Geld & Recht alle pijlers

Vraag brief belastingen

27-05-2018 11:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteren de blauwe envelop gekregen. Wij zijn fiscale partners. Ikzelf werk niet meer. Nu staat bij de naam van mijn partner een te betalen bedrag en bij mijn naam een te ontvangen bedrag. Dat te ontvangen bedrag is veel hoger als het te betalen bedrag. Wordt dit niet met elkaar verrekend? Nu krijgen we een acceptgiro voor het te betalen bedrag? En hoe krijg ik het anders terug ? Ik ga morgen toch bellen maar misschien zijn hier mensen die dit weten....
Dat geld heb je waarschijnlijk al als je rekeningnummer bij hen bekend is.
Nee ik heb net het rekeningnummer ingevuld via digid
Het is broekzak-vestzak, maar inderdaad: het wordt niet verrekend door de belastingdienst. Hier hetzelfde, ik moet betalen en man krijgt (veel meer) terug. De je-moet-betalenbrief was 4 weken geleden al binnen, de je-krijgt-geld-terugbrief pas deze week ;).
Dan hoef je niet te bellen. Dat geld staat er snel op, als dat al niet zo is, en de acceptgiro heeft nog even tijd.
En ik lees nu dat je heffingskorting kunt krijgen als je niet werkt maar wel een fiscale partner hebt die voldoende belasting betaald. Stom van ons... zucht
Hier idem, ik krijg altijd dik 2000 terug, man moet betalen over zn freelance werkzaamheden. Wordt niet verrekend.
ik geef mn bek ook maar een douw
deel 1 moet je betalen
deel 2 ontvang je
Weet iemand of je die heffingskorting nog kan terugkrijgen?
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 11:55
Weet iemand of je die heffingskorting nog kan terugkrijgen?
Huh? Je hebt al korting. Wat wil je nog meer?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ja dat klopt ik bedoel eigenlijk vd jaren daarvoor
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 12:02
www.belastingdienst.nl
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 11:39
En ik lees nu dat je heffingskorting kunt krijgen als je niet werkt maar wel een fiscale partner hebt die voldoende belasting betaald. Stom van ons... zucht
Als het goed is zit dat in de belastingaanslag die je hebt ingevuld.....Waarom denk je dat je die heffingskorting daarbij niet gekregen hebt?
houseofcards70 schreef:
In de voorgaande jaren zat dat niet in de aangifte verwerkt? Weet je dat zeker?
houseofcards70 schreef:
Als je geen aangifte hebt gedaan en je fiscale partners was, wel ja.
Mijn partner vult altijd in dat ik geen aangifte doe vandaar dat ik me dat afvroeg ...
Na het ontvangen van een definitieve aanslag heb je 6 weken de tijd om een bezwaarschrift in te dienen. Hierna kan je een verzoek aan de inspecteur schrijven voor het doen van een herziene aangifte. Echter hoeft hij dit verzoek niet toe te kennen.
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 12:35
Mijn partner vult altijd in dat ik geen aangifte doe vandaar dat ik me dat afvroeg ...

Dat je geen aangifte doet of dat je niet apart aangifte doet. Zit nogal een verschil in.
Daarnaast als de een geld terug krijgt en de ander moet betalen, dan moet er wel iets van aangifte gedaan zijn. Mocht je voorgaande jaren niets ontvangen hebben, dan kan het zijn dat je man de verdeling in de aangifte aangepast heeft.
Misschien even de laatst gedane aangifte nakijken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 12:35
Dan kanje het alsnog doen (als het dus niet gezamenlijk is gedaan)
Krijg jij maandelijks een teruggaaf van de belastingdienst? Dan is dat al de heffingskortingen die je terug krijgt. Als je dat niet krijgt en voorgaande jaren ook niet, en je hebt nooit aangifte gedaan voor jezelf. Dan kan je alsnog aangifte doen.
Dank jullie wel voor de hulp! Nee ik krijg maandelijks niks terug... ga toch maar eens bellen morgen !
houseofcards70 schreef:
27-05-2018 15:33
Dank jullie wel voor de hulp! Nee ik krijg maandelijks niks terug... ga toch maar eens bellen morgen !
als je inlogt met jouw digid op de belastingdienstpagina, kan je zo zelf al zien of op jouw naam de aangiftes verwerkt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven