Geld & Recht alle pijlers

Voorlopige aanslag belasting 2010

25-06-2011 10:56 7 berichten
Ik heb in april mijn belastingaangifte laten doen door de fnv en hun hebben voor mij uitgerekend dat ik 159 euro moet betalen.

Nu krijg ik een voorlopige aanslag binnen van 597 euro.

Heeft iemand ervaring hiermee dat dat idd nog kan wijzigen of moet ik me al zorgen gaan maken?
Zorgtoeslag? Huurtoeslag? WAtvoortoeslag? Als je dat weet kun je t nakijken
Nee dat krijgen we allemaal niet.

Maar ik ben er al achter, schrok me rot

Maar mijn vriend krijgt 438 euro terug, dus zo moeten we alsnog 159euro betalen. Maar snapte even die constructie niet meer, heb het net nagekeken.

Nou moet hij alleen die aanslag snel binnen krijgen want ze verwachten wel dat ik die 590 euro voor 11 aug betaal
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer belastinaangifte? Als het geld niet op tijd binnen zou zijn (en wees niet bang dat is het vast) dan kan je ze bellen voor een betalingsuitstel. Mag je gewoon 3 maanden er over doen om het te betalen.

Ikzelf moet 1600,- bijbetalen (AUW!) en kan dat ook heus niet zo ophoesten, wordt dus ook even bellen...
quote:marcaro schreef op 25 juni 2011 @ 11:10:

Maar mijn vriend krijgt 438 euro terug, dus zo moeten we alsnog 159euro betalen.Als je hebt opgegeven dat jullie fiscaal partner zijn, dan klopt het toch?
quote:Joy4britt schreef op 25 juni 2011 @ 11:31:

Eerste keer belastinaangifte? Als het geld niet op tijd binnen zou zijn (en wees niet bang dat is het vast) dan kan je ze bellen voor een betalingsuitstel. Mag je gewoon 3 maanden er over doen om het te betalen.

Ikzelf moet 1600,- bijbetalen (AUW!) en kan dat ook heus niet zo ophoesten, wordt dus ook even bellen...

Wat jij voorstelt misschien in de praktijk wel mogelijk, maar geen standaardprocedure. Vind het dus ook iets gevaarlijk om aan te geven dat anderen dat dus ook zo maar gaan krijgen door slechts even te bellen.

Als de betalingsdatum verstreken is krijg je eerst na een paar weken een herinnering. Vervolgens een aanmaning. Daarna start men eht niet zo heel snel de invorderingsprocedure op met dwangbevelen of dergelijke. Er is dus ruimte. Communicatie met de belastingdienst is daarbij een prima hulpmiddel.

Praktijk is dan men op dit moment (bij grotere bedragen) lastiger is met toekennen van uitstel, en je eerst allerlei formulieren in dient te vullen om aan te tonen dat je daadwerkelijk geen geld hebt om te betalen. Tegenwoordig is de betalingsmoraal van mensen zo slecht geworden (vroeger vond men belastingschulden een doodzonde, dat was voor mensen die niet met geld om kunnen gaan, profiteurs) dat ook de belastingdienst zijn invordering wel iets heeft moeten aanpassen. Iedereen kan opeens niet meer betalen.....maar wel zn vakantie boeken ;) of uit eten gaan.

Even bellen en floep betalingsuitstel is geen standaard. Hoop dat het je lukt.
joy4britt, nee niet de 1e keer aangifte maar normaal kregen we altijd gewoon een rekening van bijv 159 euro om bij te betalen.

En niet dat ik eerst zoveel moest betalen en hij zoveel terug krijgt, ik ga morgen even de belasting bellen dat ik het sowieso pas wil betalen als het geld van mijn vriend gestort is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven