Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
dinsdag 9 september 2025 om 09:37
Huh?TiumPerfectum schreef: ↑09-09-2025 09:27Ik vind Vinted hard achteruit gaan, misschien groeien ze te snel waardoor de kwaliteit niet meer te waarborgen is. Misschien maar gewoon terug naar Marktplaats.
Ik had iemand zonder reviews die heel raar iets buiten Vinted om wilde kopen. Het moest naar een ander adres, toen heb ik gezegd dat het niet kon en dat ze het adres in haar Vinted account moest aanpassen. Daarna stuurde ze me een bericht dat ze mij via PayPal betaald had, onzin natuurlijk want ze had mijn PayPal helemaal niet, melding van gemaakt maar ze konden er ook niet mee. Perfect platform voor oplichters dus.
Ik heb ook al nep tassen voorbij zien komen met een authentificatie label dus dat is ook niet betrouwbaar.
Iemand die buiten om wil kopen kan je gewoon weigeren, dit heeft helemaal niets met achteruitgang van platform te maken of perfect platform voor oplichters.
dinsdag 9 september 2025 om 13:43
Dat snap ik uiteraard, vervolgens zegt de persoon mij dus betaald te hebben zonder mijn gegevens. Dat lijkt me toch wel een poging om iemand op te lichten. Als ik dan melding maak naar Vinted over dit lid zeggen ze daar niets mee te kunnen doen.
dinsdag 9 september 2025 om 14:40
En ik begrijp dat Vinted daar niets mee kan op basis van jouw verhaal. Er is niets gekocht via het platform. Dat ze dat verder niet gaan onderzoeken begrijp ik wel. En natuurlijk deed iemand een poging, maar wel buiten Vinted en Vinted is heeft geen opsporing of handhavingsbeleid voor zaken buiten Vinted. Gelukkig was jij alert genoeg en werd je niet opgelicht…TiumPerfectum schreef: ↑09-09-2025 13:43Dat snap ik uiteraard, vervolgens zegt de persoon mij dus betaald te hebben zonder mijn gegevens. Dat lijkt me toch wel een poging om iemand op te lichten. Als ik dan melding maak naar Vinted over dit lid zeggen ze daar niets mee te kunnen doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 9 september 2025 om 15:44
Dit gebeurde in de Vinted chat, ze konden het dus zo nalezen.Baggal schreef: ↑09-09-2025 14:40En ik begrijp dat Vinted daar niets mee kan op basis van jouw verhaal. Er is niets gekocht via het platform. Dat ze dat verder niet gaan onderzoeken begrijp ik wel. En natuurlijk deed iemand een poging, maar wel buiten Vinted en Vinted is heeft geen opsporing of handhavingsbeleid voor zaken buiten Vinted. Gelukkig was jij alert genoeg en werd je niet opgelicht…
dinsdag 9 september 2025 om 15:57
Bedoel je echt een label of dat de artikelverificatieservice mogelijk is? Het laatste is standaard bij bepaalde merken.TiumPerfectum schreef: ↑09-09-2025 09:27
Ik heb ook al nep tassen voorbij zien komen met een authentificatie label dus dat is ook niet betrouwbaar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in