Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Ik haak ook af soms op verzendkosten. Dat is hier £2.29 en meer. Relay soms £1.75. Overigens dit weekend weer 5 paar schoenen de deur uit gedaan. Man noemt de 2e etage “the cave of wonders” - hij wist ook echt niet dat ik zoveel had :proud: . Ook nog iemand bij gemaakt met wat tassen. Ik moet zeggen dat ik ook wel makkelijk ben met weg doen nu. Zeker wetende dat ik dat soort dingen toch niet meer ga gebruiken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hm ik had het in het vorige topic over een shirt met vlekken dat als nieuw met prijskaartje te koop stond. Nu moet ik dat dus van de verkoper binnen een paar dagen op eigen kosten retour sturen. En net wilde ik het wassen om te kijken of de vlekken er nog uitgaan om me die retourkosten te besparen, zie ik verdorie dat het waslabel aan de binnenkant van het shirtje er wel uitgeknipt is, terwijl er dus wel een prijskaartje aanhangt (of er dus weer aangehangen is op de een of andere manier). 🙄
Wat zouden jullie doen? Uit principe terugsturen hoewel je dan kosten maakt voor niks of uit principe niet terugsturen en een negatieve review geven (en er waarschijnlijk dan zelf ook 1 terugkrijgen)?
Kattentuintje schreef:
03-05-2026 14:18
Sorry! Via dat sterretje komt het in favorieten en daar vergeet ik altijd te kijken. Via een post komt het bovenin automatisch open te staan als ik inlog. Vandaar dat ik het zo deed!

Maar nu ik er toch 'ben': hoe zit het met de boekenverzendkosten in mei? Ik zag op sommige plekken opeens weer wel verzendkosten maar bij anderen was het nog gratis. Iemand een idee hoe dat zit? Als het nog steeds gratis is, ga ik er straks even een zwik opnieuw online zetten, als stimulans.
Ik snap helemaal niks van dat gratis verzenden bij boeken. Ik kom regelmatig leuke boeken tegen voor een euro of 2-3 maar nog nooit gratis verzenden gehad terwijl ik hoor dat mensen dat andersom bij mij wel hebben. Heel apart. En als er dan die verzendkosten nog bij komen en ik niks zie om mee te bundelen dan denk ik laat maar. Een kringloop in de buurt heeft regelmatig leuke boeken liggen voor 1 euro en als het echt een populair en nog redelijk recent dan wellicht iets meer.
Is het dan wel bij NL verkopers en niet uit België?
happyapple schreef:
03-05-2026 21:59
Hm ik had het in het vorige topic over een shirt met vlekken dat als nieuw met prijskaartje te koop stond. Nu moet ik dat dus van de verkoper binnen een paar dagen op eigen kosten retour sturen. En net wilde ik het wassen om te kijken of de vlekken er nog uitgaan om me die retourkosten te besparen, zie ik verdorie dat het waslabel aan de binnenkant van het shirtje er wel uitgeknipt is, terwijl er dus wel een prijskaartje aanhangt (of er dus weer aangehangen is op de een of andere manier). 🙄
Wat zouden jullie doen? Uit principe terugsturen hoewel je dan kosten maakt voor niks of uit principe niet terugsturen en een negatieve review geven (en er waarschijnlijk dan zelf ook 1 terugkrijgen)?
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik zie wel eens verkopers die dat inderdaad doen. Dan zie je dat de broek duidelijk gedragen is maar dan nog zo'n kaartje er aan. Sommigen nemen niet eens de moeite om het kaartje dan ook weer vast te knopen maar leggen het er zo bij met een los touwtje. Tja dat heb je met die labels die alleen met een touwtje vast zitten en zo los kan halen i.p.v. knippen. (Heb zo'n kaartje ook eens los gehaald bij het passen want het zat irritant en later weer vast gemaakt om terug te brengen). Gisteren nog iemand die waarschijnlijk haar jeans gedragen had met zo'n kaart aan de achterkant er nog aan of ze had dat weer vast gemaakt.

Als het niet zo heel duur was zou ik het houden, een negatieve review schrijven en als je dan een ook een negatieve krijgt daarop antwoorden met jouw kant. Als het wel duur was dan zou ik die 3-4 euro verlies nemen en retour sturen uit principe.
Tja het was eigenlijk niet duur genoeg om die 3 euro retourkosten echt waard te zijn. Ik denk dat ik het morgen alsnog probeer te wassen, maar ik baal wel, want eigenlijk ben ik nu gewoon belazerd voor een paar euro.
Ik stuur het in zo’n geval wel terug, omdat ik liever de retourkosten betaal dan dat ik de verkoper ga betalen voor iets dat niet in orde is.
Ik blijf het raar vinden dat zelfs als je aantoonbaar kan maken dat iets echt niet voldoet aan de beschrijving, de verkoper ervoor kan kiezen om jou op te laten draaien voor de verzendkosten.
Ik zag het van de week bij schoenen, nieuw volgens de beschrijving, maar het label op de tong was er aan de binnenkant uit gesneden??
Dus er zat gewoon een heel groot gat in de stof daar.
Dat je zo'n groot label uit kleding haalt kan ik soms nog begrijpen, maar dan blijft de kleding verder heel. Dit was echt heel raar..

Ik heb soms wel het idee dat bedrijven zelf labels zelf verwijderen als kleding naar een outlet gaat.
Jeetjejee schreef:
04-05-2026 05:24
Ik stuur het in zo’n geval wel terug, omdat ik liever de retourkosten betaal dan dat ik de verkoper ga betalen voor iets dat niet in orde is.
Ik blijf het raar vinden dat zelfs als je aantoonbaar kan maken dat iets echt niet voldoet aan de beschrijving, de verkoper ervoor kan kiezen om jou op te laten draaien voor de verzendkosten.
Ja dat was inderdaad de andere gedachte waar ik tussen twijfelde 🤣
Denk dat het dat wordt want ik ga er nu toch geen oprecht plezier meer van hebben. En ik verwacht dat de verkoper er inderdaad op gokt dat ik dan de moeite niet doe.
Graze schreef:
02-05-2026 15:34
Wat ik wel irritant vind is dat als je op je begin pagina meerdere dingen ziet die je wilt bekijken dat niet kan want zodra je een artikel hebt bekeken en terug gaat zie je weer andere opties. In de app op mijn telefoon heb ik dat niet maar als ik op mijn desktop kijk wel. Dus eerst maar alle mogelijke opties even favorieten en dan na bekijken alles wat toch niks is er weer uit gooien.

Ben nu op zoek naar bepaalde broeken die regelmatig op Vinted staan dus dan vind ik het zonde om de volle prijs te betalen in de winkel. :$
aangezien je het probleem op desktop hebt is het makkelijk. ik heb hetzelfde probleem dus open alles via rechtermuisknop - openen op nieuw tabblad. dan kun je na het bekijken de pagina gewoon sluiten en terug naar de oude overzichtspagina
Happyapple: Ik zou het ook teruggestuurd hebben. Ook met de gedachte dat iemand niet op deze manier een voordeel zou mogen hebben. Het is jammer van de verzendkosten.

Lemonpledge: klopt. Voor een outlet of een sample sales worden de labels soms vernietigd om doorverkoop te bemoeilijken. Ik heb ooit voor een winkel gewerkt waar de kleding voor de sample sale geen, afgeknipte of andere labels had.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nou dat dus inderdaad. Die 3 euro verzendkosten denk ik maar gewoon niet meer aan. 🤣
happyapple schreef:
04-05-2026 09:28
Nou dat dus inderdaad. Die 3 euro verzendkosten denk ik maar gewoon niet meer aan. 🤣
Nee precies
Heeft iemand een idee tot wanneer iemand een pakket kan verzenden?

