Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
maandag 13 oktober 2025 om 07:44
Nee, niet ophalen van een retour werkt niet, dan wordt je pakket vernietigd. Keer gehad met VintedGo. Pakketpunt lag hemelsbreed niet heel ver weg, maar ja om daar te komen moet ik echt omrijden om via een brug over de rivier te komen.kweepeer schreef: ↑12-10-2025 11:43framboosje123, ik heb zoiets ook al een paar keer meegemaakt (met MR maar ook gewoon met postnl), en ik had een paar maanden geleden een koper bij wie het pakketje zelfs maar liefst 150 km verderop was afgeleverd! Dat was DPD. Vinted deed niks. DPD reageerde niet. Zij heeft het uiteindelijk door een kennis op laten halen.
Als je het niet op gaat halen wordt het normaal gesproken retour gestuurd en dan kun je het nog een keer proberen. Maar ik weet niet of dat ook gaat werken met een zending die zelf al een retour is.
Vinted doet niks. Duurt paar dagen voordat je antwoord krijgt en dan is je pakket dus al niet meer beschikbaar.
maandag 13 oktober 2025 om 09:30
Oh dat is zoo irritant. Ik woon zelf ook in Amsterdam, en ik heb al meerdere malen dat mijn pakketje in een plaats hiernaast is gedropt, waar ik inderdaad met de auto naar toe moest. Er waren minstens 10 pakketpunten dichterbij!
Ik had dit weekend ook weer wat. Ik had wat gekocht, verkoper had het verzonden en kreeg een berichtje dat het binnen 3-4 dagen voor mij af te halen was.
En toen kreeg ik de volgende dag een bericht dat mijn bestelling retour wordt gestuurd. Hoe kan dat? Ze had hem net verzonden?
En dit was iets wat ik echt graag wil hebben.
Ik had dit weekend ook weer wat. Ik had wat gekocht, verkoper had het verzonden en kreeg een berichtje dat het binnen 3-4 dagen voor mij af te halen was.
En toen kreeg ik de volgende dag een bericht dat mijn bestelling retour wordt gestuurd. Hoe kan dat? Ze had hem net verzonden?
En dit was iets wat ik echt graag wil hebben.
maandag 13 oktober 2025 om 11:48
ik heb nu een verkoper die niet verzendt...
vorige week een uur nadat ik het item als favoriet markeerde stuurde ze een lager bod. meteen geaccepteerd en betaald en sindsdien stilte..
ze heeft nog tot woensdag, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurt
en een ander item dat de verkoper meteen verzonden heeft, maar dat "ergens" lijkt te hangen. vinted zelf heeft al aangegeven dat het langer duurt dan verwacht en dat ik het 4 november mag annuleren.
beiden van NL naar NL
vorige week een uur nadat ik het item als favoriet markeerde stuurde ze een lager bod. meteen geaccepteerd en betaald en sindsdien stilte..
ze heeft nog tot woensdag, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurt
en een ander item dat de verkoper meteen verzonden heeft, maar dat "ergens" lijkt te hangen. vinted zelf heeft al aangegeven dat het langer duurt dan verwacht en dat ik het 4 november mag annuleren.
beiden van NL naar NL
En doooooor!
maandag 13 oktober 2025 om 12:16
Toe maar. Nou, dat is goed om te weten.
Ik denk dat er wel regels voor zijn, maar dat je daar weinig aan hebt. Als het misgaat reageren de vervoerders en Vinted gewoon niet (of alleen met zinloze chatbot-teksten) op mail of klachten, en op een gegeven moment is het pakje vernietigd en wat dan? Zelfs als je naar de rechter stapt (waar ik geen zin in zou hebben) krijg je waarschijnlijk niet meer dan de afgesproken schadevergoeding. Die verschilt per aanbieder en pakketgrootte maar laatst kwam er hier een bedrag voorbij van maximaal 20 euro.framboosje123 schreef: ↑13-10-2025 08:32Nee Vinted doet idd helemaal niks. Ik vraag me af of er geen regels voor zijn of dat een koerier t pakket gewoon overal mag dumpen, net wat hem uitkomt.
maandag 13 oktober 2025 om 12:34
Misschien eind van de dag even vragen of ze het kan versturen? Ik heb een jurkje verzonden en ik hoop van harte dat het door de koper wordt opgehaald. Ligt er ook al een paar dagen. Tegelijkertijd wil ik haar ook niet lastigvallen. Misschien dat ik morgen heel voorzichtig een berichtje stuur…broadway schreef: ↑13-10-2025 11:48ik heb nu een verkoper die niet verzendt...
beiden van NL naar NL
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 oktober 2025 om 19:08
Mwoah, dat vind ik niet zo gek. Soms heb ik het erg druk en ik werk zelf op onregelmatige tijden. Heb momenteel wel 15 pakketjes per week ofzo dus dat overkomt mij ook wel eens.broadway schreef: ↑13-10-2025 11:48ik heb nu een verkoper die niet verzendt...
beiden van NL naar NL
maandag 13 oktober 2025 om 22:05
Ik heb dit pas ook een paar keer gehad, maar beide keren kwam het alsnog aan voor de uitgestelde datum.
dinsdag 14 oktober 2025 om 07:42
Ik probeer zelf zo snel mogelijk te verzenden, maar soms duurt het langer en kan het best de laatste dag zijn. Allerlei redenen: pakketpunt dicht (zondag, sommige ook op maandag), werk, kom niet in buurt pakketpunt (afhankelijk van vervoerder), eerst moeten printen (als naar buutenland moet), pakketpunt opgeheven.broadway schreef: ↑13-10-2025 11:48ik heb nu een verkoper die niet verzendt...
beiden van NL naar NL
Ook vaker gehad dat de door mij verzonden pakketjes vertraagd waren, die kwamen meestal toch snel na de melding aan.
dinsdag 14 oktober 2025 om 07:51
ook als je wel steeds online bent (tenminste... ik zie steeds 1 dag geleden gezien, 2 dagen geleden gezien, 1 dag geleden gezien. momenteel staat er 11 uur geleden gezien) dan stuur je toch ff een berichtje? "Sorry ik ben extreem druk maar verzend het dan voor je!"broodtrommel schreef: ↑13-10-2025 19:08Mwoah, dat vind ik niet zo gek. Soms heb ik het erg druk en ik werk zelf op onregelmatige tijden. Heb momenteel wel 15 pakketjes per week ofzo dus dat overkomt mij ook wel eens.
En doooooor!
dinsdag 14 oktober 2025 om 08:15
Bij mij kan het blijven hangen op het printen als het naar het buitenland moet. Dat moet ik bij de bieb doen waar ik gemiddeld 1x per week kom. Want bij het pakketpunt kost dat 1 euro. Maar ik denk dat ik het dan inderdaad even door zou geven aan de koper wanneer ik het pas eind vd week kan versturen.
dinsdag 14 oktober 2025 om 09:26
dinsdag 14 oktober 2025 om 11:58
Hoe werkt het nu precies met die afhaalpunten?
Ik heb iets gekocht, moet verzonden worden met Mondial Relay, dat is de enige optie die ik krijg. Ik weet dat er 3 punten best bij mij in de buurt zitten, maar die kan ik allemaal niet selecteren? Ik kan alleen punten selecteren die allemaal minimaal een half uur fietsen bij mij vandaan zitten, hoe werkt dat?
Ik heb iets gekocht, moet verzonden worden met Mondial Relay, dat is de enige optie die ik krijg. Ik weet dat er 3 punten best bij mij in de buurt zitten, maar die kan ik allemaal niet selecteren? Ik kan alleen punten selecteren die allemaal minimaal een half uur fietsen bij mij vandaan zitten, hoe werkt dat?
dinsdag 14 oktober 2025 om 12:31
Er is een soort quotum per punt. Dus dan zijn die dicht bij jou “op” of “ vol”.care_ schreef: ↑14-10-2025 11:58Hoe werkt het nu precies met die afhaalpunten?
dinsdag 14 oktober 2025 om 14:26
dinsdag 14 oktober 2025 om 15:53
Ja want ik ben dan online om al die andere zendingen gereed te maken. Soms moet je best veel printen en dat doe ik bijvoorbeeld 1x in de week. Met veel zendingen vergeet ik ook wel eens iets.broadway schreef: ↑14-10-2025 07:51ook als je wel steeds online bent (tenminste... ik zie steeds 1 dag geleden gezien, 2 dagen geleden gezien, 1 dag geleden gezien. momenteel staat er 11 uur geleden gezien) dan stuur je toch ff een berichtje? "Sorry ik ben extreem druk maar verzend het dan voor je!"
Maar het is echt niet gek om even te vragen wanneer het opgestuurd gaat worden als je al een paar dagen wacht
dinsdag 14 oktober 2025 om 21:42

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in