Geld & Recht alle pijlers

vraagje over studiefinanciering en bijverdienen

01-09-2011 08:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee! Ik studeer nog en ontvang daarvoor studiefinanciering (alleen in de vorm van gratis reizen). Je mag voor de studiefinancering maximaal 13 duizend zoveel bijverdienen per jaar, bruto. Ik zit daar al bijna overheen en heb daardoor het risico dat ik studiefinancering van dit jaar terug moet betalen.. Ik kan er nu voor kiezen minder te werken, zodat ik minder verdien maar eigenlijk wil ik dat niet omdat ik het geld hard nodig heb. Ik kan er ook voor kiezen de financering stop te zetten, maar qua reiskosten ben ik dan per maand 300 euro kwijt omdat ik best ver moet reizen naar school.. Eigenlijk zit ik er aan te denken om mijn arbeidscontract om te zetten in een 8-uren contract, zodat ik de rest van de uren die ik werk (ongeveer 16 uur per week) opbouw als overuren en deze in 2012 laat uitbetalen.. Heeft iemand enig idee of dit kan? Hoeveel extra belasting eraf wordt gehaald? Andere suggesties zijn ook welkom!
Als je er nu al overheen bent zou ik maar heel snel je stufi stop zetten. Je verdiend gewoon teveel om er recht op te hebben (sowieso als student meer dan 1000 euro per maand vind ik heel veel!). Zou er echt mee oppassen!