Ik heb schoenen gekocht maar de verkoopster kon ze in eerste instantie niet vinden, uiteindelijk vond ze er eentje en vroeg of ik de verzend termijn wilde verlengen zodat ze de andere kon zoeken, was ik niet zo blij mee want ik heb de schoenen wel "nodig", maar goed, wel akkoord gegeven.
En nu staat er dus bij "naam verkoopster moet het pakket voor 4 mei verzenden"

Maar ik heb verder geen update oid gekregen. Neem aan dat ze ze nu niet meer op kan sturen omdat het verzendlabel niet meer geldig is?

Want eigenlijk wil ik nu bij iemand anders die schoenen kopen, maar als blijkt dat de eerste verkoopster ze alsnog op kan sturen is er natuurlijk een kans dat ik ze straks dubbel heb. Dat is ook niet nodig.
als je ze bij een ander kunt kopen zou ik deze koop annuleren en ze ergens anders kopen
happyapple schreef:
04-05-2026 09:28

Die zet ik dan ook altijd maar snel weer uit m’n hoofd, en onthou vooral dat de verkoper geen cent (van mij) aan deze transactie overhoudt!
Ik heb nu een koper die al sinds donderdag een pakket kan ophalen maar dat nog niet gedaan heeft. Ik hoop dat het op tijd opgehaald wordt en het niet zo'n koper is die zich bedacht heeft omdat het toch een best duur ding is. Moest naar Frankrijk.
Graze schreef:
04-05-2026 12:17
Ik heb nu een koper die al sinds donderdag een pakket kan ophalen maar dat nog niet gedaan heeft. Ik hoop dat het op tijd opgehaald wordt en het niet zo'n koper is die zich bedacht heeft omdat het toch een best duur ding is. Moest naar Frankrijk.

Die heeft nog tijd genoeg toch?
Such fun!1
Graze schreef:
Hier een pakket wat al 11 dagen op het postkantoor ligt. Terwijl ze wèl gewoon online komt. Ben aan het bedenken of ik een reminder zal sturen of niet. Neem aan dat ze zelf ook wel weet dat het pakket klaar ligt..
MarindaH schreef:
04-05-2026 12:36
Die heeft nog tijd genoeg toch?
Het is verstuurd met Mondial Relay en die hanteren blijkbaar 5 dagen dus ze heeft nog tot woensdag als ik lees hoe MR rekent.
Lemon_Pledge schreef:
04-05-2026 12:54
Hier een pakket wat al 11 dagen op het postkantoor ligt. Terwijl ze wèl gewoon online komt. Ben aan het bedenken of ik een reminder zal sturen of niet. Neem aan dat ze zelf ook wel weet dat het pakket klaar ligt..
Ja precies. Ze krijgen als het goed is 2 mailtjes en van Vinted ook nog een herinnering. Kan zijn dat ze die niet leest maar dat lijkt me sterk.
Had een keer een jas gekocht kreeg ik 2 dagen nadat ik m'n geld terug had van Vinted een bericht van de verkoper dat ze nooit mailtjes krijgt van Vinted, het dus niet gezien had, van niks wist en of ik het opnieuw wil kopen. Ja daag! Had de verkoper voor de koop nog wat dingetjes gevraagd waar ik antwoord op had gekregen dus het was niet alsof ze niet wist dat ze iets verkocht had.
Lemon_Pledge schreef:
04-05-2026 12:54
Ik zou zeker een reminder sturen.
Kopen jullie wel eens speelgoed op Vinted?
De verzendkosten zijn hiervan heel hoog (>10€). De verkoper heeft het nog geprobeerd in een andere categorie te zetten maar het bleef zo hoog. Uiteindelijk hebben het via marktplaats geregeld, daar was het maar €3,99
Graze schreef:
Wat als het niet gehaald wordt?
Flashy schreef:
04-05-2026 13:23
Wat als het niet gehaald wordt?
Dan gaat het retour naar de verkoper en krijgt de koper het geld terug als de verkoper de ontvangst bevestigd heeft (of na die 48u denk ik)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven