Geld & Recht alle pijlers

Vraag over mijn persoonsgegevens in MijnOverheid

07-12-2019 20:29 13 berichten
Goedenavond,

Ik zat vanavond in MijnOverheid en daar kun je ook je gegevens inzien zoals deze zijn opgenomen in BRP(Basisregistraties Personen). Bij het aanklikken van de gegevens van mijn ouders viel mij iets op en misschien weet iemand hier er meer over.

Als ik mijn moeder “aanklik” dan staat er bij ingangsdatum familiebetrekking mijn geboortedatum. Ook bij mijn vader staat als ingangsdatum familiebetrekking mijn geboortedatum. Lijkt mij logisch.

Er staat onder deze regel een regel “ingangsdatum geldigheid”. Volgens de informatie is dit de datum waarop een aanvulling en/of een wijziging in de gegevens wettelijk van kracht is. Woonde je vóór 1 oktober 1994 al in Nederland, dan zal vaak de datum 00-00-0000 'Onbekend' zijn opgenomen.

Bij mijn moeder staat bij de ingangsdatum geldigheid onbekend, ik woonde voor 01 oktober 1994 in Nederland dus dat klopt. Bij een vriendin staat daar nogmaals haar geboortedatum.

Echter, bij mijn vader staat de datum 02 januari 2002. Ik heb echt geen idee wat dat zou kunnen zijn. Het lijkt wel alsof er dus een wijziging of aanvulling in de gegevens heeft plaatsgevonden wat betreft mijn relatie tot mijn vader.

Wat zou dat kunnen zijn? Heeft iemand enig idee? Mijn vader vragen is geen optie want ik heb hem in 1995 voor het laatst gezien. Overleden is hij niet, dat weet ik zeker want hij heeft na 2002 nog bij mijn moeder voor de deur gestaan en in 2007 heb ik mijn moeders achternaam aangenomen en toen leefde hij ook nog.

Uiteraard ga ik maandag bellen met de gemeente om navraag te doen.
Kan het zijn dat het gezag is gewijzigd?
Ik weet het niet hoor.
Misschien weet je moeder meer?
Alle reacties Link kopieren
Datum waarop een aanvulling en/of een wijziging in de gegevens wettelijk van kracht is.

Dus dan heeft er toen een wijziging of aanvulling plaatsgevonden. Misschien een erkenning of iets met de naamswijziging?
Mijn moeder heb ik gebeld en die zegt geen idee te hebben. Ik was in 2002 al geruime tijd volwassen dus erkenning Of wijziging in gezag lijkt mij niet aan de orde. De naamswijziging heeft in 2007 gevonden, ruim 5 jaar later.

Ik kan alleen zien dat je iets is gewijzigd of aangevuld op grond van een persoonslijst van de gemeente waar ik, en mijn beide ouders, zijn geboren. In die gemeente woonde destijds(2002) mijn moeder nog wel maar ikzelf en mijn vader niet meer. Het zal iets zijn dat betrekking heeft op mijn vader want anders zou de datum toch ook gewijzigd moeten zijn bij mijn moeder.

Het zal niets veranderen voor mij maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig wat er is gewijzigd of aangevuld.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bij de gemeente langs moet gaan want dat soort informatie verstrekken ze niet over de telefoon, tenminste toen ik van de week belde over mijn inschrijving gaven ze aan dat ik langs moest komen.
Zou het een inschrijving in de gemeente (verhuizing) kunnen zijn? Ik zie bij mijn ouders de datum staan dat we zijn verhuisd. Bij mij staat trouwens een datum in 2011 bij Ingangsdatum geldigheid. Voor zover ik weet heb ik toen niets bijzonders gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat 1991 en mijn allereerste adres (1984-1987) staat er niet eens in.
ducktales schreef:
07-12-2019 22:07
Ik denk dat je bij de gemeente langs moet gaan want dat soort informatie verstrekken ze niet over de telefoon, tenminste toen ik van de week belde over mijn inschrijving gaven ze aan dat ik langs moest komen.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ze zitten vlakbij dus aan ik in de buurt ben ga ik wel even langs.
nerdopviva schreef:
07-12-2019 22:11
Zou het een inschrijving in de gemeente (verhuizing) kunnen zijn? Ik zie bij mijn ouders de datum staan dat we zijn verhuisd. Bij mij staat trouwens een datum in 2011 bij Ingangsdatum geldigheid. Voor zover ik weet heb ik toen niets bijzonders gedaan.
Een verhuizing had ik ook al bedacht maar dat is het volgens mij niet. Mijn moeder stond al voor 1994(ingangsdatum GBA) ingeschreven op haar huidige adres. Dan zou als datum onbekend kloppen want van voor 1994. Vader is een tijd nergens ingeschreven geweest dus ik dacht dat hij mogelijk per datum wijziging weer was ingeschreven. Dat kan het echter niet zijn want ten tijde van mijn naamswijziging stond hij ook nergens ingeschreven. Inmiddels weer wel dus dan zou die datum in Mijnoverheid van recenter(na de naamswijziging) moeten zijn als het een datum van verhuizing is. Ook heeft hij nooit meer in die gemeente gewoond. Ik weet namelijk via via wel waar hij woonachtig was/is.

Wel goed om te horen dat er bij jou ook een onverklaarbare datum staat. Zal wel niets bijzonders zijn dan.
Ik zal het laten weten als ik weet hoe het zit. Bedankt allemaal voor het meedenken.
Wat maakt het uit?
-Darkside- schreef:
07-12-2019 23:56
Wat maakt het uit?
Ja tbh dit...
Alle reacties Link kopieren
En? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven