Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:guusje86 schreef op 18 december 2012 @ 13:18:

Ik heb de postcodeloterij agenda al heel lang binnen!Bummer.. hij heeft wel een brief gekregen dat de agenda in december kwam (kan hij zich herinneren) maar nog steeds niet ontvangen dus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@himalaya: hier is de agenda ook al een tijdje binnen. Als er specifieke bonnen zijn die je wilt hebben, moet je maar even mailen (mugske at live punt nl). dan kan ik die ook naar je opsturen. groot deel ga ik toch niet gebruiken.
quote:layla1969 schreef op 17 december 2012 @ 23:55:

[...]

Ben ik nou de enige die dit te ver vindt gaan? 1 gratis kaartje is leuk, maar 18 ?!

En dan vervolgens niet gaan klagen dat de postzegels volgend jaar duurder worden hè.

+1

Ik vind het gewoon aso. Uitbuiterij.

Als iedereen er 1tje doet, dan heeft iedereen wat.

( en het volgend jaar misschien weer)
het bedrijf zal er wel een voordeel bij hebben. Is het niet de kaart of de verzendkosten, dan misschien iets anders? In ieder geval is het bedrijf hier al enkele malen genoemd, verder kunnen ze misschien aan de afbeelding op de kaart iets opmaken over leeftijd, geslacht en waar de persoon van houdt. En misschien oogsten ze emailadressen waar ze mailings heen kunnen sturen? Niet alle mensen zullen ze gaan verzinnen maar bestaande adressen gebruiken.
it's a big club and you ain't in it
en mocht het bedrijf toch gedupeerd worden - iets waar ik niet vanuit ga want het is en blijft een bedrijf - dan heb je weer kans op een item in de krant of in het nieuws, waardoor er nóg meer mensen over gaan praten.

Nog iets wat ik niet had genoemd: de positieve associatie van het bedrijf. Post.nl betekent plezier!
it's a big club and you ain't in it
quote:Mugske schreef op 18 december 2012 @ 14:11:

@himalaya: hier is de agenda ook al een tijdje binnen. Als er specifieke bonnen zijn die je wilt hebben, moet je maar even mailen (mugske at live punt nl). dan kan ik die ook naar je opsturen. groot deel ga ik toch niet gebruiken.

Bedankt voor het aanbod Mugske, maar ik heb nog geen idee waar ik heen wil en waar de bonnen voor zijn

Ik ga eerst even op zoek (of een oproepje doen) of ik de hele agenda (min agendadeel ) van iemand kan krijgen.
Vandaag weer bij maatschappelijk geweest en aanvraag voedselbank ingediend. volgens mwd kregen we 't wel. maar ligt er volgens mij beetje aan of ze de reiskosten en studiekosten accepteren. ze hebben het bij overige kosten gezet en reiskosten zijn lastig te bewijzen, want het is zo verschillend per keer.

maar ze gingen er nog een verhaal bijzetten met uitleg en persoonlijk voedselbank bellen. waarsch horen we het begin januari, ivm de feestdagen, anders al in een week. mwd ging er wel vanuit dat we t kregen, maar dus nog niet 100% zeker.

voelt heel gek, dacht dat ik beetje opgelucht was maar voel me juist heel klote. enerzijds wil ik t graag; geen zorgen meer en minder vaak 'honger' overdag, maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon zelf kunnen ofzo.

naja vaag. maar wou t even delen met jullie

gelukkig weer boodschappengeld gekregen van fam voor feestdagen. echt super lief. dus kunnen we in elk geval tot het nieuwe jaar boodschappen betalen en daarna waarsch voedselbank.
quote:ringklokje schreef op 18 december 2012 @ 18:20:

voelt heel gek, dacht dat ik beetje opgelucht was maar voel me juist heel klote. enerzijds wil ik t graag; geen zorgen meer en minder vaak 'honger' overdag, maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon zelf kunnen ofzo.

naja vaag. maar wou t even delen met jullie

Dat kan ik me voorstellen.. Maar misschien helpt het als je denkt dat het (wellicht?) tijdelijk is, als overbrugging?
Bij de Beverwijkse Bazar krijg je beide kerstdagen dagen gratis entree.
quote:mariaroos schreef op 17 december 2012 @ 21:58:

Op Kaartwereld.nl kun je gratis kaarten versturen met de code GOUD. Ik heb er 18 verstuurd, werkte elke keer weer. Het kan tot en met morgen.

Je moet wel steeds een ander mailadres intypen, ik heb maar wat bedacht en dat leek te werken.

Hey Mariaroos!

Klopt het dat de code het niet meer doet? Ik wilde een kaart sturen maar kreeg de foutmelding dat '' de ingevoerde actiecode onjuist is of al een keer gebruikt''......maar ik heb hem nog niet gebruikt ......
@himalaya: ja over 1,5 jaar ben ik afgestudeerd, dan scheelt dat 150 euro studiekosten en ook wat reiskosten enzo. dus ruim 150 meer te besteden dus dan vind ik het niet meer nodig. dus ze hebben t aangevraagd voor 1,5 jaar. gelukkig is het indd maar voor een bepaalde periode
quote:miss_austen schreef op 18 december 2012 @ 18:41:

[...]

Hey Mariaroos!

Klopt het dat de code het niet meer doet? Ik wilde een kaart sturen maar kreeg de foutmelding dat '' de ingevoerde actiecode onjuist is of al een keer gebruikt''......maar ik heb hem nog niet gebruikt ......Werkt vast niet meer omdat er misbruik van werd gemaakt..
Ringklokje, de eerste keer bij de voedselbank is heel erg wennen. Maar je moet maar zo denken: je bent daar niet alleen. Al die mensen komen voor hetzelfde. Niemand komt daar omdat hij het leuk vind. De vrijwilligers zijn echt lieve mensen.

Wel konden wij de studiekosten van vriend niet opgeven. Dus hoop.voor jou dat het bij julie wel kan.

Kunnen ze echt voor 1,5 jaar al aanvragen? Hier gast het nl per 3 maanden, daarna moet je weer alles inleveren en wordt opnieuw gekeken of je nog steeds recht hebt. De maximale looptijd is 3 jaar.

Succes. Het komt goed.
@miss austen, de code kon tot en met vandaag worden gebruikt. Vriendin van me heeft er vandaag twee verstuurd, dat lukte wel.
De pakketman kwam net met een grote doos. Heb ik gewoon een Jamie Oliver-pakket gewonnen van Mona!
Gefeliciteerd deerne! Enne ben heel nieuwsgierig: wat zit erin?
Het boek 30 minuten, een stenen kaasplank met mes en krijtje, een kinderbakset met vormpjes, deegroller, ovenwant en bakblik en een schort met ovenwant. Echt een mooi pakket, heb maar even een bedankje naar Mona gestuurd.
Wauw idd erg mooi pakket.
Leuk pakket Deerne! Alleen vraag ik me af wat je in een kookpakket met een krijtje moet doen?
Zeeman: alle kerstspullen 50%

kruidvat 1 plus 1 gratis
Recepten opschrijven op bord?
quote:lilyrose2012 schreef op 18 december 2012 @ 22:32:

Recepten opschrijven op bord?

Ja, dat zou kunnen natuurlijk. Of aan je kinderen te geven om buiten te stoepkrijten

Maar het staat er zo vreemd, 'een stenen kaasplank met mes en krijtje'. Vind het gewoon een rare combi.
Vond het krijtje ook wat raar, maar met het krijtje kun je op het kaasbord de namen van de kaas schrijven. Had de combi kaas/krijtje ook niet zelf bedacht
quote:Italie_Meisje schreef op 18 december 2012 @ 19:06:

Ringklokje, de eerste keer bij de voedselbank is heel erg wennen. Maar je moet maar zo denken: je bent daar niet alleen. Al die mensen komen voor hetzelfde. Niemand komt daar omdat hij het leuk vind. De vrijwilligers zijn echt lieve mensen.

Wel konden wij de studiekosten van vriend niet opgeven. Dus hoop.voor jou dat het bij julie wel kan.

Kunnen ze echt voor 1,5 jaar al aanvragen? Hier gast het nl per 3 maanden, daarna moet je weer alles inleveren en wordt opnieuw gekeken of je nog steeds recht hebt. De maximale looptijd is 3 jaar.

Succes. Het komt goed.

had je vriend toen ook stufie? want dan kan het niet.

hopelijk voor ons wel, dat alleen is al 300 euro voor ons elke maand en dan nog de reiskosten.

ach we zien wel.

ja was voor een bepaald aantal maanden maar je moet aangeven welke periode je verwacht dat je het zoiezo niet meer nodig hebt en dat mag maximaal 3 jaar zijn. we hoefden ook geen bankgegevens te laten zien of bewijzen ofzo, alleen voor studie en reiskosten wouden ze bewijzen. zal wel wat verschil zitten tussen voedselbank.
Jumbo Kortingsbonnen:

http://www.jumbosupermark ... el/acties/Kortingsbonnen/

en

http://www.jumbosupermark ... rtingsbonnen-300e-winkel/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven