Geld & Recht alle pijlers

Volledig Pakket Thuis

17-09-2013 20:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu nog in een woonvorm (met indicatie autisme) maar ik ben op zoek naar een huis waarbij de financiële situatie lijkt op die van iemand die zelfstandig in een huurhuis woont. Ik betaal dan huur, electra, gas, water, etc. maar er is ook een VPT, Volledig Pakket Thuis.

Hoe hoog is de bijdrage? Ik heb ongeveer 15 minuten begeleiding per week (even kijken naar het schoonmaken en kleine praktische problemen oplossen die weinig tijd vergen).

Ik heb mijn financiële administratie doorgespit en probeer te kijken wat de maandelijkse kosten zijn als ik in een huurhuis woon. Maar ik heb geen idee hoeveel geld ik kwijt zal zijn voor VPT.

In hoeverre zijn jullie daarmee bekend, en hoe weet je wat de bijdrage is?
World of Warcraft: Legion
Wat spannend Hans!

*sorry verder geen zinnige bijdrage ik heb er geen verstand van*
Dat zal dan toch per woning verschillen?
Hangt denk ik van je indicatie en zorgverzekering af? Bel je verzekering en laat je informeren! Succes ermee, dat is een hele stap.
Had je al op VPT gegoogled?
Ik denk dat je morgen het beste even kunt bellen naar het informatienummer www.hetcak.nl De eigen bijdrage is volgens mij afhankelijk van het soort indicatie dat je krijgt.

Wel leuk joh! Heb je er zin in?
Als je echt 15 minuten begeleiding nodig hebt per week, heb je alleen een indicatie voor de AWBZ-functie 'Begeleiding' nodig en wel in de laagste klasse (1: tot 1;9 uur per week). Voor een VPT kom je in aanmerking als je veel meer zorg nodig hebt dan die 15 minuten per week: namelijk als je een beschermde woonvorm nodig hebt.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 17 september 2013 @ 20:48:

Wat spannend Hans!