Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Het verkopen hier gaat best lekker. Van het weekend weer wat items online gezet en al veel verkocht. Alleen blijft mijn vinted app nu aangeven dat ik een ongelezen bericht heb, maar ik kan echt geen ongelezen bericht vinden. Hopelijk zienik niks over het hoofd.

Wat me wel opvalt is dat tot nu toe elke keer als ik een tegenbod doe omdat ik het bod te laag vind ik geen enkele reactie meer krijg.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
05-05-2026 20:15
Het verkopen hier gaat best lekker. Van het weekend weer wat items online gezet en al veel verkocht. Alleen blijft mijn vinted app nu aangeven dat ik een ongelezen bericht heb, maar ik kan echt geen ongelezen bericht vinden. Hopelijk zienik niks over het hoofd.

Dit heb ik regelmatig, dat verdwijnt dan pas weer als ik een nieuw bericht aan iemand stuur. Best irritant vind ik, want ik blijf dan toch regelmatig kijken of er niet echt een bericht is.

Ik heb sinds gister weer iets anders: normaal gesproken krijg ik altijd een melding als iemand iets geliked heeft, maar sinds gister krijg ik dat niet meer. Dan open ik mijn Vinted app en zie ik als verrassing dat er meerdere notificaties zijn en ik er weer een paar likes bij heb op een advertentie die ik recent geplaatst heb. Nou ja, dat wordt met de volgende update misschien wel weer opgelost.
Graze schreef:
05-05-2026 19:27
Ik ben nu voor boeken aan het kijken op Vinted en het blijkt dat de meeste boeken die ik zou willen kopen onderdeel zijn van een serie, wat ik niet altijd wist, die soms al een boxset hebben. En dan is het weer goedkoper om die bij bol te kopen dan alle losse delen of de boxset op Vinted.

Maar ik kwam dus dit boek tegen en heb zo moeten lachen om de beschrijving :rofl: :puppy:
https://www.vinted.nl/items/8829395646-cinnamon-falls
Die zag ik gisteren ook😂
Jeetjejee schreef:
06-05-2026 06:36
Dit heb ik regelmatig, dat verdwijnt dan pas weer als ik een nieuw bericht aan iemand stuur. Best irritant vind ik, want ik blijf dan toch regelmatig kijken of er niet echt een bericht is.

Ik heb sinds gister weer iets anders: normaal gesproken krijg ik altijd een melding als iemand iets geliked heeft, maar sinds gister krijg ik dat niet meer. Dan open ik mijn Vinted app en zie ik als verrassing dat er meerdere notificaties zijn en ik er weer een paar likes bij heb op een advertentie die ik recent geplaatst heb. Nou ja, dat wordt met de volgende update misschien wel weer opgelost.
Ja volgens mij zit daar een hele rare bug op sinds gisteren. Ik krijg nu dus inderdaad geen meldingen meer van likes op mijn geplaatste advertenties.
Maar... nu kreeg ik vanochtend ineens wel een berichtje van een verkoper op een artikel dat ik vanochtend geliked heb, dat t vandaag nog verzonden kan worden als ik interesse heb... En ik heb (of had ... ) dat dus uitstaan dat verkopers het kunnen zien als ik een artikel like... Schiet mij dus maar lek. :blond:
Jeetjejee schreef:

Oh ja, dat heb ik ook. Gisteren een paar dingen opgezet die bewaard zijn en geen enkele melding.
Jeetjejee schreef:

Ja dat heb ik inderdaad ook. Vind ik niet super erg, prima als ik alleen een melding krijg bij een verkoop.
"After all this time?" "Always."
Er is gewoon een heel Vinted topic! Die had ik eerder moeten lezen.

Gisteren een Vinted account aangemaakt en meteen fanatiek voor zoon geshopt. Wat een goudmijn qua keuze! Maar...bij kopen heb ik netjes gekeken naar labeltje in de nek, en bij een nieuw shirt naar het prijskaartje. Ik koop nooit kleding op MP of Vinted, dus dacht het zo goed te doen. Hoe naïef.. Zoon deed een vlugge check met chat gpt en volgens hem zijn iig 5 van de 6 shirts nep. Dat is even een domper. Twee waren al verstuurd en kon ik niet meer annuleren. Een wel. En van drie was het label al aangemaakt. Bij een verkoper mocht ik annuleren, de ander weigert en nummer drie reageert niet.

Hebben jullie weleens melding gedaan na ontvangst van een artikel dat het niet origineel was? Hoe ging dat in z'n werk?

Zoon heeft mij meteen even een spoedcursusje gegeven hoe nepperds te herkennen, blijkbaar zegt prijskaartje en label niet zoveel. Stom van me.
Graze schreef:
05-05-2026 19:23
Dat zou kunnen, het kan ook toeval zijn. Kun je hier wat mee? https://www.vinted.nl/help/615
Staat niet echt iets bij over foute mailtjes nav een advertentie. Maar laat maar, heb gemaild dat het item via vinted te koop is en nix meer gehoord. Ga wel mn gebruikersnaam veranderen, want die is te makkelijk te koppelen aan mn mailadres.
Gek wel, het item waar de vage mail over kwam, is 0x bekeken. Ook een ander item wat ik tegelijk geüpload heb. Raar of niet? En werken hashtags, om meer mensen te trekken? Items zijn geen merkspullen, maar wel leuke feestkleding.
suzy1977 schreef:
06-05-2026 13:22
Er is gewoon een heel Vinted topic! Die had ik eerder moeten lezen.

Gisteren een Vinted account aangemaakt en meteen fanatiek voor zoon geshopt. Wat een goudmijn qua keuze! Maar...bij kopen heb ik netjes gekeken naar labeltje in de nek, en bij een nieuw shirt naar het prijskaartje. Ik koop nooit kleding op MP of Vinted, dus dacht het zo goed te doen. Hoe naïef.. Zoon deed een vlugge check met chat gpt en volgens hem zijn iig 5 van de 6 shirts nep. Dat is even een domper. Twee waren al verstuurd en kon ik niet meer annuleren. Een wel. En van drie was het label al aangemaakt. Bij een verkoper mocht ik annuleren, de ander weigert en nummer drie reageert niet.

Hebben jullie weleens melding gedaan na ontvangst van een artikel dat het niet origineel was? Hoe ging dat in z'n werk?

Zoon heeft mij meteen even een spoedcursusje gegeven hoe nepperds te herkennen, blijkbaar zegt prijskaartje en label niet zoveel. Stom van me.
Oh echt joh? Wat vervelend van de neppers. Volgens mij kun je na ontvangst op 'ik heb een probleem' klikken. Je kunt het ook niet ophalen dan gaat t vanzelf retour. Vind ik normaal niet netjes maar bij nep zou ik t snappen.
Vervelend toch dat mensen nep verkopen.
Vier shirts zijn nu onderweg. Eén is 100% zeker nep, de print klopt niet heb ik uitgezocht. De andere 3 zeer waarschijnlijk, maar zou ze moeten zien om het zeker te weten. Kan ook een hele goede replica zijn, maar zoon wil het dan ook niet dragen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik bij Vinted geloofwaardig kan maken dat iets een replica is als alles klopt, maar het materiaal te dun is. Dat kunnen ze toch niet checken? En ik heb inderdaad iets gelezen over het niet ophalen van bestellingen. Dat kan ik toch niet doen bij 3 bestellingen? Krijg ik daar geen problemen mee? Zeker omdat ik contact heb gehad met verkopers om te mogen annuleren.

Wel erg trouwens, dat mensen bestellingen niet ophalen. Dan baal je toch ook als verkoper.
Neppers mogen niet verkocht worden, ik zou het inderdaad niet op gaan halen en alvast Vinted benaderen. Op de "i" klikken ergens bovenin in de 'chat' met de verkoper. Helpt dat niet zo ik gewoon mailen naar legal@vinted.nl
Is niet helemaal de bedoeling maar omdat het om nep artikelen die niet verkocht mogen worden. Zorg wel dat je bewijs hebt dat het ook echt nep is.
Maar om dat te bewijzen zal ik het toch moeten ophalen. Van 1 shirt kan ik dat bewijzen zonder ophalen, de andere zal ik eerst in handen moeten hebben. Op het oog zien die er prima uit, maar het zijn zeer waarschijnlijk heel goede replica's.
Voel me zo stom, ik maar denken dat als er een prijskaartje aan zit het geen nep is. Ja het was niet duur, maar er zit een kaartje aan, dus dan is het echt. Maar in de wereld van de nepperds is het blijkbaar heel normaal om prijskaartjes eraan te doen.

Krijg je dan geen problemen met Vinted als je bestellingen niet ophaalt? Of met de verkoper? Dat die een klacht indient omdat ik al heb getracht de bestelling te annuleren. Als ik het dan niet ophaal is het wel een duidelijk verhaal dat ik op die manier van de bestelling af wil.

Als de shirts als door een wonder wel echt blijken te zijn wil ik ze natuurlijk wel houden. Dus dan zou ik ze wel moeten ophalen...
Wat een gedoe...had er gisteren zo'n lol in, dacht waarom heb ik niet eerder iets via Vinted gekocht. Maar die lol is er wel meteen vanaf.
Goh wat jammer dat je plezier meteen bedorven is. Volgens mij ben ik nog niks neps tegen gekomen, maar ik koop weinig dure merken. Bij twijfelgevallen of mij onbekende merken, zoek ik eerst even via google lens via een screenshot. 1x had ik bijna een temu shirtje gekocht. Het was niet duur maar daar wil ik gewoon uit principe niks van kopen.
Ik heb sinds kort wat problemen met Mondial. Eerst meerdere pakketjes waarvoor ik een mail kreeg dat het niet bij gewenste punt kan worden afgeleverd en ik een punt op 15 km afstand heb moeten kiezen. Vaste punt snapt dat ook niet. Zijn gewoon 6 dagen per week open en hebben ook geen maximum aan gegeven.
Afgelopen maandag een mail van Vinted dat een pakket klaar ligt. In de app ook te zien en volgens track en tracé ook. Geen mail van Mondial gehad met de code. Maar zowel gisteren als vandaag daar geweest en hij is er echt niet. Is al ruim 2 weken onderweg.
Vandaag van een andere aankoop om 20.09 een mail van Mondial dat het pakket klaar ligt. Terwijl punt om 17 dicht is. Geen mail van Vinted en volgens de app ligt hij nog niet klaar.
Gelukkig zijn dit de laatste 2 via Mondial. De rest wat onderweg is is via Vinted go.
Verder gisteren voor het eerst een geschil geopend. Een item is een ander merk dan wat is aan gegeven. Item is €10. Verkoper wil €2,50 terug betalen. Ik vind dat te weinig dus dan stuur ik hem -desnoods op eigen kosten - liever retour en dat ik €10 terug krijg.
Wat raar zeg. Ik vind vooral dpd weer heel lang duren hier, terwijl dat eigenlijk sneller zou moeten gaan. Maar dat is wel weer vanuit Duitsland en gls/vinted go duurt ook altijd Lang. Ik had wel een mondial pakketje dat niet goed gescand was trouwens. Maar die status bleef op onderweg naar pakketpunt hangen. Gelukkig hebben ze dat pakketje toch voor me gevonden bij het pakketpunt.
Ik val echt van het ene probleem in het andere. Had dus lekker wat items verkocht, open ik de app om daarmee te shoppen, krijg ik een melding over telefoonnr toevoegen. Die kon ik niet wegklikken, moest m invullen. Dus ik gedaan, krijg ik de error dat het nr al in gebruik is! En dat ik n ander nr moet invullen. Ik heb helemaal mijn nr nog niet geregistreerd, maar blijkbaar iemand anders wel het mijne in gebruik?? Geen idee hoe dat kan want je krijg een code toegestuurd of gebeld op je mobiel. Nooit wat gehad uiteraard.
Nu kan ik niet bij mijn account, want ik krijg dus de hele tijd die melding. Wel gelijk vinted geïnformeerd, hopelijk kan dit snel opgelost worden.
Gaat wel lekker allemaal dus.
Wat heb ik nou toch weer. Hier heb je op loopafstand 5 Vinted Go afhaalpunten en er staat zo'n locker kast. Is mijn pakket 8 minuten fietsen bij zo'n buurtpunt van iemand thuis bezorgd wegens: "We hebben je pakket naar een ander pakketpunt gebracht zodat je het op tijd kon ontvangen."

Ik kan me niet voorstellen dat geen een ander afhaalpunt een optie was. Ik sla die buurt punten bij mensen thuis altijd bewust over want ik vind dat gewoon niet zo prettig. Het enige voordeel is wel dat het buurtpunt langer open is dan winkels. Ga het vanavond dus maar ophalen.
Ik heb bij meerdere (Nederlandse) verkopers van boeken gezien dat zowel de verzendkosten als de kopersbescherming gratis is, geen idee waarom, maar ik heb er meteen maar van geprofiteerd en een leuk boek gekocht 😃
Iets verkocht via vinted voor een paar euro. Koper is niet tevreden, het zijn twee artikelen in dezelfde maat, ze zegt dat er lengte verschil in zit en stuurt een foto mee. Heeft de artikelen niet gepast. Voorgesteld om de artikelen retour te sturen. Wil ze niet voor betalen en ze wil dat ik de retourkosten betaal plus haar geld terug. Ik had al een retour aangemaakt via vinted, dat kun je niet meer terugdraaien, ze stelt voor om bankrekeningen uit te wisselen en het zo te verrekenen. Wat zouden jullie doen?
Jeetjejee schreef:
07-05-2026 17:37
Ik heb bij meerdere (Nederlandse) verkopers van boeken gezien dat zowel de verzendkosten als de kopersbescherming gratis is, geen idee waarom, maar ik heb er meteen maar van geprofiteerd en een leuk boek gekocht 😃
Helaas hier niet.
Tupperware schreef:
07-05-2026 19:39
Iets verkocht via vinted voor een paar euro. Koper is niet tevreden, het zijn twee artikelen in dezelfde maat, ze zegt dat er lengte verschil in zit en stuurt een foto mee. Heeft de artikelen niet gepast. Voorgesteld om de artikelen retour te sturen. Wil ze niet voor betalen en ze wil dat ik de retourkosten betaal plus haar geld terug. Ik had al een retour aangemaakt via vinted, dat kun je niet meer terugdraaien, ze stelt voor om bankrekeningen uit te wisselen en het zo te verrekenen. Wat zouden jullie doen?

Ik vind het al netjes dat je akkoord gaat met een retour, met de retourkosten voor haar eigen rekening. Vinted is geen webwinkel waar je iets terug kan sturen als iets je om wat voor reden dan ook niet bevalt. Alleen als iets echt niet conform de omschrijving is, heb je als verkoper recht van spreken om iets retour te willen sturen en vind ik het netjes van een verkoper om dan de retour kosten op zich te nemen.
Ik zou zeker geen bankrekening uitwisselen om kosten te verrekenen, ik heb geen zin om mijn bankrekening op Vinted te gaan delen. En ik vind dus dat ze helemaal geen recht heeft om de retourkosten van jou te eisen.
Ik zou er dus niet in meegaan.
Tupperware schreef:
07-05-2026 19:39
Kun je t dan niet beter via vinted van haar terugkopen ofzo? 🫣
Al vind ik inderdaad ook dat ze in dit geval geen reden heeft om retourkosten te eisen.
Wel lastig, want omgekeerd baal ik ook als ik de retourkosten moet betalen voor een shirt dat ik met vlekken erin opgestuurd kreeg en het label eruit geknipt terwijl het nieuw zou zijn volgens de advertentie
happyapple wijzigde dit bericht op 07-05-2026 21:02
18.95% gewijzigd
Flashy schreef:
07-05-2026 19:57
Helaas hier niet.

Dit staat er op Vinted over de korting:

Betaal € 0,00 voor Kopersbescherming
Kortingsvoorwaarden

Kortingsperiode
4 mei 08:00 - 16 mei 00:00
Categorieën
Minstens één artikel uit de categorie Boeken
Land van de verkoper
Nederland
Land van de koper
Nederland

Ik heb ook een paar boeken te koop, maar bij mij staat die korting niet. Het geldt dus denk ik alleen als je een advertentie plaatst van een boek in deze periode, niet wat hiervoor geplaatst is.
jeetjejee wijzigde dit bericht op 07-05-2026 21:04
21.82% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven