Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!



Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijzonder trots op mijn vrekkerigheid van de afgelopen tijd :-)



Na de verhuizing helemaal geen nieuwe meubels gekocht. Ik heb een salontafel, 2 kastjes en een eettafel via Marktplaats. Allemaal voor een appel en een ei, waren allemaal opknappertjes. Maar nu zien ze er precies zo uit als ik voor ogen had.

Deze week nog geen cent uitgegeven aan de boodschappen, volledig uit de vriezer geleefd. Heb ook nog zoveel vlees liggen, dat ik nog wel 2 weken vooruit kan.



Het vrekkerigste is denk ik dat ik vanuit mijn vakantie adres een aantal dingen heb gekocht die hier 2x zo duur zijn, nu verkoop ik ze met een klein beetje winst op Marktplaats.



Wel een nieuw bed gekocht, maar de afgelopen jaren gemerkt dat het toch wel heel belangrijk is om een goed bed te hebben.

Overigens heb ik de ombouw + verstelbare lattenbodems van mijn oude bed (ombouw 180x200, lattenbodems 2x 90x200) gratis aan te bieden (zodra ik mijn nieuwe bed heb). Wel exclusief matrassen, die zijn echt niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn er op zaterdag meer Polen dan stadsgenoten. Ze rijden met busjes diverse winkels af en kopen groot, heel groot in. De kringloopwinkels maken daar gebruik aan en zo wordt de prijs opgedreven.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week ook een goede slag geslagen!



Mijn winterjas was na vier jaar helemaal op, maar een beetje winterjas kost zo 150 euro en dat vind ik toch echt teveel. Dus ik modderde een beetje aan met mijn ouwe jas, die eigenlijk te koud voor nu is.



Kwam ik eergister bij Peek en Kloppenburg en zag daar een mooie warme jas liggen, afgeprijsd van 249 euro voor 139 euro. Paste perfect, lekker dik en warm. Alleen twijfelde ik vanwege de prijs. Ben nog even verder gaan kijken in andere winkels, maar vond niks en besloot toch die eerste jas te kopen. Kwam ik terug in de winkel en toen was de jas weer afgeprijsd en kostte nu 99 euro! Toen dacht ik er niet meer over na en ben er nu zo blij mee :-)
Intense life is not complete without a touch of madness!
Alle reacties Link kopieren
ja Nachtschade, zulk soort dingen geven je een goed gevoel.



Andersom gebeurt ook weleens, dat het artikel intussentijd juist duurder wordt. Heb ik gehad met een chroom-leren schommelstoel. Mijn keus is niet niet op die stoel gevallen maar eigenlijk wist ik ook niet welke prijs ik wél had willen betalen omdat ik twijfelde. Altijd moeilijk te beoordelen in zo'n webshop. Misschien was ik overstag gegaan bij 50% korting. Misschien.
it's a big club and you ain't in it
quote:gianna schreef op 09 januari 2013 @ 13:33:

Wat 'vrek' betreft"; ik was ooit abonnee van de Vrekkenkrant (nu 'Genoeg') en ik vind het ook een 'geuzennaam' hoor. Ik lees graag alles wat te maken heeft met producten/geld/tips/besparen enz.



Die stoomreiniger moet ik nog proberen, op een rustig moment. Ik heb namelijk een heel hoog huis, dus die gordijnen zijn grote, zware lappen. Ik denk dat ik eerst het stof er netjes uit/af moet zien te krijgen. Het is wit velours, dus als ik het stof nat maak met de stoomreiniger, krijg ik het er vast nóóit meer uit. Verder is die stoomreiniger een apparaat met een steel. Dus ik denk dat ik de tafel af moet plakken met plastic, stofvrije gordijnen erop en dan met dat ding aan de gang (terwijl ik naast die tafel sta ) Moet ik echt een goed moment voor vinden dus.



Ik denk dat rolgordijnen ook kunnen hoor: het kan op allerlei materialen: stof/tapijt/marmer/hard afgelakt hout enz.



Het radiatorfolie heb ik al geprobeerd op twee radiatoren gisteren. Het kost in de winkel 15 euro per rol (bij de LIDL nu 5 euro) en je kunt er zo drie radiatoren mee behandelen. Ik heb op internet gezicht en je moet het spul aan de achterkant tegen de radiator aanplakken, met dubbelzijdig tape of aluminiumtape. Ik dacht: ik neem gewoon DUCTtape, dat had ik nl nog. En dat gaat ook. Mocht het niet werken, dan kan ik altijd nog iets anders aanschaffen. Je ziet er niks van en het schijnt fantastisch te besparen. Goed gevoel!is dat van de lidl alleen een aanbieding van deze week? want kan er volgende wk langs, ga ik dat ook es aanschaffen.
kreeg vd week een brief van de woningbouw. mijn ketel (waar vaak ook wat mee is) is meer dan 20 jaar oud en ze gaan nu een aantal van die ketels vervangen voor een HR ketel. Daarmee kon je tot 20% besparen op je gasrekening. Nu ben ik niet zo vaak thuis en heb ik een half huis (begane grond en zolder) dus zal vast geen 20% zijn, maar als het 10% is, is het al veel want ik betaal zo'n 90 per maand aan gas.

Nu wordt de huur (die al zo belachelijk hoog is) met 3 euro verhoogd. Als ik er niet mee instem wordt de ketel pas vervangen als dat 'technisch noodzakelijk' is (ik lees dan: stuk).

Nog niet helemaal uit wat ik zal doen. Denk dat ik het wel doe, want met 3% besparen heb ik het er al uit. Maar toch, is wel weer 36 euro extra en ik heb geen idee wat zo'n ketel is en of je daadwerkelijk altijd wat bespaart.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu de ketel nemen Ringklokje. Je zegt zelf dat er vaak wat mee is.

En als hij echt technisch is afgeschreven kun je hem op dat moment niet gebruiken en zit je misschien een tijdje in de kou, omdat ze op stel en sprong een andere ketel moeten leveren en installeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hebben er nog mensen optimelcodes? ik heb er nog een paar nodig maar weet niet of ik t voor de einddatum vol krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die ketel ook nemen, zeker voor 3 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou die ketel ook nu nemen.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ringklokje: radiatorfolie bij de Lidl was een restpartij in de 5 euro afprijsbak, dus ik weet niet of dat overal overgebleven is..
@gianna, ah jammer



zo allemaal pos berichten over de ketel, dan denk ik dat ik t maar ga doen
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee!! Ik ben wel een fashionaddict, bereid om een week droog brood te vreten (want ook in de bijstand) voor een nieuwe blouse en/of broek....

Wel let ik altijd op de sale, bonusaanbiedingen, euroweken enz...

Dus ik vrek graag mee, heel graag!!!!



PS. iemand hier al bioscoopkaartjes ontvangen van de Kruidvatactie? Ik nog steeds niet...
Ik vrek ook graag mee! Moet wat zuiniger aan gaan doen i.v.m. een aankomende verhuizing!



Van de Becel actie heb ik zojuist gebruik gemaakt, goede tip!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby-Ann schreef op 12 januari 2013 @ 10:09:

Ik lees ook mee!! Ik ben wel een fashionaddict, bereid om een week droog brood te vreten (want ook in de bijstand) voor een nieuwe blouse en/of broek....

Wel let ik altijd op de sale, bonusaanbiedingen, euroweken enz...

Dus ik vrek graag mee, heel graag!!!!



PS. iemand hier al bioscoopkaartjes ontvangen van de Kruidvatactie? Ik nog steeds niet...Ik heb ook nog steeds niets ontvangen. Zal vast nog wel komen.
Alle reacties Link kopieren
Net gepost dat ik nog niets ontvangen.. komt de postbode en heb ik dus toch wel al wat ontvangen. Ik heb alleen wel maar één bioscoopkaartje ontvangen terwijl ik 2 bonnen had opgestuurd. Zou ik de tweede dan later nog krijgen? Is er iemand die al eens eerder met deze actie heeft meegedaan die dit misschien weet?
Alle reacties Link kopieren
edit
Alle reacties Link kopieren
Heb jij wel alle kaartjes ontvangen die je zou moeten ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde volgende week op zoek gaan naar een kleine sporttas voor mijn zoontje die hij op de fiets mee kan nemen naar schoolgym, omdat zijn huidige schooltas toch iets te klein is om alles erin te krijgen.



Komt er net iemand op me af met een hele leuke sporttas, met Donald Duck erop. Mocht ik zo hebben. En laat mijn zoon nu net dol zijn op Donald! 2 Vliegen in 1 klap.



Zo komt Jan Splinter weer door de winter!
Alle reacties Link kopieren
Wauw tess! Dat is aardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 11 januari 2013 @ 17:18:

Hebben er nog mensen optimelcodes? ik heb er nog een paar nodig maar weet niet of ik t voor de einddatum vol krijg.

Flashy, ik heb geen codes maar heb wel een aardig saldo waar ik tot nu toe weinig mee doe. Waar heb je het voor nodig? Sauna o.i.d.? Misschien kan ik het wel voor je bestellen?

Mail ff op vivalayla1969@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Qua kleding, heeft de kringloopwinkel eigenlijk ook grotere maten?
Alle reacties Link kopieren
quote:meeske schreef op 12 januari 2013 @ 17:45:

Qua kleding, heeft de kringloopwinkel eigenlijk ook grotere maten?Ja, natuurlijk, of denk je dat ze dat weggooien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de kruidvat bioscoop kaartjes ontvangen!! Blij mee, scheelt toch 19 euro.
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Vandaag goed gevrekt bij mijn AH. Alle koelcellen en diepvriezers worden vernieuwd, dus op alle gekoelde producten en diepvriesproducten ging 35% korting af, ook op de bonusproducten. Ik had voor ruim 39 euro producten en hoefde nog geen 17 euro af te rekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven