Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Effe lekker zeiken: Duitsers accepteren echt NOOIT biedingen bij mij. Opvallend gewoon. Bij jullie ook?
Iemand toevallig dit probleem ooit gehad en weet waar dit aan zou kunnen liggen: ik zie bij iemand waar ik iets wil kopen alleen DHL als verzendoptie, terwijl deze persoon aangeeft alles open te hebben staan voor verzenden (ik wil graag via Vinted Go verzenden). Bij anderen krijg ik wel Vinted Go opties als ik iets van dezelfde prijs en hetzelfde formaat wil kopen. Ze heeft de advertentie er zelfs nog eens opnieuw opgezet met alle verzendopties in haar profiel open. We snappen er niks van :bonk:
Definitely_Maybe schreef:
05-10-2025 20:51
Iemand toevallig dit probleem ooit gehad en weet waar dit aan zou kunnen liggen: ik zie bij iemand waar ik iets wil kopen alleen DHL als verzendoptie, terwijl deze persoon aangeeft alles open te hebben staan voor verzenden (ik wil graag via Vinted Go verzenden). Bij anderen krijg ik wel Vinted Go opties als ik iets van dezelfde prijs en hetzelfde formaat wil kopen. Ze heeft de advertentie er zelfs nog eens opnieuw opgezet met alle verzendopties in haar profiel open. We snappen er niks van :bonk:
Ik kan me herinneren dat ik dit ook weleens had op zondagen, als je morgen kijkt staat vinted go er mogelijk gewoon weer tussen. Heb al een tijdje niks gekocht, dus weet niet of dit nog steeds een probleem is. Maar de moeite waard om morgen nog eens te kijken, misschien kan ze het voor je reserveren?
Zeeschelp schreef:
05-10-2025 19:52
Effe lekker zeiken: Duitsers accepteren echt NOOIT biedingen bij mij. Opvallend gewoon. Bij jullie ook?

Veel Duitse verkopers willen alleen "buiten het systeem om" verkopen en ik ben nu ook al een paar keer tegengekomen dat ze eerst een "aardig berichtje" van je willen voordat je iets koopt.
Daarom lees ik bij Duitse verkopers altijd eerst het profiel en dan "over mij". Vaak staat daar een heel verhaal en ook iets over hoe ze willen handelen. Als ze alleen buiten het systeem om willen dus gewoon privé, vaak betaling via Paypal, of eerst een "aardig berichtje" van me willen dan scroll ik maar weer verder. :|
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
05-10-2025 21:34
Veel Duitse verkopers willen alleen "buiten het systeem om" verkopen en ik ben nu ook al een paar keer tegengekomen dat ze eerst een "aardig berichtje" van je willen voordat je iets koopt.
Daarom lees ik bij Duitse verkopers altijd eerst het profiel en dan "over mij". Vaak staat daar een heel verhaal en ook iets over hoe ze willen handelen. Als ze alleen buiten het systeem om willen dus gewoon privé, vaak betaling via Paypal, of eerst een "aardig berichtje" van me willen dan scroll ik maar weer verder. :|
Ik vraag mij dan af of er een oplichtingstruc achter schuil gaat. Als je via PayPal de overboeking onder “friends & family” aanvinkt in plaats van “goods” heb je geen kopersbescherming als er niets verstuurd wordt. Toch raar dat je op een platform zit maar niets via het platform wil verkopen? En bij Vinted betaal je geen commissie over je verkopen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Iemand gaf de tip om dan dhl uit te zetten als verkoper.
Ik denk dat vinted go dan vol is vandaag? Ik zou morgen nog eens kijken of in een andere wijk checken. Ik wijk nog wel eens uit naar een afhaalpunt bij mijn werk in de buurt als ik thuis niks vind.
Ik heb heel wat boeken en glossy tijdschriften die ik er wel op zou willen zetten, maar ik zag dat het maximale gewicht maar 2 kilo mag zijn. Dat is wel erg weinig gewicht, daar zit je zo overheen met een paar boeken en tijdschriften zijn er max 4. Vanwege de verzendkosten is het voor kopers alleen interessant om meerdere boeken en/of tijdschriften tegelijk te kopen, maar qua gewicht kunnen het er dan niet veel zijn. Dan toch maar op Marktplaats zetten denk ik. Ik vraag me wel af hoe anderen dat dan doen, want ik zie regelmatig advertenties met een hele stapel glossy tijdschriften.
Ik heb wel mensen die losse boeken kopen. Als mensen meerdere producten kopen wordt het vanzelf groter pakket.
Ik heb ook wel eens boeken via de app van boekenbalie verkocht.
Mugske schreef:
05-10-2025 23:32
Ik heb wel mensen die losse boeken kopen. Als mensen meerdere producten kopen wordt het vanzelf groter pakket.
Ik heb ook wel eens boeken via de app van boekenbalie verkocht.

Maar het grootste pakket mag maximaal 2 kilo wegen, of krijgen mensen die een bundel kopen nog andere opties? Ik heb nog nooit een bundel gekocht, dus ik weet niet hoe dat gaat.
Ik kan sowieso niet de tijdschriften in één pakket er op zetten, maar die verkoop ik wel het liefst in 1x.
Ik zal ook eens naar boekenbalie kijken, dat ken ik niet, bedankt voor de tip.
jeetjejee wijzigde dit bericht op 05-10-2025 23:40
9.80% gewijzigd
Dubbel
bartjes schreef:
02-10-2025 15:21
Ik val ook weer eens binnen met een vraag.
Ik ben bezig met kleding op vinted te zetten.
Maar de kleuren van de foto's komen niet overeen met de echte kleur.
Zijn daar tips voor?
Of zet je dat er gewoon bij in de tekst?
Ik had de kleding al gegoogled op internet om een foto daarvan etbij te zetten. Maar dat mag niet van vinted.

Ik maak de foto's bij daglicht.
foto's maken met flits! Kwam ik laatst achter toen mijn man thuis mee moest beslissen over de nieuwe gordijnen (nouja, welke kleurstalen ik mee zou nemen) eindeloos foto's gemaakt en uiteindelijk de flits aangezet en toen klopte de kleuren een stuk beter.
Ik had laatst tegelijk 3 dingen gekocht (wel van 3 verschillende mensen), alledrie met vinted go naar een pakketpunt in de buurt. Bleek die winkel op vakantie te zijn zonder zich af te melden... Zijn alledrie de pakketten naar 3 verschillende andere pakketpunten gegaan! Echt, hoe krijg je het voor elkaar! Ik woon in een dorpje, dus ook nog eens naar 3 verschillende dorpen, waarvan 1 echt een stuk rijden was. Zo raar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven