Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Woez schreef:
26-04-2024 15:16
Ik had laatst iets gekocht wat opeens geannuleerd werd.
Volgens de verkoper was het kwijt in de verzending en heeft Vinted het geannuleerd.
Het geld heb ik van Vinted teruggestort gekregen, maar 2 dagen later was het pakketje toch binnen.

Ik heb via de chat gevraagd om mij alsnog een betaallink/tikkie oid te sturen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Het is onder de €10, dus geen wereldbedrag. Maar voel me dan toch een beetje lullig naar de verkoper.
Volgens mij krijgt de verkoper het geld ook gewoon terug hoor
MarindaH schreef:
11-08-2025 09:20
Er staat dat er de mogelijkheid is voor opt-out, maar die heb ik op Vinted nog niet kunnen vinden.
Bij instellingen en dan privacy :)
Bbubbels schreef:
11-08-2025 11:35
Bij instellingen en dan privacy :)

Maar welke is het dan? Tracking door derde partijen? Want die stond al uit.
Such fun!1
Kiwiiiiii schreef:
11-08-2025 06:32
Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai

Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.
Dank voor het berichtje! Ik had die voorwaarden vluchtig gescand en toen gewoon geaccepteerd, dit was me helemaal niet opgevallen.
Kiwiiiiii schreef:
11-08-2025 06:32
Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai

Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.

Dus dan kunnen ze een foto van je (misschien al) verkochte tweedehands kleding hergebruiken. Zie ik geen punt in.
Geen aanfoto's plaatsen waar je hoofd op staat (zou ik zonder die nieuwe voorwaarde al niet zo slim vinden)
MarindaH schreef:
11-08-2025 12:40
Maar welke is het dan? Tracking door derde partijen? Want die stond al uit.
Nee die daarboven: “toon mijn artikelen in marketingcampages ….”.
Bbubbels schreef:
13-08-2025 11:17
Nee die daarboven: “toon mijn artikelen in marketingcampages ….”.

Dank je, die stond ook al uit.
Such fun!1
Vinted leed. :facepalm:
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah.... :flag:
Cochise schreef:
14-08-2025 04:43
Vinted leed. :facepalm:
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah.... :flag:
Ik had dit laatst ook. Alleen kwam het toch aan op mijn pakketpunt na een tijdje. En toen kon ik m gewoon afhalen. Heel gek. Was ook ff stressvol. Ik kies vaak DPD en eigenlijk nooit problemen.
Bbubbels schreef:
14-08-2025 07:09
Ik had dit laatst ook. Alleen kwam het toch aan op mijn pakketpunt na een tijdje. En toen kon ik m gewoon afhalen. Heel gek. Was ook ff stressvol. Ik kies vaak DPD en eigenlijk nooit problemen.
Wat jij schrijft heb ik inderdaad ook 1 keer eerder gehad en na 4 weken ontving ik het alsnog. Maar dit vond ik bijzonder en dan met name de boze reactie van verkoopster. Als ik het helemaal niet had willen hebben had ik toch niet die hele communicatie met haar gehad, denk ik dan. Maar ja, ik heb haar nu geblokt want met zulke mensen handel ik liever niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven