Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
@italiemeisje: dank voor de tip over de gratis zonnebrand van Soltan bij de Boots! De oude zonnebrand die je moet inleveren, moet die vol zijn of mag-ie ook bijna op zijn?
quote:xJanna schreef op 12 juni 2012 @ 16:06:

Voor degene die tussen ong. 2007 en nu veel meer of minder zijn gaan verdienen is de middeling regeling van de belastingdienst interessant. Linkje met uitleg. En hier kan je een proefberekening maken. Dan kun je ook proberen welke 3 jaar je het beste kan nemen.

Als je hier rechts via de zoekfunctie (dat schempje met Google erbij) op het forum zoekt vind je er ook oude topics over.Ik snap er niet veel van.
Ik heb vandaag de after sun bij Kruidvat gehaald, en net kreeg ik de mail van Yunomi om het Kiala punt te kiezen voor het pakket. Het wordt mijn eerste en tevens laatste pakket, ik weet niet zeker of ik op Yunomi blijf want ik had me aangemeld juist vanwege de kwartaalpakketten.
Heb de Mona XL gekocht. Slagroomvariant. Meug, wat is die mierzoet zeg! Die ga ik niet meer halen. Verder hier ook een mail van Yunomi, ga zo eens mijn afhaalpunt kiezen Benieuwd waar ze hierna mee komen, het moet wel de moeite waard zijn om te blijven.
@ blondie, geen idee. Dat stond er niet bij dus ik denk dat het niet uit maakt.

Ik ga mijn bijna lege verpakking inleveren. Gewoon proberen.
hier ook mail van yunomi gehad. pakketten worden al eind juni verzonden, dus dat is erg snel.
De Yunomimail is hier ook binnen! Yes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik ook! alleen kan ik deze keer niet kiezen voor het kiala punt van laatste keer, nu moet ik 1,7 km verder rijden. maar ben weer blij als het ik pakket kan ophalen, toch makkelijk verdiend!
gisteravond bij H&M online twee spijkerbroeken voor oudste besteld, was in de sale, en even gegoogeld op kortingscodes, eentje gevonden, 1304, voor 5 euro korting. Uiteindelijk dus 2 spijkerbroeken voor nog geen 20 euro! Heel fijn, kan 't mannetje er weer even tegen, was hard nodig!

Tweedehands kan ik bijna geen goede broeken meer vinden in zijn maat, schijnbaar slijten ze rond die leeftijd / maat heel erg ofzo.....
Gister bij de Kruitvat de aftersun meegekregen zonder bon! Maakte niet uit volgens de cassiere, als je een geactiveerde voordeelpas hebt geven ze hem mee! (moest er wel naar vragen, want ze liggen achter de kassa). Vind 't wel een hele zoete geur!
Ja, hier ook de Yunomi mail. Ik denk dat ze vanwege de vakantie eerder sturen deze keer.
Shoppingqueen, ik zal het straks anders nog wat beter uitleggen. Maar het komt er op neer dat als je in 3 jaar (waarvan het oudste jaar geloof ik 2008 mag zijn, max. 36 maanden na je definitieve aanslag) opeens veel meer of minder bent gaan werken (bijv van studeren naar werken of van fulltime naar parttime werken) je je inkomen en de belasting die je toen betaald hebt die 3 jaar, op kan tellen en dan weer door 3 kan delen. Het verschil wat je dan in je 'rijke jaar' soort van teveel aan belasting hebt betaald kan je dan terugvragen. Zoiets...

--> aanvulling, met die rekenhulp in de link in m'n vorige post hoef je het dus niet zelf uit te rekenen, je moet alleen je aanslagen van die jaren hebben, want daar staan de getallen op die je nodig hebt:

-Belastbaar inkomen uit werk en woning

-Inkomstenbelasting box 1

-Premie volksverzekeringen.

(Mocht je alleen nog je jaaropgaaf hebben, dan kan je de inkomstenbelasting van dat jaar zelf uitrekenen, de tarieven van toen staan op de site van de belasting dienst).

Kan je me volgen?
Er stond toch juist specifiek bij het activeren van die Kruidvat-aanbieding van de gratis aftersun dat er geen bon nodig was, omdát het op de kaart staat?
@italiemeisje, ik ga het ook gewoon proberen met mijn bijna legen fles. Is ook een fles Boots zonnebrand, van Soltan. Heerlijk vind ik die!

Ik koop trouwens altijd de Europrofit douchegel van Kruidvat (0,58 per liter geloof ik) en daar vul ik 3 dingen mee: zeeppompje op de aanrecht, zeeppompje in badkamer en fles douchegel in de douche. Het is een heerlijke douchegel die goed schuimt en niet te sterk ruikt. En vrekwaardig :-)
Klopt in de mail stond dat je geen bon ofzo hoeft mee te nemen omdat het op je kaart staat. Bij mijn kruidvat lag het gewoon in de winkel, tussen de andere zonprodukten.
Kreeg net een mailtje dat moneyou vanaf morgen alweer de rentepercentages verlaagt! Vooral de deposito's:

De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,75% naar 2,70%

(variabele rente, effectief op jaarbasis).

De rente op MoneYou Sparen 6 Maanden Vast wordt verlaagd van 2,90% naar 2,75%

(vaste rente, nominaal op jaarbasis).

Dus wie eventueel nog geld vast wil zetten moet dat vooral vóór morgen doen!
Zeg maar Spijker.
Goede tip Spijker! Eerst was een deposito nog 3,1% maar straks dus zelfs nog maar 2,75%.... Voor een verschil van 0,05% zou ik trouwens niet zo snel geld een half jaar vastzetten. Want als je het dan toch nodig hebt, krijg je zelfs nog minder rente dan dat je op de gewone spaarrekening zou krijgen.
Hier ook het Kialapunt doorgegeven, voor mijn eerste en laatse maandpakket... Ben erg benieuwd waar ze straks mee gaan komen!
ik had die Kruitvat aanbieding niet geactiveerd, want ik krijg die aanbiedingen nooit in mijn mailbox, maar iedereen met een voordeelkaart krijgt de aftersun dus mee (zonder iets te activeren vooraf). Ik was toevallig in de kruitvat en vroeg of ze de aftersun hadden en toen kreeg ik hem zo mee.
quote:Anki29 schreef op 13 juni 2012 @ 10:59:

ik had die Kruitvat aanbieding niet geactiveerd, want ik krijg die aanbiedingen nooit in mijn mailbox, maar iedereen met een voordeelkaart krijgt de aftersun dus mee.Nee, alleen de mensen die die mail hebben gehad en hem hebben geactiveerd, dus niet gewoon iedereen met een voordeelkaart. Ik heb hem gisteren ook gehaald, lagen gewoon in het schap. En mijn kialapunt doorgegeven voor Yunomi, hopelijk kan ik hem nog net ophalen voordat ik op vakantie ga, kan ik de voorraad nog even aanvullen, heerlijk!
quote:Mugske schreef op 12 juni 2012 @ 22:04:

hier ook mail van yunomi gehad. pakketten worden al eind juni verzonden, dus dat is erg snel.Das raar wantr je kunt de hele maand nog sparen toch?
Nog 2 weken ongeveer, tot 30 juni, volgens mij.
Gratis stay-in-hair haarelastiekje aanvragen klik
Alle Max Factor producten bij de Etos nu voor een tientje.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:xJanna schreef op 13 juni 2012 @ 09:41:

Goede tip Spijker! Eerst was een deposito nog 3,1% maar straks dus zelfs nog maar 2,75%.... Voor een verschil van 0,05% zou ik trouwens niet zo snel geld een half jaar vastzetten. Want als je het dan toch nodig hebt, krijg je zelfs nog minder rente dan dat je op de gewone spaarrekening zou krijgen.Ik inderdaad ook niet meer. Heb wat vaststaan tegen 3,1 en tegen 2,9 maar nu is het niet meer de moeite waard.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven