Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies dit. Mensen vergeten ook vaak dat je via de winkel betaalt voor garantie en recht op retourneren. Dus tenzij een item moeilijk verkrijgbaar is en steeds uitverkocht online bijvoorbeeld, koop ik ook alleen via Vinted voor minimaal minder dan de helft van de aankoopprijs.
PoesmetLaarzen schreef:
04-06-2024 19:46
(Minder dan) de helft van de nieuwprijs.
Anders koop ik liever in de webwinkel waar ik kan terugsturen en garantie enzo heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benieuwd weer; vorige week item binnengekregen di niet klopte met de beschrijving omdat er niet 1 knoop miste, maar 2. En de kleur was beschreven als creme, maar bleek licht geel te zijn. Dus button aangeklikt ; ik heb een probleem.
Frans verkoopster helemaal over de zeik want ik kon toch zelf wel een knoop aannaaien? Anyway, ik mocht retourneren, maar wel op eigen kosten. Vind ik niet fair want ik ben niet degene die in gebreke is gebleven, maar enfin.
Nu is het pakket retour aangekomen en krijg ik mijn geld terug als de verkoper aangeeft dat alles ok is. Ik vind dat de verkopers veel meer macht hebben dan de koper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb net mijn eerste bestelling (schoenen) binnen, zijn helaas te klein... Wat doen jullie in zo'n geval?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
05-06-2024 16:03
Heb net mijn eerste bestelling (schoenen) binnen, zijn helaas te klein... Wat doen jullie in zo'n geval?

Weer verkopen.


Als de verkoopster het heeft verkocht voor de maat die erin staat tenminste.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit nou ook al een ding? :pukey:

https://www.vinted.nl/items/4594986680- ... er=catalog
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
05-06-2024 16:39
Is dit nou ook al een ding? :pukey:

https://www.vinted.nl/items/4594986680- ... er=catalog
Ik hoopte eigenlijk dat het een geintje zou zijn, ook gezien de prijzen die bij de advertenties staan (€ 50 voor gedragen schoenen van een onbekend merk :bonk: ). Maar als ik zie dat de advertenties van de betreffende verkoper meerdere keren gefavoriet zijn, vrees ik dat het echt is.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
05-06-2024 16:39
Is dit nou ook al een ding? :pukey:

https://www.vinted.nl/items/4594986680- ... er=catalog
Helaas wel. Er zijn zelfs mannen die vragen of je het eerst kunt dragen en dan vies opsturen als je ondergoed verkoopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
:woa:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijdehoentje schreef:
05-06-2024 16:49
Ik hoopte eigenlijk dat het een geintje zou zijn, ook gezien de prijzen die bij de advertenties staan (€ 50 voor gedragen schoenen van een onbekend merk :bonk: ). Maar als ik zie dat de advertenties van de betreffende verkoper meerdere keren gefavoriet zijn, vrees ik dat het echt is.
Dat zag ik ook. Misschien eens een lucratieve business van maken: gedragen sokken, onderbroeken of zelfs gebruikte tampons…

Bleh :facepalm: . Wat zijn er toch rare mensen: zowel de aanbieder als de potentiële koper.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Japiekrekel schreef:
05-06-2024 15:23
Precies dit. Mensen vergeten ook vaak dat je via de winkel betaalt voor garantie en recht op retourneren. Dus tenzij een item moeilijk verkrijgbaar is en steeds uitverkocht online bijvoorbeeld, koop ik ook alleen via Vinted voor minimaal minder dan de helft van de aankoopprijs.
Ja dat vind ik ook wel normaal. Heb onlangs 2 nieuwe blousjes gekocht, van 70 voor 35. Nieuwe collectie ook, maar eigenlijk was dat wel echt de max al.

Ik zie nu ook een leuke broek, nieuw zonder prijskaartje van 100 voor 70. Jammer want ik neem aan dat 40 bieden geen zin heeft. Heeft ook veel hartjes, maar blijkbaar vinden meer mensen het te duur.
suniva wijzigde dit bericht op 05-06-2024 18:03
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
05-06-2024 17:55
Dat zag ik ook. Misschien eens een lucratieve business van maken: gedragen sokken, onderbroeken of zelfs gebruikte tampons…

Bleh :facepalm: . Wat zijn er toch rare mensen: zowel de aanbieder als de potentiële koper.
Ik hoop dat Vinted zulke ads heel snel verwijdert. Ik hoef geen gore sokken en besmeurde onderbroeken te zien als ik iets leuks aan het zoeken ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
05-06-2024 16:39
Is dit nou ook al een ding? :pukey:

https://www.vinted.nl/items/4594986680- ... er=catalog
Ik zag hier een video over voorbij komen op TikTok, dus er zullen wel meer van dit soort advertenties komen. Vinted is alleen niet de plek ervoor! Maar goed, op Marktplaats krijg je als vrouw soms ook hele rare verzoeken...
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Allemaal, ik ben nieuw hier en nieuw op Vinted. Ik heb een probleem met een verkoper op Vinted, misschien weten jullie het. Ik ben van Marktplaats naar Vinted gegaan onlangs, omdat ik was opgelicht via MP (vest besteld voor mijn zoon van Ralph Lauren maar een neppe opgestuurd gekregen). Dus ik dacht 'veilig' te kunnen handelen via Vinted. Nu is niet helemaal hetzelfde gebeurd, maar toch. Voor mijn zoon wederom een Ralp Lauren vest gekocht. In de advertentie stond dat hij 'heel goed' zou zijn en het logo zou ROOD zijn. Nu na ontvangst is het vest totaal afgedragen en het log is niet rood maar ROZE. Dat is een no-go voor mijn zoon van 13 jaar. We hebben er zijn laatste kleedgeld aanbesteed (ca. 70 euro). Nu heb ik de verkoper dit laten weten. Daarop reageerde de verkoper. Maar nu ik dus 'niet akkoord' heb aangeklikt, reageert de verkoper niet meer. Wat moet ik nu doen? Hij/zij krijgt dan toch ook het geld niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit 'm nu een beetje te knijpen. Heb op Vinted een paar schoenen gekocht. 30€ betaald en de verkoper heeft ze verzonden, het pakket is onderweg.
Maar nu zie ik dat het account van verkoper geblokkeerd is!
Iemand hier ervaring mee? Krijg ik mijn geld nog terug van Vinted als blijkt dat verkoper een baksteen ofzo heeft opgestuurd ipv schoenen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor. Die betaling hangt bij Vinted.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
06-06-2024 21:20
Ja hoor. Die betaling hangt bij Vinted.
Oke, dat stelt gerust. Dank je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik heb mede dankzij de suggesties hier alsnog mijn geld terug voor de kapotte make-up doos. Vinted vindt het ook niet adequaat verpakt en het hoeft niet retour. ;)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
BassVick schreef:
06-06-2024 21:14
Ik zit 'm nu een beetje te knijpen. Heb op Vinted een paar schoenen gekocht. 30€ betaald en de verkoper heeft ze verzonden, het pakket is onderweg.
Maar nu zie ik dat het account van verkoper geblokkeerd is!
Iemand hier ervaring mee? Krijg ik mijn geld nog terug van Vinted als blijkt dat verkoper een baksteen ofzo heeft opgestuurd ipv schoenen?
Als je echt een vreemd onderbuik gevoel hebt dan zou ik voor de zekerheid ook filmen wanneer je de doos open maakt. Dan kan de koper ook niet zeggen van ze heeft er andere schoenen of wat dan ook ingestopt. Dat is helaas ook een ding. 9 van de 10x is er niks aan de hand en gaat alles gewoon goed maar je kunt altijd een keer pech hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in begin best wel wat miskopen gehad. Maar om teleurstellingen te voorkomen vraag voortaan altijd om afmetingen als ik schoenen of broeken oid koop. Tenzij ik het merk ken en er al een type kledingstuk van heb. Maar zelfs dan vind ik het een gok.

Ik ga soms ook naar een tweedehands merkkleding winkel hier in de stad. En pas daar dan eea. Als ik het leuk vind en de prijs is goed, dan koop ik het. Maar soms koop ik ook op vinted wat ik heb gepast en in de winkel te prijzig vond. Misschien een beetje fout hoor. Maar ik heb dan in iedergeval geen miskopen.

Het kopen in de buurt vind ik soms ook een uitkomst en voorkomt ook miskopen. Je kunt in de zoekbalk een stad of dorp invoeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mid-Century schreef:
07-06-2024 19:38
Ik heb in begin best wel wat miskopen gehad. Maar om teleurstellingen te voorkomen vraag voortaan altijd om afmetingen als ik schoenen of broeken oid koop. Tenzij ik het merk ken en er al een type kledingstuk van heb. Maar zelfs dan vind ik het een gok.

Ik ga soms ook naar een tweedehands merkkleding winkel hier in de stad. En pas daar dan eea. Als ik het leuk vind en de prijs is goed, dan koop ik het. Maar soms koop ik ook op vinted wat ik heb gepast en in de winkel te prijzig vond. Misschien een beetje fout hoor. Maar ik heb dan in iedergeval geen miskopen.

Het kopen in de buurt vind ik soms ook een uitkomst en voorkomt ook miskopen. Je kunt in de zoekbalk een stad of dorp invoeren.
Dat doe ik soms ook omdat ik nieuw gewoon te duur vind of ze hebben de juiste kleur/print niet hangen. Ook een keer gehad dat ik een leuk topje heel vaak tegen kwam op Vinted en wilde er een kopen maar ik dacht ik ga eerst even naar de kringloop. Hing dat topje er in een andere kleur. Meteen even gepast en snapte meteen waarom het zo vaak op Vinted stond: Het kroop meteen omhoog en zat ook helemaal niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mobiel2024 schreef:
06-06-2024 16:42
Hoi Allemaal, ik ben nieuw hier en nieuw op Vinted. Ik heb een probleem met een verkoper op Vinted, misschien weten jullie het. Ik ben van Marktplaats naar Vinted gegaan onlangs, omdat ik was opgelicht via MP (vest besteld voor mijn zoon van Ralph Lauren maar een neppe opgestuurd gekregen). Dus ik dacht 'veilig' te kunnen handelen via Vinted. Nu is niet helemaal hetzelfde gebeurd, maar toch. Voor mijn zoon wederom een Ralp Lauren vest gekocht. In de advertentie stond dat hij 'heel goed' zou zijn en het logo zou ROOD zijn. Nu na ontvangst is het vest totaal afgedragen en het log is niet rood maar ROZE. Dat is een no-go voor mijn zoon van 13 jaar. We hebben er zijn laatste kleedgeld aanbesteed (ca. 70 euro). Nu heb ik de verkoper dit laten weten. Daarop reageerde de verkoper. Maar nu ik dus 'niet akkoord' heb aangeklikt, reageert de verkoper niet meer. Wat moet ik nu doen? Hij/zij krijgt dan toch ook het geld niet?
Je kan Vinted benaderen nadat je op niet oke hebt geklikt, vragen wat je nu moet doen, kan via het Itje rechts boven.

Je moet foto's maken en aangeven dat de staat van artikel niet klopt. Dat vest afgedragen en verkleurd is en dus niet hoort in de categorie 'heel goed'. Ws moet je terug sturen en krijg je alles minus retourkosten terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
De verkoper kan kiezen of jij de retourkosten betaalt of hij/zij. Uiteraard kiezen de meeste voor retourneren op kosten van de koper. Ik vind dat dus niet ok als een verkoper iets opstuurt wat niet overeenkomt met de beschrijving van de advertentie.
Lucifee2024 schreef:
07-06-2024 20:11
Je kan Vinted benaderen nadat je op niet oke hebt geklikt, vragen wat je nu moet doen, kan via het Itje rechts boven.

Je moet foto's maken en aangeven dat de staat van artikel niet klopt. Dat vest afgedragen en verkleurd is en dus niet hoort in de categorie 'heel goed'. Ws moet je terug sturen en krijg je alles minus retourkosten terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb weer een (Franse hittepetit) verkoopster die mij een shirtje verkocht had waarbij 2 knopen ontbraken en de kleur niet overeenkwam met de beschrijving. Ze was hevig verontwaardigd dat ik op 'niet ok' had geklikt en had een heel verhaal. Anyway, ik heb het item op eigen kosten geretourneerd, maar madame haalt het pakket niet op want 'ze is afwezig'.Meer informatie kreeg ik niet. Ok dus ik weer Vinted ingeschakeld want ik wil gewoon mijn geld terug. Is ze nu weer pissed want ik had Vinted weer benaderd en zij kan er heus niets aan doen want ze is afwezig. Ik kan hier echt slecht tegen. Ze was goed op de hoogte dat het pakket retour kwam, ik denk dus dat ze gewoon hoopt op een betaling van Vinted.
Japiekrekel schreef:
03-06-2024 21:30
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen die hun bestelling niet ophalen, niet 'gestraft' worden door Vinted, maar gewoon hun geld terugkrijgen zonder een negatieve review? Ik heb dit nu al 3 keer meegemaakt en vind dit echt bizar. Soms krijgen ze hun geld al terug voordat ik mijn pakket terug retour heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Japiekrekel schreef:
10-06-2024 09:29
De verkoper kan kiezen of jij de retourkosten betaalt of hij/zij. Uiteraard kiezen de meeste voor retourneren op kosten van de koper. Ik vind dat dus niet ok als een verkoper iets opstuurt wat niet overeenkomt met de beschrijving van de advertentie.
Nee, en dat kan ellendig zijn. Zie bijvoorbeeld die make-up doos waarbij zo’n verkoper in eerste instantie vraagt om het te retourneren. Tegelijkertijd heb ik onder de streep echt wel meer voordeel van Vinted en eBay hoor. Als ik alle kleding voor mijn kind nieuw had moeten kopen, was ik veel meer geld kwijt geweest. You win some you lose some denk ik dan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week weer mensen die bieden, ik ga akkoord, maar leidt niet tot een koop.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven