Vraag over lening.
dinsdag 18 maart 2014 om 18:14
Afgelopen zomer ben ik met 2 vrienden gaan roadtrippen in Amerika. We hebben daar een probleem gehad in Washington. Al onze pinpassen waren geblokkeerd waardoor we in de problemen kwamen en we via western union geld hebben kunnen opnemen (heeft de Rabobank geregeld voor ons).
Nu zit het zo: Een van ons werd meteen gebeld toen we weer in Nederland waren en moest meteen betalen en had al eerder een brief erover ontvangen. Wij hebben geen brief gehad en zijn niet gebeld. Nu zit ik met met een andere vriend dus met dat geld. We hebben in het begin al meerdere keren aangekaart dat we het terug wilden betalen maar daar zou de Rabobank zelf mee komen.
Nu is mijn vraag, zoude ze dit verkeerd genoteerd hebben en vergeten zijn? Het gaat over ¤5000,- pp. En volgens mij krijg je bij een lening sowieso een overzicht vanv je lening in het nieuwe jaar? Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Bedankt voor het lezen en de moeite in ieder geval!
Mvg.
Nu zit het zo: Een van ons werd meteen gebeld toen we weer in Nederland waren en moest meteen betalen en had al eerder een brief erover ontvangen. Wij hebben geen brief gehad en zijn niet gebeld. Nu zit ik met met een andere vriend dus met dat geld. We hebben in het begin al meerdere keren aangekaart dat we het terug wilden betalen maar daar zou de Rabobank zelf mee komen.
Nu is mijn vraag, zoude ze dit verkeerd genoteerd hebben en vergeten zijn? Het gaat over ¤5000,- pp. En volgens mij krijg je bij een lening sowieso een overzicht vanv je lening in het nieuwe jaar? Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Bedankt voor het lezen en de moeite in ieder geval!
Mvg.
dinsdag 18 maart 2014 om 18:46
dinsdag 18 maart 2014 om 21:01
Ik snap het niet zo goed... waarom was het een lening?
Als jullie pinpassen geblokkeerd waren en de rabobank heeft geregeld dat jullie toch geld konden krijgen, ging dat dan niet gewoon gelijk van je rekening af?
Als je een rekening bij de rabobank hebt zouden zij het geld toch zelf gewoon bij de eerste mogelijkheid van de rekening hebben afgeschreven?
Of heb je geen rekening bij de rabobank? Waarom hebben zij dan voor jullie geregeld dat je toch geld kon krijgen?
Ik snap het niet
Als jullie pinpassen geblokkeerd waren en de rabobank heeft geregeld dat jullie toch geld konden krijgen, ging dat dan niet gewoon gelijk van je rekening af?
Als je een rekening bij de rabobank hebt zouden zij het geld toch zelf gewoon bij de eerste mogelijkheid van de rekening hebben afgeschreven?
Of heb je geen rekening bij de rabobank? Waarom hebben zij dan voor jullie geregeld dat je toch geld kon krijgen?
Ik snap het niet
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 18 maart 2014 om 21:14
ach kom, zouden jullie ook niet stiekem hopen dat ze het vergeten? ik ken tenminste niemand die staat te springen om 5000 euro te betalen.
Wel is het vreemd dat de Rabo steeds niet thuis geeft als TO zegt te willen betalen.
Nou ja, blijven stalken dan maar, inderdaad per brief en e-mail.
hier wat info over verjaringstermijnen
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
Wel is het vreemd dat de Rabo steeds niet thuis geeft als TO zegt te willen betalen.
Nou ja, blijven stalken dan maar, inderdaad per brief en e-mail.
hier wat info over verjaringstermijnen
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
dinsdag 18 maart 2014 om 21:28
quote:Broedkippetje schreef op 18 maart 2014 @ 21:01:
Ik snap het niet
Dit dus.
Waarom zou de Rabobank -of welke bank dan ook- zomaar 15.000 Euro overmaken?
Daarnaast vind ik het ook nogal vreemd dat alle pinpassen geblokkeerd waren.
Ik snap het niet
Dit dus.
Waarom zou de Rabobank -of welke bank dan ook- zomaar 15.000 Euro overmaken?
Daarnaast vind ik het ook nogal vreemd dat alle pinpassen geblokkeerd waren.
donderdag 20 maart 2014 om 10:17
quote:Doreia schreef op 18 maart 2014 @ 21:04:
Niet meer bellen, maar alles vanaf nu op papier en per e-mail! Dan kun je later, als er opeens wel rente is gerekend, daartegen in verweer komen.
Maak een afspraak op kantoor en geef aan dat je hiervan af wilt en op welke manier dit kan. Succes!Dit dus! Zorg dat je wat dossier opbouwt voor je straks een fikse rente mag aftikken.
Niet meer bellen, maar alles vanaf nu op papier en per e-mail! Dan kun je later, als er opeens wel rente is gerekend, daartegen in verweer komen.
Maak een afspraak op kantoor en geef aan dat je hiervan af wilt en op welke manier dit kan. Succes!Dit dus! Zorg dat je wat dossier opbouwt voor je straks een fikse rente mag aftikken.