Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
zondag 27 september 2026 om 13:18
Is het al meer mensen hier opgevallen dat de verzendkosten flexibel zijn geworden. Dan bedoel ik niet perse duurder maar de ene dag duurder dan de andere dag.
Kan er ook geen lijn in ontdekken.
Zo betaalde ik gisterenavond €2,99 voor Budbee en net €3,19
Dhl donderdag €4,35, vrijdag €4,55 en nu net als ik het had gekozen €4,35 weer.
Mondial ene keer €3,15 en dan weer €3,35.
Alles binnen Nederland.
Alles binnen Nederland.
zondag 27 september 2026 om 18:18
Ja, nu je het zegt inderdaad, dat klopt! Snap ook niet hoe dat komt. Iemand hier al logica in ontdekt?Nina-tje schreef: ↑27-09-2026 13:18Is het al meer mensen hier opgevallen dat de verzendkosten flexibel zijn geworden. Dan bedoel ik niet perse duurder maar de ene dag duurder dan de andere dag.
Alles binnen Nederland.
zondag 27 september 2026 om 19:49
Wat balen, Happyapple! Vooral die persoon die zo geïrriteerd reageert, heel vreemdhappyapple schreef: ↑25-09-2026 23:01Nou ik heb deze week helaas 2 kledingstukken met vlekken ontvangen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
zondag 27 september 2026 om 19:50
zondag 27 september 2026 om 22:37
Ja klopt dat had ik ook gezien, maar ik weet ook niet waarom en wanneer welk tarief geldt.Nina-tje schreef: ↑27-09-2026 13:18Is het al meer mensen hier opgevallen dat de verzendkosten flexibel zijn geworden. Dan bedoel ik niet perse duurder maar de ene dag duurder dan de andere dag.
Alles binnen Nederland.
zondag 27 september 2026 om 22:44
Oh dat is het! Ik vond het al zo raar, mondial was altijd iets duurder dan vintedgo en laatst dacht ik oh het verschil valt wel mee en dag of wat later weer oh nee niet goed onthouden toch niet goedkoopNina-tje schreef: ↑27-09-2026 13:18Is het al meer mensen hier opgevallen dat de verzendkosten flexibel zijn geworden. Dan bedoel ik niet perse duurder maar de ene dag duurder dan de andere dag.
Alles binnen Nederland.
maandag 28 september 2026 om 20:53
Ja een heel rare reactie was dat inderdaad. En vandaag heb ik een setje glazen schaaltjes opgehaald, waarvan de helft kapot in de doos zat.
Super balen en zonde. Ik heb mijn geld al wel teruggehad, maar net vroeg de verkoper nog om extra foto's. Ik denk dat ze daarmee gaat proberen om haar eigen vergoeding nog bij Dpd te claimen?
Maar al bij al is mijn succespercentage van aankopen op het moment niet best
woensdag 30 september 2026 om 12:13
Dit is mij ook opgevallen.
Vooral DHL is ineens schreeuwend duur
Mijn theorie is dat omdat VintedGo een paar weken geleden plat lag er onwijs veel mensen verzonden hebben met DHL ipv het door vinted gepushte Mondial.
Dus nu is DHL ineens veel duurder dan Mondial en verzend ik ineens ladingen daarmee en met DHL nog amper iets.
woensdag 30 september 2026 om 20:12
Ik ben ook opgelicht, voor het eerst. Of ik ieder geval, het was niet netjes.
Ik heb gordijnen gekocht, er stond bij "voor maten zie foto van de bon"
De bon was van op maat gemaakte gordijnen.
Dus ik ging er vanuit (dom) dat het die gordijnen waren.
Ik had ze gekocht en betaald en toen kwam de verkoper met de vraag of ik ze niet op kon halen aangezien ik redelijk in de buurt woon.
Dus bestelling geannuleerd en geregeld dat iemand ze vandaag voor me op kon halen die daar toch in de buurt moest zijn, die heeft zie hier afgezet.
Zie ik net dat het gewoon goedkope kruidvat gordijnen zijn..
En ik weet dus ook niet of het de juiste maat is aangezien ik 3 gordijnen heb gekregen in plaats van 2.
Morgen maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken aangezien het nu natuurlijk buiten Vinted om ging.
Ik heb gordijnen gekocht, er stond bij "voor maten zie foto van de bon"
De bon was van op maat gemaakte gordijnen.
Dus ik ging er vanuit (dom) dat het die gordijnen waren.
Ik had ze gekocht en betaald en toen kwam de verkoper met de vraag of ik ze niet op kon halen aangezien ik redelijk in de buurt woon.
Dus bestelling geannuleerd en geregeld dat iemand ze vandaag voor me op kon halen die daar toch in de buurt moest zijn, die heeft zie hier afgezet.
Zie ik net dat het gewoon goedkope kruidvat gordijnen zijn..
En ik weet dus ook niet of het de juiste maat is aangezien ik 3 gordijnen heb gekregen in plaats van 2.
Morgen maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken aangezien het nu natuurlijk buiten Vinted om ging.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in