? gelopen?

Heel bizar.
Alleerst, ben blij dat alles zo weer op zijn pootjes terecht komt.

Tja wat betreft de vragen, klinkt mij alsof die iets oplas vanuit een boekje, dus het is of nog een groentje of probeert de geleerde uit te hangen.

Wat betreft de dagwaarde van je hond mag ik hopen dat je een stamboek/rashond hebt, vuilnisbakjes leveren niet zoveel meer op...sorry hoor, echt dubbel om dat stukje

Hondje zelf ook weer van alle ellende bekomen?
Ik zou best de dagwaarde van een hond willen weten, zijn daar tabellen van net zoals van auto's?
Ja heb wel een rashond (Cavalier), destijds 750 euro's voor betaald. Maar is inmiddels alweer 8 jaar oud. Zul je dan ook niet veel meer voor krijgen. Alsof mij het geld dan nog uitmaakt.

Met hond is het weer helemaal goed. Was even heel vervelend. Hij was maand daarvoor geopereerd aan acute hernia en was sowieso al in de lappenmand. Dat zag tegenpartij ook als verklaring waarom zijn hond zo agressief reageerde. Honden bijten in natuur de zwakkeren dood.

Gelukkig houdt ie zijn hond nu wel aangelijnd. Da's helemaal goed gegaan. Baas van die hond was ook erg geschrokken.

Maar erg blij dat hij weer vrolijk rondloopt. Hij ziet er alleen niet uit. Ten eerste nog helemaal geschoren van hernia operatie, en vervolgens de zijkant helemaal geschoren n.a.v. de aanval.

Maar geen trauma ofzo, loopt weer gewoon naar andere honden om te snuffelen/ spelen.

Maar dat telefoontje echter vond ik super onsympathiek. Vreemd ook dat ze mij bellen.
quote:ShamRock schreef op 01 september 2010 @ 16:26:

3. Ze behandelen een hond als een 'zaak'. Ze zouden de rekening totaal vergoeden (harstikke mooi) maar normaal gesproken deden ze dit niet en moest ik wel begrijpen dat de rekening nu duurder is dan de DAGWAARDE van de hond ....

4. En tot slot, als er nog meer rekeningen achteraf komen n.a.v. dit voorval dan kan ik die niet meer verhalen op de W.A.-verzekering (euhhh... ik dien de schadeclaim toch niet in, dat doet de tegenpartij).

Of dat juist is wat ze beweren is nog de vraag

"Als uw huisdier is aangevallen zal de verzekeraar van de tegenpartij zeggen dat ze alleen de dagwaarde hoeven te vergoeden. Dit is niet waar. Dit is al eerder door de rechter teruggefloten bij een zaak waar twee Amstaffs een kat op straat aanvielen. De kat overleefde het maar de rekening van de dierenarts was 1.100 euro!

De eigenaren van de staffords probeerden de schadevergoeding te beperken tot 50 euro - de prijs van een asielkat. De rechter zag het anders: de emotionele en affectieve waarde van een dier geeft de eigenaar het recht de veterinaire hulp te zoeken die nodig is, zeker als er een redelijke kans is op herstel. De eigenaren van de amstaffs hebben alle dierenartskosten moeten betalen, én alle proceskosten. "

http://www.gevaarlijkehon ... idisch/schadeclaimen.html
En heb je daar ook van die sms-diensten voor, zoals car-spotting en zo?

"Even sms-en en je weet gelijk wat ie kost en kan!"
http://www.telegraaf.nl/b ... ss_verklaard__.html?p=9,2
quote:Broedkippetje schreef op 01 september 2010 @ 16:41:

En heb je daar ook van die sms-diensten voor, zoals car-spotting en zo?

"Even sms-en en je weet gelijk wat ie kost en kan!"
Zo Wintermuts, dat heb jij snel opgezocht!! Goed om te weten. Dat heeft een rechter dus bepaald. Hmmm jammer dat ik dit niet wist voor het telefoontje. Ik stond met mijn bek vol tanden.
Wat een honden !!!

Eh...de verzekering dus
once upon a time called.....right now
Dagwaarde? Wat een idioten.
Wie was jij eerst trouwens SR?
Hey Star, heb inderdaad een nieuwe nick. Ik kwam tot 2 jaar geleden wel redelijk veel op het forum maar ik denk niet dat iemand mij (nog) kent. Ik zat niet echt in de 'verzameltopics'.

Af en toe wel wat geinen op van die plak-topics.

Wil verder niet zo'n bombarie maken over mijn nieuwe nick. Al begrijp ik dat dit vandaag de dag normaal is om aan te kondigen dat je weg gaat, een break neemt of weer terugkomt.

Mijn vorige nick laat ik voor wat het is. Ben in ieder geval niet een 'bekende' naam.
Grmbl, daar kan ik toch zo niet tegen
Dagwaarde van een hond... werkelijk?? Ben benieuwd hoe dat bepaald wordt dan...

Wat een vreemde kwestie dit. De waarde van mijn kat stijgt per jaar..liefde enzo.
Huisdieren zijn helaas voor de wet nog steeds 'spullen'. Te zot voor woorden natuurlijk, maar vandaar wel het jargon van de verzekeraar.

Vind het niet kies van de beste meneer/mevrouw, maar zo zal op het kantoor ook wel gepraat worden, aangezien het uiteindelijk wet-technisch gaat over goederen.

Ik hoop ook zo, dat de wet veranderd word, zodat dieren ook meer rechten krijgen, en hun eigenaren ook!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nou dan ben ik benieuwd hoe het met de dagwaarde van de verzekeringsagent is. Wordt ie aangereden...oh laat maar liggen, de dagwaarde is toch niet meer zo hoog.

Ik vind het echt achterlijk, dat zeg je toch niet!

En als je nog een rekening krijgt, gewoon doorsturen hoor.
quote:Star schreef op 01 september 2010 @ 17:17:

Grmbl, daar kan ik toch zo niet tegen Snap dat het irritant is... maar maak je geen zorgen ik ben voor jou en bijna iedereen hier echt geen 'oude bekende'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven