Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
@ringklokje: klinkt goed hoor. Chips zou ik er denk ik nog wel bij doen (maar dat is in onze familie ook een onmisbaar item, vandaar dat ik dat zeg). Lidl en AH ribbelchips zijn niet duur en heel goed te eten. Of kaasflips van AH, ook lekker en niet duur.
Nog even over dat wc-papier. Ik zie nu dat bij de C1000 24 rollen van Plenty (3-laags) voor 4 te koop zijn. Enig idee wat de kwaliteit daarvan is? Heb weer papier nodig, vandaar
Toastjes van de euroshopper zijn ook heel goedkoop en kruidenboter ook.
Bij Jumbo kosten twee afbakstokbroden met kruidenboter erin 89 cent, niet duur en toch genoeg/iets anders dan anders.

Bij ons staat ook altijd komkommer op tafel, kost geen drol en je kan er behoorlijk veel uithalen.

Bij de Douglas zijn het altijd flesjes. Heb toevallig gisteren de laatste twee opgehaald. Ik bewaar ze voor de vakantie, lekkere geurtjes en je hoeft niet zo'n grote fles mee te nemen voor een korte tijd
De chips van euroshopper zijn ook prima en maar 48 cent. Ik zou wel wat extra proberen te hebben voor bij de lunch eerlijk gezegd (vriendlief en ik lusten bijv allebei al geen kaas dus dan zou het een droog broodje worden, haha). Maar dat is mijn mening natuurlijk
Er zit een 100% GTA op Lenor, flessen van 750 ml met een actiecoupon op de fles die je moet opsturen met de kassabon.
viel me toch wat tegen bij action, alles was 1 of zelfs 2 euro, dan is een zakje chips alsnog goedkoper.

denk dat ik óf goedkoopste naturel chips van ah/aldi ga doen (evt met dipsaus, geloof dat het ook met kwark en chilisaus kon, dat heb ik altijd wel in huis, maar heb dan weer geen koriander) óf die afbakstokbroden, ook wel goed idee, weet alleen dat ze bij ah duurder zijn, zal vd week es kijken bij aldi.

mn familie lust wel bolletjes met kaas, bij hun ook gegeten. en mn vriend en ik zijn vegetariers dus vlees komt dan niet op. verder hebben we alleen pindakaas als beleg, lijkt me niet zo lekker op bolletje. nog andere beleg-tips?
Ik zou komkommer en tomaat kopen. Dan kan je bolletjes met kaas, tomaat en komkommer maken en de komkommer die over is daarna bij de borrel neerzetten. Een soepje met een bolletje met kaas is prima toch, als je zeker weet dat ze kaas lekker vinden dan.

Je zou ook een pakje bladerdeeg kunnen kopen, dat is ook niet zo duur. Als je daar reepjes van snijdt en er wat kaas overheen raspt en dat in de oven doet heb je lekkere kaasstengels.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Wortels en uien zijn in de aanbieding bij de Emtee. Elk 1 kg en samen voor 1 euro. Daar kan je een lekker soepje van maken (pureren na koken met staafmixer) en wat dille. Serveren met wat stukjes brood. (Als je wat aardappels mee kookt in bouillon van een blokje dan heb je bijna een maaltijdsoepje, maar niet iedereen vind dat lekker. Ik wel.)

Je kan er ook een salade van maken door grof geraspte wortel met magere yoghurt of kwark te mengen. Is gezonder en lusten ze misschien ook geen chippies meer.

Met magere kwark, kruiden en heel fijngesnipperde ui is het ook hel eenvoudig. De wortel in de salade kan je ook met wat rozijnen, citroen of honing mengen. Even googlen op internet.

Maar.... voor goedkope maar lekkere chippies moet je bij de Hema zijn. Daar hebben zakken voor 0,50 eurocent. Die waren ook als beste uit een test gekomen. Dat kon je meteen merken ook, want er lagen nog maar 3 zakken toen ik er de laatste keer was. Ik hoop niet dat nu hetzelfde gebeurt....
Hier vandaag ook goed gevrekt. Voor dochter 2 vesten, 2 basisshirts, 1 maillot en2 paar sokken gekocht voor 30 euro. Ik kocht nu ook pas omdat het andere te klein was.

Ik was normaal gesproken veel meer kwijt, maar heb bewust voor een andere winkel gekozen. Het voelde heel erg goed!

Daarnaast 3 opdrachten van mv toegewezen gekregen!

Hier eten we altijd van het seizoen, lang leve de boeren in de buurt.
Ik zou ook geen soep uit een zakje doen maar zelf even een uiensoep oid maken. Zo gedaan, hoeft zeker niet duur te zijn en zo veel lekkerder. Voor op brood zou je humus kunnen maken, een zakje gedroogde kikkererwten en een pote tahin zijn ook niet duur, en je kan daar meerdere keren humus mee maken.

Eventueel zou je zelf broodjes kunnen bakken, in plaats van bolletjes kopen, vind ik ook altijd lekkerder.

Wat ik neerschrijf kan je volgens mij samenvatten als; zelf maken is meestal goedkoper en lekkerder dan dingen kopen.

(met uitzondering van chips dan. Ik heb een keer geprobeerd zelf ovenchips te maken en vond het resultaat echt oneetbaar!)
Zeg maar Spijker.
Yes ik mag eindelijk een keer een Multi Value opdracht doen
De chips van de Hema ken ik niet, maar is wel een mooie prijs. Ik weet wel dat die va de aldi tegenwoordig een stuk duurder zijn dan van euroshopper, 89 cent ofzo tegenover 48 cent. Da's dus wel de moeite!
En voor het vleesvervanger zou je vissticks kunnen doen. Dat vind ik lekker op brood met een dun laagje mosterd of mayonaise bijvoorbeeld.

En wat dacht je van een omelet? Dat kan je lekker opkloppen met kruiden, wat melk en dan bakken en als wrap serveren. Daar kan je evt. restjes opgewarmde groenten op doen.
Ik heb vandaag sinterklaasinkopen gedaan. Mijn oudste dochter is helemaal gek van Winx poppen. Normaal kosten die 24,95 per stuk, maar vandaag t.m. zondag bij Bart Smit 9 euro per stuk, dus ik heb gelijk alle 3 de varianten gekocht, ik had al wat kleine kadootjes gekocht (o.a. doosjes Lego Friends) dus ben ik voor haar al mooi klaar voor Sinterklaas. Nu alleen nog voor de jongste op pad, echt moeilijk want ze is 2 weken voor sinterklaas ook jarig.
quote:lydiam1 schreef op 25 oktober 2012 @ 17:16:

De chips van de Hema ken ik niet, maar is wel een mooie prijs. Ik weet wel dat die va de aldi tegenwoordig een stuk duurder zijn dan van euroshopper, 89 cent ofzo tegenover 48 cent. Da's dus wel de moeite!

Ik weet niet hoeveel er in zo'n zak zit, maar ik vind ze wel lekker. Alleen de laatste tijd is de schooljeugd me altijd voor.

Maar anders heb je nog de zakken fritesstick. Erg vet en ongezond, maar kosten ook maar iets van 0,35 - 0,40. Goedkope pinda's en zo die vind ik meestal niet lekker.

O ja, dipsaus kan je ook zelf maken. Mayonaise mengen met yoghurt en wat kruiden. Zelf vind ik bijvoorbeeld fijn gesnipperde ui met koriander in kwark lekker. Maar met basilicum en kerriepoeder is ook wel iets te maken. Je moet het alleen wel beperken tot een paar keuzes. Gewoon even googlen op vinaigrettes (dressings op basis van olie en azijn/citroensap) of dipsaus.
En een salade maken voor erbij? Tomaát en mozerella is lekker samen! En dan broodjes afbakken, de pistoletjes van de Lidl of Es zijn 35 cent voor 6. Een bakje snelleriesalade of komkommersalade. Desnoods zelf eiersalade erbij maken.
Zaterdag is het weer Nacht van de Nacht, met diverse (gratis) activiteiten in het land.

http://www.nachtvandenacht.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was net even aan het gluren op de website van Deen.

Ze hebben weer een nieuwe GTA, silan wasverzachter!

(www.deen.nl/gratis) Gelijk morgen even halen!

Ik zag net ook al dat iemand een GTA had geplaatst van Lenor, ook maar eens kijken morgen. Scheelt toch weer want die troep is duur!

Ook zag ik gister deze reclame bij sbs www.sbs6.nl/testpanel

kan je gratis producten uittesten!

heb me ingeschreven :D

"edit:"

nog iets gevonden, 50% korting op zwarte reus, print je coupon via de website!

http://www.wittereus.nl/zwarte-reus.php?article=123
Geursamples bij Douglas zijn inderdaad van die miniflesjes in een kartonnetje. Ik ga morgen in de pauze even, bedankt voor de links!
Mijn laatste voor vandaag: als je geen bad hebt dan kan je ook met een grote lege fles wat warm water mengen en dan zo dat badwater over je lichaam verdelen en masseren (hoe noem je zoiets?) Daarna kort afspoelen. Is niet zo lekker als badderen, maar wel lekker voor de huid. Wel uitkijken en je voeten misschien vooraf via een apart badje doen voordat je onder de douche stapt, want pas op dat niet uitglijdt. Olie op de vloer is glad.
Ik heb net nog een leuk setje babykleertjes bij de Zeeman gevonden. Het is een ware babyboom in mijn vriendenkring en ik merk dat al die kraamcadeautjes ook best optellen. Nu voor een tientje een leuk setje gescoord.

En voor de schuursponsknippers onder ons: dat hoeft dus niet meer ! Want ze verkopen bij de Zeeman schuursponsjes ongeveer half zo groot als een normale, 10 voor 49 cent. Volgens mij kun je daar echt niet meer tegen knippen ;)

O, ja, en iemand zette hier een GTA voor wasverzachter. Maar ik heb dus werkelijk nog nooit wasverzachter gebruikt. Mijn was wordt met alleen wasmiddel ook prima schoon en zacht.
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 oktober 2012 @ 18:52:

Mijn laatste voor vandaag: als je geen bad hebt dan kan je ook met een grote lege fles wat warm water mengen en dan zo dat badwater over je lichaam verdelen en masseren (hoe noem je zoiets?) Daarna kort afspoelen. Is niet zo lekker als badderen, maar wel lekker voor de huid. Wel uitkijken en je voeten misschien vooraf via een apart badje doen voordat je onder de douche stapt, want pas op dat niet uitglijdt. Olie op de vloer is glad.Eigen merk van appie douchegel met olie is de helft goedkoper dan van nivea,ik gebruik die omdat mijn huid altijd zo trekt in de herfst/winter.
quote:layla1969 schreef op 25 oktober 2012 @ 16:42:

Er zit een 100% GTA op Lenor, flessen van 750 ml met een actiecoupon op de fles die je moet opsturen met de kassabon.

bij de plus deze week een actie 2+1 gratis op wasmiddel en wasverzachter van ariel en lenor. Is dus ook met die GTA-flessen.

Normaal ga ik niet naar de plus, maar ik mag er mijn postcode-loterij-ijsprijs ophalen, dus kijken of ze die flessen met label hebben,
http://www.boursin.nl/index.php

100% GTA bij max. 2 verpakkingen Boursin.

Nog tot en met 4 november.

Weet niet of hij al eerder is genoemd hier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven