Viva Vrekkentopic VI
dinsdag 12 juni 2012 om 19:56
quote:xJanna schreef op 12 juni 2012 @ 16:06:
Voor degene die tussen ong. 2007 en nu veel meer of minder zijn gaan verdienen is de middeling regeling van de belastingdienst interessant. Linkje met uitleg. En hier kan je een proefberekening maken. Dan kun je ook proberen welke 3 jaar je het beste kan nemen.
Als je hier rechts via de zoekfunctie (dat schempje met Google erbij) op het forum zoekt vind je er ook oude topics over.Ik snap er niet veel van.
Voor degene die tussen ong. 2007 en nu veel meer of minder zijn gaan verdienen is de middeling regeling van de belastingdienst interessant. Linkje met uitleg. En hier kan je een proefberekening maken. Dan kun je ook proberen welke 3 jaar je het beste kan nemen.
Als je hier rechts via de zoekfunctie (dat schempje met Google erbij) op het forum zoekt vind je er ook oude topics over.Ik snap er niet veel van.
dinsdag 12 juni 2012 om 20:19
dinsdag 12 juni 2012 om 20:22
dinsdag 12 juni 2012 om 23:59
gisteravond bij H&M online twee spijkerbroeken voor oudste besteld, was in de sale, en even gegoogeld op kortingscodes, eentje gevonden, 1304, voor 5 euro korting. Uiteindelijk dus 2 spijkerbroeken voor nog geen 20 euro! Heel fijn, kan 't mannetje er weer even tegen, was hard nodig!
Tweedehands kan ik bijna geen goede broeken meer vinden in zijn maat, schijnbaar slijten ze rond die leeftijd / maat heel erg ofzo.....
Tweedehands kan ik bijna geen goede broeken meer vinden in zijn maat, schijnbaar slijten ze rond die leeftijd / maat heel erg ofzo.....
woensdag 13 juni 2012 om 08:03
woensdag 13 juni 2012 om 08:28
Shoppingqueen, ik zal het straks anders nog wat beter uitleggen. Maar het komt er op neer dat als je in 3 jaar (waarvan het oudste jaar geloof ik 2008 mag zijn, max. 36 maanden na je definitieve aanslag) opeens veel meer of minder bent gaan werken (bijv van studeren naar werken of van fulltime naar parttime werken) je je inkomen en de belasting die je toen betaald hebt die 3 jaar, op kan tellen en dan weer door 3 kan delen. Het verschil wat je dan in je 'rijke jaar' soort van teveel aan belasting hebt betaald kan je dan terugvragen. Zoiets...
--> aanvulling, met die rekenhulp in de link in m'n vorige post hoef je het dus niet zelf uit te rekenen, je moet alleen je aanslagen van die jaren hebben, want daar staan de getallen op die je nodig hebt:
-Belastbaar inkomen uit werk en woning
-Inkomstenbelasting box 1
-Premie volksverzekeringen.
(Mocht je alleen nog je jaaropgaaf hebben, dan kan je de inkomstenbelasting van dat jaar zelf uitrekenen, de tarieven van toen staan op de site van de belasting dienst).
Kan je me volgen?
--> aanvulling, met die rekenhulp in de link in m'n vorige post hoef je het dus niet zelf uit te rekenen, je moet alleen je aanslagen van die jaren hebben, want daar staan de getallen op die je nodig hebt:
-Belastbaar inkomen uit werk en woning
-Inkomstenbelasting box 1
-Premie volksverzekeringen.
(Mocht je alleen nog je jaaropgaaf hebben, dan kan je de inkomstenbelasting van dat jaar zelf uitrekenen, de tarieven van toen staan op de site van de belasting dienst).
Kan je me volgen?
woensdag 13 juni 2012 om 08:39
@italiemeisje, ik ga het ook gewoon proberen met mijn bijna legen fles. Is ook een fles Boots zonnebrand, van Soltan. Heerlijk vind ik die!
Ik koop trouwens altijd de Europrofit douchegel van Kruidvat (0,58 per liter geloof ik) en daar vul ik 3 dingen mee: zeeppompje op de aanrecht, zeeppompje in badkamer en fles douchegel in de douche. Het is een heerlijke douchegel die goed schuimt en niet te sterk ruikt. En vrekwaardig
Ik koop trouwens altijd de Europrofit douchegel van Kruidvat (0,58 per liter geloof ik) en daar vul ik 3 dingen mee: zeeppompje op de aanrecht, zeeppompje in badkamer en fles douchegel in de douche. Het is een heerlijke douchegel die goed schuimt en niet te sterk ruikt. En vrekwaardig

woensdag 13 juni 2012 om 09:14
Kreeg net een mailtje dat moneyou vanaf morgen alweer de rentepercentages verlaagt! Vooral de deposito's:
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,75% naar 2,70%
(variabele rente, effectief op jaarbasis).
De rente op MoneYou Sparen 6 Maanden Vast wordt verlaagd van 2,90% naar 2,75%
(vaste rente, nominaal op jaarbasis).
Dus wie eventueel nog geld vast wil zetten moet dat vooral vóór morgen doen!
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,75% naar 2,70%
(variabele rente, effectief op jaarbasis).
De rente op MoneYou Sparen 6 Maanden Vast wordt verlaagd van 2,90% naar 2,75%
(vaste rente, nominaal op jaarbasis).
Dus wie eventueel nog geld vast wil zetten moet dat vooral vóór morgen doen!
Zeg maar Spijker.
woensdag 13 juni 2012 om 09:41
woensdag 13 juni 2012 om 10:59
woensdag 13 juni 2012 om 11:28
quote:Anki29 schreef op 13 juni 2012 @ 10:59:
ik had die Kruitvat aanbieding niet geactiveerd, want ik krijg die aanbiedingen nooit in mijn mailbox, maar iedereen met een voordeelkaart krijgt de aftersun dus mee.Nee, alleen de mensen die die mail hebben gehad en hem hebben geactiveerd, dus niet gewoon iedereen met een voordeelkaart. Ik heb hem gisteren ook gehaald, lagen gewoon in het schap. En mijn kialapunt doorgegeven voor Yunomi, hopelijk kan ik hem nog net ophalen voordat ik op vakantie ga, kan ik de voorraad nog even aanvullen, heerlijk!
ik had die Kruitvat aanbieding niet geactiveerd, want ik krijg die aanbiedingen nooit in mijn mailbox, maar iedereen met een voordeelkaart krijgt de aftersun dus mee.Nee, alleen de mensen die die mail hebben gehad en hem hebben geactiveerd, dus niet gewoon iedereen met een voordeelkaart. Ik heb hem gisteren ook gehaald, lagen gewoon in het schap. En mijn kialapunt doorgegeven voor Yunomi, hopelijk kan ik hem nog net ophalen voordat ik op vakantie ga, kan ik de voorraad nog even aanvullen, heerlijk!
woensdag 13 juni 2012 om 12:20
quote:xJanna schreef op 13 juni 2012 @ 09:41:
Goede tip Spijker! Eerst was een deposito nog 3,1% maar straks dus zelfs nog maar 2,75%.... Voor een verschil van 0,05% zou ik trouwens niet zo snel geld een half jaar vastzetten. Want als je het dan toch nodig hebt, krijg je zelfs nog minder rente dan dat je op de gewone spaarrekening zou krijgen.Ik inderdaad ook niet meer. Heb wat vaststaan tegen 3,1 en tegen 2,9 maar nu is het niet meer de moeite waard.
Goede tip Spijker! Eerst was een deposito nog 3,1% maar straks dus zelfs nog maar 2,75%.... Voor een verschil van 0,05% zou ik trouwens niet zo snel geld een half jaar vastzetten. Want als je het dan toch nodig hebt, krijg je zelfs nog minder rente dan dat je op de gewone spaarrekening zou krijgen.Ik inderdaad ook niet meer. Heb wat vaststaan tegen 3,1 en tegen 2,9 maar nu is het niet meer de moeite waard.
Zeg maar Spijker.