Geld & Recht alle pijlers

Vinted Ergernissen

05-06-2020 14:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik verkoop sinds een tijdje kinderkleding via Vinted.

Ik verkoop alleen kinderkleding. Voorwaarde is dat ze in goede staat zijn, goede kwaliteit en alleen merken. ( ook goedkopere merken zoals B Nosy en Name it) en ik vraag een realistische prijs. Het verkopen gaat daardoor goed.

Ik koop zelf nooit iets voor mijn kinderen via vinted. Ze hebben teveel kleding en ze dragen nooit 2ehands ( omdat ik teveel koop, niet omdat er wat mis is met 2ehands kleding) tenzij het van een sinling is.

Ik verbaas me echt over wat ik voorbij zie komen daar. Mensen vragen voor c&a kleding dezelfde prijs als ik vraag voor een merk item. Ook staan er afgetrapte sneakers op (2ehands schoenen kopen snap ik sowieso niet, zo slecht voor je voeten, en vind het ook een beetje viezig) ik zie zelfs kleding met gaatjes en vlekken wat ze dan wel erbij vermelden, endaar dan 15 euro voor vragen omdat de nieuwprijs 40 euro was. Ik vraag je altijd af wat zijn dat voor soort mensen? Je moet echt durven om zoiets nog te willen verkopen en dan voor die prijs? Herkennen jullie dit? Of ben je zelf een verkoper van dit soort items en wil je uitleg geven, lees het graag.

Er nog bij zeggend wat ik wil met dit topic is niks ( weet al dat er reacties komen als waar maak je je druk om gewoon omdat ik het ben) Gewoon mijn ergernis van me afgeschreven dat is alles!
Alle reacties Link kopieren
Slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader zei altijd over de ramenwasser bij het stoplicht/ de muzikant met de viool/ de verkopers van rommeltjes.... als het niet zou lonen zouden ze het niet doen.

Net zoals advertenties van: gratis af te halen trampoline, rand en net moeten vervangen worden, zelf uit elkaar halen.

Of gratis split, zelf uitgraven....

Mensen die denken dat door iets gratis weg te geven hun rotklusje wordt gedaan :-D

Ik verkoop ook voor lage prijzen, al zet ik iets met kaartje eraan van een duur merk voor 7,00 erop verkoopt het niet eens. Ik ben maar gestopt met me te verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Een sinling?

Ik ben niet heel enthousiast over Vinted. Vaak wordt wat je koopt niet verstuurd en je krijgt zelden antwoord.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
05-06-2020 15:00
Mijn vader zei altijd over de ramenwasser bij het stoplicht/ de muzikant met de viool/ de verkopers van rommeltjes.... als het niet zou lonen zouden ze het niet doen.

Net zoals advertenties van: gratis af te halen trampoline, rand en net moeten vervangen worden, zelf uit elkaar halen.

Of gratis split, zelf uitgraven....

Mensen die denken dat door iets gratis weg te geven hun rotklusje wordt gedaan :-D

Ik verkoop ook voor lage prijzen, al zet ik iets met kaartje eraan van een duur merk voor 7,00 erop verkoopt het niet eens. Ik ben maar gestopt met me te verbazen.
Oh nou, zo hebben wij al heel wat gratis weggegeven hoor. Laminaat, zelf uithalen, incl ondervloer onder voorwaarde dat je alles meeneemt en ook de vloer veegschoon oplevert. Had binnen een uur 100 reacties. Trampoline (was nog wel helemaal goed), zelf uit elkaar halen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop sinds een tijdje kinderkleding via Vinted.
Waarom doe je dat dan?


Een bedrijf dat iedere avond tien reclameblokken inkoopt ( dat kost wat en dat geld moet ergens weer vandaan komen) en je dat Vinted zo ongeveer door de strot wil duwen, daar zou ik uit principe al niks mee willen....

Wat was er trouwens mis met marktplaats?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Na de duizendste reclame heb ik vinted gedownload, kon helemaal niet vinden waar verkopers woonden, was op zoek naar stoelen maar ze hebben enkel kleding, dus heb het weer verwijderd


Tot zover vinted
Alle reacties Link kopieren
Als ik op de reclames af ga, ben ik niet de doelgroep van Vinted.
Wat een oooeeeeerrrrrrrvervelende spotjes.

Alleen dat is al ergernis genoeg voor mij. Méér dan genoeg.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
05-06-2020 16:10
Als ik op de reclames af ga, ben ik niet de doelgroep van Vinted.
Wat een oooeeeeerrrrrrrvervelende spotjes.

Alleen dat is al ergernis genoeg voor mij. Méér dan genoeg.
Alleen al door die spotjes ga ik NOOIT op Vinted.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-06-2020 15:41
Oh nou, zo hebben wij al heel wat gratis weggegeven hoor. Laminaat, zelf uithalen, incl ondervloer onder voorwaarde dat je alles meeneemt en ook de vloer veegschoon oplevert. Had binnen een uur 100 reacties. Trampoline (was nog wel helemaal goed), zelf uit elkaar halen.
Ligt er ook aan hoe het product zelf er nog uit ziet, hoor. Ik zie het hier ook wel eens voorbij komen op Facebook, dingen die eigenlijk rijp voor de sloop zijn maar ''gratis'' worden weggegeven als je het zelf uit elkaar haalt.
Met producten die nog goed zijn, is het geen probleem natuurlijk.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Heel Vinted vind ik één grote ergernis. Het láátste dat we als maatschappij die jonge doelgroep door de strot moeten duwen is wel dat het superduper normaal is om kleren als een soort carrouselproduct te zien en het (dus) helemaal normaal te vinden om kasten vol kleding aan te schaffen die je niet echt leuk genoeg vindt om te dragen.

Krimp of groei je een paar maten of doe je een keer een miskoop dan volstaat Marktplaats prima.
Alle reacties Link kopieren
MP of een FB groep gebruik ik veel liever voor verkoop!
De slechte staat verbaast mij ook. Ik gooi kapotte kleding weg en durf dat niet te verkopen. En hoeveel tweedehands (verwassen!) onderbroekjes er wel niet voorbij komen :'(
Liebeskind² schreef:
05-06-2020 15:06
Een sinling?

Ik ben niet heel enthousiast over Vinted. Vaak wordt wat je koopt niet verstuurd en je krijgt zelden antwoord.
Ah oké, heb zelf goede ervaringen met Vinted. Al genoeg gekocht en veelal zo goed als nieuw. Heerlijk shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort ook actief op Vinted, maar snap niet hoe ik POSTNL aan mijn verzendmethodes kan toevoegen.
Via de klantenservice/helpdesk word ik ook niet veel wijzer.
Iemand hier enig idee?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
05-06-2020 16:33
Ligt er ook aan hoe het product zelf er nog uit ziet, hoor. Ik zie het hier ook wel eens voorbij komen op Facebook, dingen die eigenlijk rijp voor de sloop zijn maar ''gratis'' worden weggegeven als je het zelf uit elkaar haalt.
Met producten die nog goed zijn, is het geen probleem natuurlijk.
Tikje off-topic maar inderdaad, vorige week kwam een totaal afgeragde, enorme bank voorbij. Aan de rugleuning te zien had ie ooit kleur, maar de zittingen waren helemaal kaal. En loeizwaar want er zat zo´n electrische, verstelbare longchair aan vast. Gratis en voor niks, maar het moest wel nog even naar beneden gesjouwd worden... liefst vandaag, uiterlijk morgen.

En hem dan zes keer uppen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Vinted véél fijner dan marktplaats, niet hoeven onderhandelen over prijzen, gewoon vaste prijs, take it or leave it. Communicatie met de verkopers is tot nu toe altijd prima geweest en kleding blijkt telkens in staat zoals beschreven te zijn. En niet onbelangrijk: ik heb er al meerdere keren hele leuke kledingstukken kunnen vinden die in de winkel niet meer te koop zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon bieden bij Vinted hoor, net als bij Marktplaats.
Bovendien kun je bij Marktplaats bieden uitzetten.
Saphira schreef:
26-06-2020 10:01
Ik vind Vinted véél fijner dan marktplaats, niet hoeven onderhandelen over prijzen, gewoon vaste prijs, take it or leave it. Communicatie met de verkopers is tot nu toe altijd prima geweest en kleding blijkt telkens in staat zoals beschreven te zijn. En niet onbelangrijk: ik heb er al meerdere keren hele leuke kledingstukken kunnen vinden die in de winkel niet meer te koop zijn.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
05-06-2020 17:13
Heel Vinted vind ik één grote ergernis. Het láátste dat we als maatschappij die jonge doelgroep door de strot moeten duwen is wel dat het superduper normaal is om kleren als een soort carrouselproduct te zien en het (dus) helemaal normaal te vinden om kasten vol kleding aan te schaffen die je niet echt leuk genoeg vindt om te dragen.

Krimp of groei je een paar maten of doe je een keer een miskoop dan volstaat Marktplaats prima.
Je vooroordelen zitten nogal in de weg. TO doet zelf niet aan tweedehands, en heeft kinderen. Wiens kleren ze verkoopt als ze er zijn uitgegroeid. Ik koop dat soort kleren voor mijn kinderen. Op rompers na, krijgen ze niets nieuws. Omdat ik dus wel aan tweedehands doe, kinderen megasnel overal uitgroeien en het dus een UITSTEKEND idee is als ze nog een tweede of derde leven krijgen. Maar goed, off topic verder, ik ben meer van Marktplaats en Instagram.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht al 34 dagen op een bestelling van Vinted. Ook heb ik een artikel geannuleerd en het geld storten ze niet terug. Ik moet eerst maar mijn bankafschriften sturen, wtf? Oplichters zijn het! Die vele reclames betalen ze van onze centen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven