Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
O ok lijkt me niks aan dan..
nee ik nam geen geld mee zodat ik niets uitgaf :D maar was geen bob, ben wel vaak de bob.
Als ik zo uit moet gaan blijf ik liever thuis..
Slechte Vrekactie. Ik heb gisteren bij de Kruidvat de Elmex gekocht. Bij de kassa moest ik vragen om de cadeaukaart. Hoop gezucht, gesteun en folder nakijken en toen allemaal laden opentrekken om er een folie met cadeaukaart uit te trekken. Ze zwiept hem 3x langs de kassa en geeft het aan mij. Ik zeg zo, dat is een heel pakket! En is de kaart nu opgewaardeerd? Ja. dat was hij. Kom ik er thuis achter dat er dus 10 cadeaukaarten in het pakket zaten, dus mijn hart sloeg over. Maar omdat ik twijfelde dat de boel was opgewaardeerd heb ik gechecked op internet, en wat bleek, geen een kaart is opgewaardeerd, dus totale waarde 0. Wat nu? Ik heb dus sowieso geen 5 euro gekregen.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
nou het was super gezellig eigenlijk

je hoeft toch niet alleen lol te hebben als je drinkt? ik heb t wel eens ongezellig gehad mét drank. ik ben wel van een drankje hoor, maar niet als ik rijd. en als maar cola drinken vind ik ook niets, kan ik net zo goed niets drinken.
Ik durf in een horecagelegenheid niet niets bestellen.
Binnenkort trouwens zo'n tochtknuffel kopen, we hebben zo'n deur waar echt super veel ruimte onder zit, geen drempel ook. Gaat zoveel warmte naar toe. Maar bij de action nog niet gezien. Binnenkort echt es naar xenos.
Ik drink sowieso geen alcohol, en heel weinig fris, dus hou het met gemak uit op een glas frisdrank met nog een kletsje in het glas bij het vertrekken. Maar niets bestellen, of een glas water durf ik echt niet.
quote:Fame schreef op 01 november 2012 @ 10:48:

Ik durf in een horecagelegenheid niet niets bestellen.

huh waarom niet? we zaten met een hele groep en niet aan de bar. dus 1x in de zoveel tijd haalde iemand zoveel drankjes op bij de bar, de barman kon ons niet eens zien dus die weet echt niet hoeveel er dronken en hoeveel niet.

je kunt indd niet bijv met z'n 2en in een cafe gaan zitten en niets bestellen en zelfs als 1 iemand dan iets bestelt en de ander niet is het een beetje raar.

maar met een groep en je haalt het zelf op, boeie. ken genoeg mensen die met uitgaan nooit drinken.
quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 10:48:

Binnenkort trouwens zo'n tochtknuffel kopen, we hebben zo'n deur waar echt super veel ruimte onder zit, geen drempel ook. Gaat zoveel warmte naar toe. Maar bij de action nog niet gezien. Binnenkort echt es naar xenos.

Zelf maken. Naaien, breien haken. Google maar eens. Kost niet, maak je van restjes. Dat is pas gezellig vrekken!

quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 10:50:

[...]

huh waarom niet? we zaten met een hele groep en niet aan de bar. dus 1x in de zoveel tijd haalde iemand zoveel drankjes op bij de bar, de barman kon ons niet eens zien dus die weet echt niet hoeveel er dronken en hoeveel niet.

je kunt indd niet bijv met z'n 2en in een cafe gaan zitten en niets bestellen en zelfs als 1 iemand dan iets bestelt en de ander niet is het een beetje raar.

maar met een groep en je haalt het zelf op, boeie. ken genoeg mensen die met uitgaan nooit drinken.Ja, toch iets met fatsoen en wel gebruik maken van de gastvrijheid, gezelligheid en ambiance van de horecagelegenheid. Overigens verklap ik je stiekem dat deze vrek dus altijd iets bestelt, ook al is het maar 1 drankje terwijl ik er 4 uur lang rondhang en zelf horecaondernemer is......
Ik kon dat vroeger nooit uitstaan. Gingen we met een groep meiden de hele avond wat drinken in een drukke kroeg. Dan was je blij als je een tafel had. De ene helft bestelde aan het begin van de avond een drankje en deed daar echt de hele avond mee. Ik drink iets sneller dan hen en vind het niet erg meer te bestellen. Maar als ze dan steeds komen vragen en mensen blijven nee zeggen met een slok voor zich. Nee dat vind ik niet kunnen.
Ik kan toch niet tegen heug en meug gaan zitten drinken? Ik drink per dag 1 liter......
Dan moet je thuis gaan zitten. Horeca is naast een gezellige avond beleven ook consumpties nuttigen. Als jij ergens 5 uur lang zit vind ik 1 cola of niets echt niet kunnen.
Fame over jouw Elmex-verhaal: teruggaan naar het Kruidvat natuurlijk, want je hebt niet gekregen waar je recht op hebt.

Over die deur, volgens mij is een tochtstrip toch het beste. Die van ons kostte rond de 9 euro bij de Gamma (in de folder staan vaak kortingsbonnen ook), en sindsdien geen enkele tocht meer. Is denk ik veel effectiever dan een knuffel, en je haalt de investering er wel uit omdat het energiekosten bespaart.
quote:Fame schreef op 01 november 2012 @ 10:41:

Slechte Vrekactie. Ik heb gisteren bij de Kruidvat de Elmex gekocht. Bij de kassa moest ik vragen om de cadeaukaart. Hoop gezucht, gesteun en folder nakijken en toen allemaal laden opentrekken om er een folie met cadeaukaart uit te trekken. Ze zwiept hem 3x langs de kassa en geeft het aan mij. Ik zeg zo, dat is een heel pakket! En is de kaart nu opgewaardeerd? Ja. dat was hij. Kom ik er thuis achter dat er dus 10 cadeaukaarten in het pakket zaten, dus mijn hart sloeg over. Maar omdat ik twijfelde dat de boel was opgewaardeerd heb ik gechecked op internet, en wat bleek, geen een kaart is opgewaardeerd, dus totale waarde 0. Wat nu? Ik heb dus sowieso geen 5 euro gekregen.....

Kun je niet terug gaan? Je hebt er ten slotte recht op en het is sowieso al niet zo slim dat ze je een heel pak hebben meegegeven.

quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 10:48:

Wanneer je echt wilt vrekken kun je die ook zelf maken. Gewoon een mouw van een oud shirt of een broekspijp van een oude broek afknippen, volstoppen met oude lappen enz. en dichtnaaien. Je kunt op google vast ook nog wel tips vinden om 'em nog wat op te leuken.

EDIT: O,ik zie dat Fame de tip ook net heeft gegeven.
Nou ik kan ook op 1 a 2 cola een avond teren met uitgaan hoor.

Kom nou zeg, ik ga mezelf toch geen bubbelbuik drinken omdat de horeca zonodig gesponserd moet worden?

De groep waar ik mee ga drinken vaak wel alcohol en drinken dus meer dan die 2 van mij.

Zie het al voor me: sorry mensen, ik drink maar 1 of 2 cola op een avond dus tja ik moet thuis blijven. Of jullie moeten voor mij erbij drinken.

Normaal thuis drink ik altijd water, ik bestel al extra cola omdat ik het niet vind kunnen om een glas water te vragen ( en 2 euro voor spa blauw vind ik van de zotte).
quote:Fame schreef op 01 november 2012 @ 10:41:

Slechte Vrekactie. Ik heb gisteren bij de Kruidvat de Elmex gekocht. Bij de kassa moest ik vragen om de cadeaukaart. Hoop gezucht, gesteun en folder nakijken en toen allemaal laden opentrekken om er een folie met cadeaukaart uit te trekken. Ze zwiept hem 3x langs de kassa en geeft het aan mij. Ik zeg zo, dat is een heel pakket! En is de kaart nu opgewaardeerd? Ja. dat was hij. Kom ik er thuis achter dat er dus 10 cadeaukaarten in het pakket zaten, dus mijn hart sloeg over. Maar omdat ik twijfelde dat de boel was opgewaardeerd heb ik gechecked op internet, en wat bleek, geen een kaart is opgewaardeerd, dus totale waarde 0. Wat nu? Ik heb dus sowieso geen 5 euro gekregen.....Oh! Dan heb ik dat ook denk ik!
quote:Fame schreef op 01 november 2012 @ 10:48:

Ik durf in een horecagelegenheid niet niets bestellen.En terecht.
Ik werkte ooit in een toeristen-horeca-gelegenheid en daar verplichtten we mensen gewoon iets te bestellen.

Overigens vind ik het wel weer iets anders als je entree hebt betaald, maar als jij een plek bezet houdt dan moeten daar inkomsten voor de eigenaar tegenover staan.
Je gaat toch ook niet in een restaurant zitten en niets bestellen? Blijf dan thuis...in de horeca moet je iets bestellen vind ik!
Ik drink ook fris, maar helemaal niets bestellen slaat nergens op.. Idd die mensen moeten ook verdienen.. Vind dat gewoon niet kunnen. Het valt anderen echt wel op hoor.. Doe je gewoon niet. Blijf dan thuis met wat vrienden of spaar paar euro voor je weggaat
Oh, en als een vriend of vriendin van mij dat doet dan is het meteen de laatste keer geweest dat we samen ergens naartoe gaan. Dat gemiep. Zeg dan van te voren dat je het niet kan betalen en dan bied ik je aan om te trakteren. Of we gaan iets heel anders doen. Maar niet bestellen in de horeca of de hele avond teren op één drankje is niet vrekken maar gierig gedrag.
Eens
Weinig drinken vind ik wat anders als niets drinken. Helemaal niets bestellen vind ik ook niet kunnen. Maar ik zie niet in waarom ik in een uur tijd bijv 5 cola moet drinken. Dan heb ik aan 1 genoeg. Mijn vrienden drinken dan wel bijv 4 bier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven