Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Ugh, deze week zat ik met boodschappen op 49,60 euro. Ben een beetje teleurgesteld in mezelf, hoewel ik natuurlijk nog keurig binnen het budget zit.

Vanavond trouwens de uienquiche gehad van de AH, echt lekker en kosten zijn 3 euro! Wij hebben er met z'n 3-en van gegeten, dus 1 euro pp en zaten allemaal vol. (ben ik wel van m'n aldi prijzen uitgegaan :D)
Hoi allemaal!

Vanwege tentamen vandaag een beetje een late reactie.

Ik ga dit weekend eerst de mails van mi-jo en artemis beantwoorden. Daarna zal ik weer een lijstje neerzetten van wat er nog over is.

Kuzu en Willemeen, ik hoor het graag als/hoe de zaadjes zijn uitgekomen! (geen verplichting!)

By the way... ik denk dat de aardappelactie (uien hoode ik net op rtl4) een 1 aprilgrap is hoor!

(gelukkig hou ik niet van uien )
quote:zenga schreef op 29 maart 2012 @ 09:54:

[...]

Probeer ook eens de webshop van de Slegte. Kan je ook 2ehands boeken online kopen. Als het boek beschikbaar is in de vestiging in je eigen woonplaats kun je het boek ook gewoon ophalen en verzendkosten besparen. Succes!Dat is wel een goeie! Ik zal eraa denken!
ik heb nog 4 code's voor 10 euro korten en gratis verzenden bij next,

als je je mail hier neerzet mail ik er een door.

(geldt alleen voor eerste bestellingen en vanaf 50 euro)
quote:Kuzu schreef op 30 maart 2012 @ 13:05:

Jufnaatje ik heb de zaadjes al binnen, super bedankt!!!!Graag gedaan! Veel plezier ermee!!
Lydiam1 en Flashy, ik heb jullie dus niet over het hoofd gezien, maar wacht eerst even de reacties van de andere 2 af, zodat ik weet wat er over is.

Ik hoef er niets voor terug hoor. Iedereen helpt hier elkaar vaak genoeg ergens mee.

Ik hoop dat er binnenkort weer een goede actie van Parodontax komt (50 procent ofzo). Ik hou van die tandpasta! Maar hij is zo duur!!
jufnaatje, waarom doe je ze eigenlijk allemaal weg, je kunt ze ook prima bewaren voor volgend jaar ofzo.
quote:germanwings schreef op 30 maart 2012 @ 19:33:

jufnaatje, waarom doe je ze eigenlijk allemaal weg, je kunt ze ook prima bewaren voor volgend jaar ofzo.

Hoi!

Nou, het meeste heb ik al voor het 2de jaar (ongebruikt). Van de zaken die ik zelf heb gezaaid, kan ik zelf weer nieuwe zaadjes nemen in het najaar. En ik ben nogal wispelturig dus wil vaak iets nieuws. er zijn er maa een paar die ik standaard zaai(nachtschone, lavendel, zonnebloem). Maar van bijvoorbeeld nachtschone kan je de knol bewaren en lavendel kan je sowieso overhouden.

Daarom dus
Jufnaatje, tot en met morgen heeft de Etos de Paradontax in de aanbieding. Twee tubes met 20% meer inhoud voor 6 euro.

Normaal is dat 7,10.
Van de week de 2de GTA van Hero fruitpasta retour gekregen, ik dacht niet geprobeerd is zeker niets en mijn bonnetje had ik alsnog gevonden.. toch weer ¤1.

De GTA van iglo en Ariel heb ik nog niet teruggekregen, beide is ongeveer 2 weken terug.

Jufnaatje, je brengt me wel op een idee.. moet alleen mijn katten zo gek krijgen zich te gedragen dan.

Ik wil al een heel poosje een mini-groentetuintje op mijn balkon maken maarrr op een stukje van 1 bij 1,5 (ruimte van de deur niet meegerekend) moet het wasrek, de tuinstoel en dan ook de groenteplantjes staan.

Anders zou het in de keuken moeten staan maar dan krijgen ze veel minder licht e.d.

Oja ik heb 3 sla-plantjes gekregen van mijn ouders omdat ze in een nieuwe Intratuin zijn wezen kijken, moet ze gewoon verzorgen en kan dan steeds een beetje er af halen.
Een vrekwaardige actie, die ik trouwens niet aanraad.. ga naar de kaakchirurg, dan bespaar je ook op de boodschappen.

Heb sinds maandag al niet een gewone maaltijd gegeten, hooguit een broodje met cup a soup.

Intussen heeft mijn kaak mij beloont met een mooie kleur geel die goed zichtbaar is , wel is de zwelling bijna weg.

Nu de pijn nog..

Ik verlang nu ook echt naar een goede maaltijd.
Wat naar, sterkte Noa!!!

Heb de zaadjes van JufNaatje in een bak gedaan.

Als er wat uitkomt stop ik ze wel in de tuin.

Heb in de vensterbank ook nachtschone staan, had wat van mijn schoonmoeder gekregen en wonder-boven-wonder zijn ze nog niet dood (ik ben best wel een kneus met planten, maar wil dit jaar een mooie tuin).

Nou die staan er dus, heb bij de Action bakjes gehaald waar al aarde en zaadjes inzaten, voor zomerbloemetjes. Ook gelijk een setje voor mijn moeder en schoonmoeder, die kan ik dan geven als er wat uitkomt.

En twee potjes Vergeet-me-nietjes.

Kwam voor niks bij de Aldi, daar waren alle zaadjes uit de folder al op.

Ik wacht nog even en ga dan een tomatenplant halen, misschien dat mijn aardbeienplantjes nog goed zijn.

Heb nog verschillende bloemen waarvan ik moet kijken of ze de winter hebben overleefd en wil ook weer lente-ui, pepers, peterselie.

Heb ook een notenstruik, waar al knoppen aanzitten. Ben alleen benieuwd of er ook ooit noten aankomen. Heb hem als heeeel klein sprietje geplant en nu is hij ruim een meter hoog.

(Dit is ook vrekken toch, eten uit eigen tuin !)

Had vorig jaar lekkere sla en tomaten uit eigen tuin, dat wil ik nu weer. En de aardbeien waren geweldig!
quote:snoesje666 schreef op 30 maart 2012 @ 15:06:

Er is een GTA bij twee soorten Bertolli-pastasauzen.

Er zit een groot geel label op de deelnemende flessen.

Kun je van beide sauzen geld terug krijgen of moet je 1 kiezen?

quote:noa_lynn schreef op 30 maart 2012 @ 19:59:

Van de week de 2de GTA van Hero fruitpasta retour gekregen, ik dacht niet geprobeerd is zeker niets en mijn bonnetje had ik alsnog gevonden.. toch weer ¤1.

De GTA van iglo en Ariel heb ik nog niet teruggekregen, beide is ongeveer 2 weken terug.

Jufnaatje, je brengt me wel op een idee.. moet alleen mijn katten zo gek krijgen zich te gedragen dan.

Ik wil al een heel poosje een mini-groentetuintje op mijn balkon maken maarrr op een stukje van 1 bij 1,5 (ruimte van de deur niet meegerekend) moet het wasrek, de tuinstoel en dan ook de groenteplantjes staan.

Anders zou het in de keuken moeten staan maar dan krijgen ze veel minder licht e.d.

Oja ik heb 3 sla-plantjes gekregen van mijn ouders omdat ze in een nieuwe Intratuin zijn wezen kijken, moet ze gewoon verzorgen en kan dan steeds een beetje er af halen.

Die van Iglo had ik een tijdje terug al gedaan. Die krijg je wel terug, maar het duurt wel vrij lang.

quote:noa_lynn schreef op 30 maart 2012 @ 20:01:

Een vrekwaardige actie, die ik trouwens niet aanraad.. ga naar de kaakchirurg, dan bespaar je ook op de boodschappen.

Heb sinds maandag al niet een gewone maaltijd gegeten, hooguit een broodje met cup a soup.

Intussen heeft mijn kaak mij beloont met een mooie kleur geel die goed zichtbaar is , wel is de zwelling bijna weg.

Nu de pijn nog..

Ik verlang nu ook echt naar een goede maaltijd.Arme jij. Een paar jaar geleden ben ik een aantal keren aan mijn kaak geopereerd, dus ik weet hoe ellendig je je dan kunt voelen. Op een gegeven moment kwam het vloeibare eten me echt de strot uit. Wat kun je dan verlangen naar heel gewone dingen. Ik weet nog wel dat ik zo'n zin had in gewoon een simpel broodje met hagelslag. haha.
quote:Kuzu schreef op 30 maart 2012 @ 20:13:

Ik wacht nog even en ga dan een tomatenplant halen, misschien dat mijn aardbeienplantjes nog goed zijn.

Heb nog verschillende bloemen waarvan ik moet kijken of ze de winter hebben overleefd en wil ook weer lente-ui, pepers, peterselie.

Die pepers wilde je als plant gaan kopen? Want om te zaaien ben je al iets te laat. Ik ga ook lekker uit eigen tuin eten. Ik heb:

pluksla

kropsla

veldsla

spinazie

radijs

bosui

sjalot

knoflook

peulen

mais

broccoli

courgette

aubergine

paprika

pepers

knolselderij

pastinaak

cherrytomaten

rabarber

basilicum

bieslook

munt

En verder een hele berg harde kruiden in de tuin.

Nu maar hopen dat alles past straks, want ik heb een beetje enthousiast gezaaid :D En dan hopen dat we een beetje goede zomer krijgen dit jaar, zodat er ook echt van gegeten kan worden. Vorig jaar was echt drama.
Zoo wat een boel!! Leuk hoor!

Nee die pepers doe ik als plant. Had ze eerder ook van mijn schoonmoeder gekregen.

Zou ook wel een druivenstruik willen (die bladeren vullen we) maar dan moeten we eigenlijk een heel hekwerk maken en daar heb ik weinig zin in.
Beterschap, Noa-Lynn !

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Noa Lynn, sterkte!

Verder zit ik met een klein dilemmaatje. Ik heb de aanslag waterschapsbelastingen gehad, 120,42 euro. Ik sta voor de keuze: nu meteen betalen of een machtigingskaart invullen zodat ze het in 9 termijnen afschrijven (13,38 per maand).

Het voordeel van meteen betalen: ik heb het (op de spaarrekening) en ben er dan meteen vanaf.

Het voordeel van termijnen: dan trek ik langer spaarrente van het geld en is het nu niet zo'n hap uit mijn vermogen. Bovendien wordt het rond de 25e van de maand geïncasseerd, als ik weer salaris heb gekregen. En als ik dan in de tussentijd verhuis betaal ik niet onnodig veel. Volgens de meneer van het waterschap wordt dat herrekend als ik verhuis, maar dat weet ik zomaar niet. Over de laatste maanden van 2011 (toen ik er kwam wonen) hoefde ik namelijk ook niks meer te betalen.

Maar ja, dan denk ik... als ik het nu betaal is het maar klaar ook. En ik heb het, ruimschoots.

Wat vinden jullie?
Ik zou in termijnen betalen. Doe ik zelf ook zodat het gewoon meegaat in de vaste lasten en ik mijn spaarrekening niet hoef aan te spreken.

Weet je trouwens zeker dat je die maanden in 2011 niet hoeft te betalen. Bij mij heeft het bijna 9 maanden geduurd voordat die rekening kwam namelijk.
Rente over 120 euro....

Stel je laat het een heel jaar staan, wat blijkbaar niet kan, want 9 maandtermijnen, dat zou je bij een rente van 3% maar liefst

3,60 euro ontvangen. Delen door 12 x 9 = 2,70 euro.

En dan moet je voor die 2,70 euro ook nog elke maand controleren of het juiste bedrag afgeschreven is.

In één keer betalen lijkt mij praktischer, maar het is natuurlijk jouw geld.
Hallo, vreksters!

Ik heb me gisteren en vandaag, voornamelijk vanavond, in dit topic ingelezen (het laatste deel in elk geval) en hier en daar al een bonnetje voor een voordeeltje hier en daar opgeslagen, dat hoeft na aanschaf van het betreffende produkt dan alleen nog maar te worden uitgeprint.

Verder ben ik nu ook aangemeld bij Yunomi, en heb wat tips die ik wilde onthouden in een apart documentje op mijn laptop opgeslagen.

Verder wil ik dit seizoen ook weer kruiden in mijn tuin laten groeien, zelfgemaakte kruidenboter met kruiden uit eigen tuin is zo lekker!

Dit jaar doe ik het wel anders dan het voorgaande jaar, want ik had mijn kruiden in de volle grond en zag ik op een gegeven moment de buurpoezen mijn kruidenstrookje als bak gebruiken. Nu zag ik bij de aldi grote hoge plantenpotten in de aanbieding, dus daar wil ik er twee van kopen en naast elkaar zetten, en daar zet ik dan de supermarktkruidenplantjes in.

Voor de tuiniersters onder ons: bij de nationale proeftuin kun je gratis zaden aanvragen van je-kan-het-niet-zo-gek-bedenken of iemand biedt het wel ter ruil (of te geef) aan. Vorig jaar begon ik pas, en had ik geen ruilmateriaal, maar heb zo zaadjes gekregen voor pepertjes en pompoenen. Vorig jaar is het trouwens helemaal niet goed gegaan met mijn tuinplannen omdat ik van de trap viel en maandenlang mijn arm en schouder niet kon gebruiken.

Maar nu wil ik weer een poging wagen.
Ik heb toch maar zo'n kruidvatdrogistvoordeelpasje genomen. Daar kom ik toch het meeste, heb ik gemerkt.

Even een vraagje. Ik kreeg vandaag dus mijn eerste "aanbieding", die ik dan blijkbaar binnen een uur moet activeren. Bedoelen ze een uur nadat zij hem verzonden hebben, of een uur nadat ik het mailtje geopend heb ?
quote:snoesje666 schreef op 30 maart 2012 @ 23:27:

Ik heb toch maar zo'n kruidvatdrogistvoordeelpasje genomen. Daar kom ik toch het meeste, heb ik gemerkt.

Even een vraagje. Ik kreeg vandaag dus mijn eerste "aanbieding", die ik dan blijkbaar binnen een uur moet activeren. Bedoelen ze een uur nadat zij hem verzonden hebben, of een uur nadat ik het mailtje geopend heb ?

Je hebt een volle dag. Van 00.00 tot 23.59. Ik denk dus dat jij vrij laat je hebt aangemeld waardoor er nog maar een uur was om te activeren.

Noa_Lynn, beterschap!

Hier heb ik ook nog zaadjes liggen. Zal eens kijken of ik tijd zie om ze te gaan zaaien....
Ik heb vier C1000 zegels voor de liefhebber.
Ik heb ook nog een C1000 uit zegel voor de liefhebber.
quote:bankje schreef op 31 maart 2012 @ 07:57:

Ik heb vier C1000 zegels voor de liefhebber.Zou ik ze mogen hebben? Brabbel444@hotmail.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven