Geld & Recht alle pijlers

Vinted ervaring

22-01-2021 23:51 15 berichten
Hoi iedereen!

Ik ben best al wel lang bezig met verkopen op Vinted. Loopt wel goed, alleen niet super. Heb nog een hele zak met oude kleding die echt nog een tweede leven verdient.
Ik zat dus na te denken om mijn account in de etalage te zetten, alleen dat kost wel €7 dus ik was benieuwd of het wel zou werken.
Ik heb online naar reviews gekeken alleen al die reviews zijn zo laag!
Hebben jullie ook negatieve ervaringen met Vinted? want ik schrok er wel van. En heeft iemand ervaringen met de etalage? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Over welke reviews heb je het? De etalage?
Such fun!1
MarindaH schreef:
22-01-2021 23:52
Over welke reviews heb je het? De etalage?
https://nl.trustpilot.com/review/vinted.co.uk
ik had Vinted reviews gegoogled om te kijken of mensen ook iets te zeggen hadden over de etalage, maar 90% praat over dat ze worden opgelicht
Ik heb tot nu toe twee positieve ervaringen met vinted (en 0 negatieve) In de etalage kijk ik nooit, ik zoek altijd specifiek op merk en maat en meer wil ik niet zien. Ik had bij een bestelling trouwens wel een bundel gemaakt met 30% korting, dat vond ik wel aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft wel een negatieve ervaring met Vinted. Zo’n beetje wat 101 mensen schrijven in die reviews. Je verkoopt een merkartikel, koper beweert dat het nep is en je bent je spullen en geld kwijt.

Lo and behold, twee weken later verschijnt exact diezelfde tas op MP als zijnde echt met de foto’s die vriendin had gemaakt en een foto van een ID tag die bij een heel andere tas hoort. Lang verhaal kort: de tas heeft ze terug. Met Vinted is ze klaar (op Vinted gekomen na overname van United Wardrobe).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb positieve ervaringen met verkopen op Vinted, ook met de etalage. Heb in totaal zo'n 25/30 artikelen succesvol verkocht via Vinted en het ging altijd sneller als ik iets in de etalage zette. Waren ook mooie merken en mooie foto's. Één pakketje is tijdens corona in Frankrijk blijven hangen en nooit aangekomen. Da's gewoon pech en de koper zag ook dat het vreemd was en overmacht van mijn kant. (Track en trace was vrij duidelijk.) Vriendelijke communicatie was ook hier de sleutel tot alles.

Het is even investeren, maar als de kosten opwegen tegen de baten dan zou ik het zeker proberen. Ik zette alleen heel mooie kleding in de etalage, waar ik dus ook echt meer geld voor kreeg dan die zeven euro investering.

Overigens heb ik ook een keer of vijf succesvol dingen gekocht op Vinted. Nooit negatieve ervaringen. Ik moet wel zeggen dat ik alleen binnen Nederland koop, sinds ik die rare ervaring heb met dat pakket dat bewegingloos in Frankrijk ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een kleine 2 maanden ook bezig met Vinted en vond het ook spannend toen ik de negatieve reacties allemaal had gelezen. Nu is het denk ik wel zo dat mensen hun negatieve ervaringen graag delen en de dingen die wel goed zijn gegaan, daar wordt niet meer over geschreven.

Ik heb nu zo'n 10 stuks aan merkkleding verkocht en tot nu toe 1 koper gehad die het artikel tegen vond vallen. Ik kreeg toch wel mijn geld omdat ik door de toegevoegde foto's wel de nodige uitleg had gegeven. Nogmaals de andere 9 kopers waren wel tevreden en niemand heeft beweerd dat het artikel nep was of niet was aangekomen.

Ik heb ongeveer ook zo'n 10 artikelen gekocht en dat ging eigenlijk ook wel goed. 2 verkopers hadden het artikel niet binnen de tijd opgestuurd waardoor ik van Vinted meteen mijn geld terug kreeg. Pakketjes zijn nu wel langer onderweg maar daar kan de verkoper ook niets aan doen.

Het valt of staat met goede communicatie en eerlijkheid over hetgeen wat je verkoopt. Het is fijn dat het hele systeem rondom betaling en verzending goed geregeld is met Vinted, daar heb je dan ook geen gedoe over. Ook is het fijner doorpakken dan op marktplaats met het eeuwige bieden/vragen waarmee je niets opschiet.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop niets meer op Vinted maar ik koop er wel eens wat. De etalage helpt zeker. Daar staan vaak dingen in die passen bij naar wat ik zoek maar waar ik nooit direct op gezocht zou hebben.

Als je echt designerspul hebt (dan heb ik het over Gucci en niet Hilfiger) zou ik het verkopen via een site als Vestiaire Collective.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is over het algemeen positief. Ik verstuur alleen niet meer met Homerr. Wat een ramp is dat. Pakketten die een maand onderweg zijn of helemaal niet aankomen is geen uitzondering. Ik had al betaald gekregen van Vinted van een pakket wat nooit aangekomen is (status klopte ineens niet) en de koper vond dat ik haar terug moest betalen. Verzenden is op eigen risico en de tracker liet zien dat ik het wel verzonden had. Ik heb haar verwezen naar Vinted en uiteindelijk heeft ze daar wel haar geld teruggekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen, zowel koop als verkoop. Keer of 5 iets verkocht, 1 keer zelf iets gekocht. Steeds goed gegaan. Maar ik snap dat die reviews afschrikken!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen maar positieve ervaringen . Ik heb denk ik een stuk of 30 artikelen verkocht, 10 gekocht. Voornamelijk bab/kinderkleding.
1x iets mis gegaan, met een verzending binnen NL. Heb mijn geld teruggekregen en de verkoper is ook gecompenseerd.
Keurige communicatie met de helpdesk van Vinted.

Ik vind het prettiger dan MP, maar ik merk wel de laatste paar weken dat wat ik altijd juist zo fijn vond aan Vinted ( nauwelijks onderhandelen, verkopen, inpakken, versturen), wat minder wordt en ik nu veel vaker een laag bod krijg en de koper graag wil onderhandelen. Niet mijn ding, dus dan stopt het vaak.

Zelf 1x gebruik gemaakt van de etalage en dat leverde wel echt meer verkopen op.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 11:28
8.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe ook alleen nog maar positieve ervaringen. Merk kleding durf ik er dan niet op te verkopen vanwege de negatieve verhalen maar de rest zet ik er wel op.

Zelf heb ik geen ervaring om het te doen via de etalage maar als ik iets koop maak ik daar geen gebruik van en zoek ik meestal iets specifieks.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik wel altijd de reviews over de koper check.

Hoe werkt dat bij de etalage, betaal je dan één bedrag voor je hele kledingkast in de etalage?
Such fun!1
MarindaH schreef:
23-01-2021 12:05
Ik moet zeggen dat ik wel altijd de reviews over de koper check.

Hoe werkt dat bij de etalage, betaal je dan één bedrag voor je hele kledingkast in de etalage?
je betaalt 6,95 om je hele kledingkast in een etalage te zetten. dit is voor een week geldig, dus 1 euro per dag. mensen zien eerst 4 of 5 artikelen van jou en kunnen daarna op een knop drukken om gelijk bij je profiel te komen
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
23-01-2021 10:31
Ik vind het prettiger dan MP, maar ik merk wel de laatste paar weken dat wat ik altijd juist zo fijn vond aan Vinted ( nauwelijks onderhandelen, verkopen, inpakken, versturen), wat minder wordt en ik nu veel vaker een laag bod krijg en de koper graag wil onderhandelen. Niet mijn ding, dus dan stopt het vaak.
Pff ja vermoeiend en ik doe daar ook niet aan hoor, in elk geval niet als het om een item <10 euro gaat en dan nog afdingen. Ik moet er ook nog voor naar het pakketpunt lopen, geen zin om dat voor een paar euro te doen :P

TO, heb je je bundelkorting aan staan? Ik merk dat dat ook goed loopt, ik heb tot nu toe alleen nog maar bundels verkocht. En tja, die etalage kan je altijd eens proberen. Als het werkt is het mooi meegenomen en zo niet, dan heb je 7 euro verspild om daar achter te komen. Ook geen ramp toch?

Om het leuk te houden heb ik het ook niet continue aan staan. Een paar weken, en dan een tijdje uit. En als ik dan weer nieuwe dingen heb zet ik het weer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven