Geld & Recht alle pijlers

Vraag over einde bewind en schuldsanering

22-04-2025 15:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag
Ik weet dat er hier op t forum een aantal mensen zitten die hier verstand van hebben. Tot hen richt ik mijn vraag

Situatie:
Msnp afgerond, eindcontrole vindt nog niet plaats wegen achterstand bij de kredietbank
Ik heb aangeven dat ik dit echt onverteerbaar vind en nog wel meer maar goed.
Nu hoor ik vanuit de gemeente ( ik sprak iemand van de afdeling SHV) dat mijn bewindvoerder mij alvast wel kan afmelden bij de rechtbank Dit zou wenselijk zijn want zolang de eindcontrole niet gedaan is blijf ik onder bewind staan en daarmee ruim 200€ pm aan kosten kwijt zijn aan mijn bewindvoerder.
Ik heb dit voorgelegd aan mijn bewind en aangegeven dat ik t waarderen kan als zij misschien “ proberen “ wat druk uit te oefenen Ik kreeg terug dat ze dat niet gaan doen en t gewoon afwachten is. Zij mij niet afmelden bij de rechtsbank en ik dus onder bewind blijf.
Even voor de goede orde. Wij betalen alles al zelf, sinds januari betalen wij alle vaste lasten zelf.
Bewind houdt 2 nota’s achter om zelf te betalen ( wegenbelasting en inboedelverzekering) waarom? Naar mijn inziens zodat ze de bewindvoerderskosten nog kunnen innen.
Ik weet het even niet meer.
T advies van de mevr van de shv van mijn gemeente zei dat ik zelf de rechtbank ook kon berichten al.
Ik vind t erg onduidelijk omdat de 1 dit zeg de ander dat.

Wat is jullie ervaring hier in

Bedankt alvast
dweedledee schreef:
22-04-2025 23:26
Even heel lullig gezegd, maar als “mensen zoals jij” niet in de schulden zouden komen, zouden er geen capaciteitsproblemen op dit gebied zijn.

Ik snap dat dit nu even heel zuur is, maar ik zou zelf vooral heel blij zijn dat men me geholpen heeft en ik zou deze vertraging gewoon accepteren. Het is niet anders.
Ik snap zeker wat je zegt en natuurlijk ben ik dankbaar voor de hulp hoor.
Er zijn alleen zoveel diverse soorten manieren om in de schulden te raken.
Sommige waaronder ik, zijn hier door toedoen van andere in geraakt.
Neemt niet weg dat ik zeker dankbaar ben voor de hulp.
Maar het is niet anders ?? Misschien wel. Dat ga ik in ieder geval wel proberen. En niet zonder slag of stoot.
Je kan t niet maken mensen in t ongewisse te laten en niet op z’n minst laat weten hoelang dit gaat duren
Indicatie zou al fijn zijn.
dweedledee schreef:
22-04-2025 23:26
Even heel lullig gezegd, maar als “mensen zoals jij” niet in de schulden zouden komen, zouden er geen capaciteitsproblemen op dit gebied zijn.

Ik vind dit zo'n heftige en ongenuanceerde uitspraak. "Mensen zoals jij?"

Heb je enig idee hoe "makkelijk" het is om in een problematische schuldensituatie te komen? Als je buiten je schuld om arbeidsongeschikt raakt en terug valt in inkomen, gaat scheiden en alleen een dure huurwoning kan vinden, je je baan verliest, het dak lek raakt en je energierekening extreem hoog is, als je als tweeverdieners net buiten alle toeslagen valt; er zijn zoveel Nederlanders die alles net rond weten te breien maar waarbij echt niets mis hoeft te gaan of ze komen in de schulden. En dat zijn echt niet allemaal mensen die domme keuzes hebben gemaakt.

Ik heb jaren in de schuldhulpverlening gewerkt en vind deze opmerking echt niet aardig.
@To: hierboven zijn al goede adviezen gegeven. De eindstreep is in zicht, je mag trots zijn. Het traject is zwaar.
Dankjewel voor je waardevolle bericht
Het is jammer dat er vaak wordt gedacht dat mensen er een zooitje van maken en lang leve de lol gedaan hebben en nu hun gat branden. Alles maar over 1 kam scheren
Zo kortzichtig ook, zegt meer over deze mensen dan over bijvb mij

Ik/ we zijn zeker trots en blij de eindstreep gehaald hebben.
Was echt zwaar zeg ik heel eerlijk
3 jaar is niet niks.
Mega fijn dat de regeling verkort is naar 18 maanden. Wij zaten toen net erin dus wij moesten gewoon de 3 jaren volmaken
Hoop echt heel hard dat t snel klaar mag zijn
kolfdekolf schreef:
23-04-2025 00:47

Misschien moet jij even begrijpend lezen en dingen niet onnodig uit context trekken.

Ik weet prima hoe het werkt. Beroepshalve heb ik met allerhande problematiek te maken en ook met schulden.

Het gaat mij om de klagerige ondertoon in TO haar berichten. En zo te lezen is ze zich daar gelukkig ook wel bewust van.
dweedledee schreef:
23-04-2025 08:46
Misschien moet jij even begrijpend lezen en dingen niet onnodig uit context trekken.

Ik moet helemaal niets.
Volgens mij is ontzettend balen van deze situatie niet meer dan normaal.
Ik ken weinig mensen die graag € 200 per maand kwijt zijn aan een inmiddels onnodige dienst.

Vooral na een MSNP.
Er is ook niemand die anders beweert. Dus houd al die emoties van je lekker voor je. Nergens voor nodig.
Ben-ik-weer schreef:
22-04-2025 19:37
Je hebt er een bende van gemaakt. Daar zijn mensen de dupe van geworden.
Doe gewoon wat afgesproken is en stop met jammeren.
Je kunt hier ook mee te maken krijgen als je een ex hebt gehad die er een puinhoop van heeft gemaakt, terwijl je in gemeenschap getrouwd was.
dweedledee schreef:
23-04-2025 08:46

Ik weet prima hoe het werkt. Beroepshalve heb ik met allerhande problematiek te maken en ook met schulden.

Het gaat mij om de klagerige ondertoon in TO haar berichten. En zo te lezen is ze zich daar gelukkig ook wel bewust van.
Misschien moet jij je toon een beetje matigen, want ik werk ook met mensen in schuldhulp en er zijn vele wegen naar Rome.
dweedledee schreef:
23-04-2025 12:12
Er is ook niemand die anders beweert. Dus houd al die emoties van je lekker voor je. Nergens voor nodig.
tut tut tut
Look who’s talking :mrgreen:
Het klinkt echt bizar vanuit jouw toetsenbord, aangezien jij werkelijk óveral jouw eigen waarheid op projecteert.
dweedledee schreef:
23-04-2025 12:34
Look who’s talking :mrgreen:
Het klinkt echt bizar vanuit jouw toetsenbord, aangezien jij werkelijk óveral jouw eigen waarheid op projecteert.
Over onsympathieke trekjes gesproken. En ik ben niet de enige die je erop wijst.
NomenNesci0 schreef:
23-04-2025 12:46
Over onsympathieke trekjes gesproken. En ik ben niet de enige die je erop wijst.

En ook jij krijgt genoeg feedback ;) Ik ben hier niet degene die een ander bijvoorbeeld onderontwikkeld noemt. Ik spreek je op dit soort dingen aan. Deal with it of negeer het. Dat mag natuurlijk ook.
kolfdekolf schreef:
23-04-2025 10:59
Dit vooral ja

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven