Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Hier de field fresh actie retour (2,29) en de Oral B tandpasta (6,49, duopack).

Nog verwacht: Oral B tandeborstels (5,99) en Iglo 5 euro retour.
Hier voor de 2e keer de Ariel tabs retour. Ze zijn alleen even vergeten de BTW erbij te storten Had ze namelijk bij de Makro gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:willemeen schreef op 11 april 2012 @ 10:49:

Hier de field fresh actie retour (2,29) en de Oral B tandpasta (6,49, duopack).

Nog verwacht: Oral B tandeborstels (5,99) en Iglo 5 euro retour.Hier ook de field fresh ontvangen, de rest wacht ik nog op.
Voor de mensen die oral-b al hebben ontvangen, hadden jullie die tandpasta en tandenborstel op 1 bon naar hetzelfde adres gestuurd of apart afgerekend en opgestuurd? Ik heb ze in 1x gedaan dus ben zeer benieuwd...
quote:_ntsj_ schreef op 10 april 2012 @ 20:42:

Aargh, 10 dagen naar het buitenland geweest en mijn decoder vergeten uit te zetten... mijn elektriciteitverbruik (schrijf wekelijks de meterstand op) is nog nooit zo hoog geweest

Ben echt kwaad op mezelf nu

Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt, maar goed niets meer aan te doen helaas. Ik wist trouwens niet dat, dat ding zoveel stroom verbruikt.

quote:Rainbow01 schreef op 11 april 2012 @ 09:27:

ben eigenlijk benieuwd of jullie ook vrekken door radio en tv uit te zetten benzelf veel thuis [chr ziekte] en vind muziek aan zo gezelllig dus bij mij staat laptop en radio bijna de hel dag aan

kost dat veel geld kwa stroomverbruik??

Volgens mij kost dat bij elkaar opgeteld inderdaad wel aardig wat stroom, maar wanneer jij je beter voelt met een muziekje op de achtergrond kun je dat gewoon zo laten toch? Het moet ook een beetje leefbaar en leuk blijven dat vrekken ;)

Wij hebben de radio niet zo vaak aan en ik kijk ook bijna geen tv, maar dat is eigenlijk niet om te vrekken ofzo. MIjn vriend zit 's avonds wel veel achter zijn computer. Dat kost wel ontzettend veel stroom aangezien hij zo'n omgebouwd ding met allemaal speciale verlichting heeft en ook nog eens 2 beeldschermen. Ik heb al geprobeerd hem ervan te overtuigen dat hij ook prima kan gamen met een laptop en dat, dat veel minder stroom kost, maar dat wil hij niet.
Trouwens bij Pets Place hebben ze zo'n tijdschrift liggen die je gratis mee kan nemen (Lief Dier). Daar zitten achterin kortingsbonnen voor o.a. hondenvoer en kattenvoer. Ik heb hier ook nog een paar bonnen liggen. Zijn er hier liefhebbers voor? Ik heb de volgende bonnen liggen:

- ¤ 2,50 korting op Consult S+O blaasgruisdieet of N+H nierdieet kattenvoeding. (geldig van 1 t/m 30 april)

- Gratis Vitakraft Cat-Stick mini single zalm/forel (geldig van 1 t/m 30 april)

- ¤ 5,- korting op Catsan hygiëne plus 20 liter (geldig van 1 t/m31 mei)

- ¤ 1.- korting op Pets Place premium knaagdiervoeding (geldig van 1 t/m 31 mei)

Wanneer je interesse hebt mag je wel een mailtje sturen naar mir1988@hotmail.com
quote:mi-jo schreef op 11 april 2012 @ 11:38:

[...]

. Ik heb al geprobeerd hem ervan te overtuigen dat hij ook prima kan gamen met een laptop en dat, dat veel minder stroom kost, maar dat wil hij niet.

Hehe, nou, als iets niet mogelijk is, is het gamen op een laptop hoor Ik gebruik altijd mijn laptop en als ik ga gamen met mijn guild zet ik mijn pc aan. En dan gaat het niet over een potje patience natuurlijk, ik neem aan dat wij het dan beiden hebben over echt gamen.

@ Rainbow;

Kun je zo uitrekenen. Hangt af van het wattage van je radio en van je laptop.

Stel je radio is 120 watt (dit is een vrij aardige stereo met 2 boxen, ik heb geen idee wat jij gebruikt. Een radiowekkertje is maar ongeveer één tiende hiervan), dan is dat dus 0,12Kw per uur. Dus 8 uur aanzetten kost ongeveer 21 cent.

Je laptop gebruikt wrs 30 watt per uur ongeveer aan de stroom. Dus 0,03 KW, dus kan 33 uur aan voor 21 cent.

Je kunt ook gewoon de radio aanzetten op je laptop.
Rainbow, zelf kijk ik behoorlijk veel tv (heb wel een led-tv als ik het goed heb) maar ik heb nou niet het idee dat dat me heel veel geld kost. De laatste afrekening g/w/l die ik kreeg gaf aan dat een heel jaar electriciteitsgebruik mij een schamele 320 euro heeft gekost. TV kijken/radio luisteren zal je de kop dus niet kosten.
dag mensen,

als jullie de spaarbiljetten die in de mini's zitten nu gebruiken houd ik mij graag aanbevolen. vind die blikken zo leuk en ben nog hard op zoek naar leuke nieuwe vooraad bussen. de mini's zelf hoef ik niet.

uiteraad mocht ik mini's hebben dan geef ik ze graag weg hier.

een tipje voor de kampeervrek:

ik heb de bestdeal campingcard aangevraagd. deze is gratis en je krijgt er korting mee op verschillende camping is heel europa. net zoiets als die van de anwb maar dan gratis: http://www.campingwijzer.nl/bestdealcampingcard/

en je krijgt dan ook het kampeerblad ontdek 4 keer per jaar, best een leuk blad al zeg ik het zelf.
quote:zazu_ schreef op 11 april 2012 @ 11:53:

[...]

Hehe, nou, als iets niet mogelijk is, is het gamen op een laptop hoor Ik gebruik altijd mijn laptop en als ik ga gamen met mijn guild zet ik mijn pc aan. En dan gaat het niet over een potje patience natuurlijk, ik neem aan dat wij het dan beiden hebben over echt gamen.

@ Rainbow;

Kun je zo uitrekenen. Hangt af van het wattage van je radio en van je laptop.

Stel je radio is 120 watt (dit is een vrij aardige stereo met 2 boxen, ik heb geen idee wat jij gebruikt. Een radiowekkertje is maar ongeveer één tiende hiervan), dan is dat dus 0,12Kw per uur. Dus 8 uur aanzetten kost ongeveer 21 cent.

Je laptop gebruikt wrs 30 watt per uur ongeveer aan de stroom. Dus 0,03 KW, dus kan 33 uur aan voor 21 cent.

Je kunt ook gewoon de radio aanzetten op je laptop.Dat is wel mogelijk hoor. Er zijn speciale gamelaptops te koop. Hij heeft hiervoor ook heel lang een laptop gebruikt om te gamen. Ook de zwaardere games deden het daar prima op, maar een laptop die daarvoor geschikt is, is niet erg goedkoop, maar goed ik denk dat het op de lange termijn meer geld uitspaart dan wanneer hij iedere keer de pc en 2 beeldschermen gebruikt. Maarja hij wil geen laptop gebruiken, dus het maakt niet uit wat wel of niet goedkoper is. :p
quote:Rainbow01 schreef op 11 april 2012 @ 09:27:

ben eigenlijk benieuwd of jullie ook vrekken door radio en tv uit te zetten benzelf veel thuis [chr ziekte] en vind muziek aan zo gezelllig dus bij mij staat laptop en radio bijna de hel dag aan

kost dat veel geld kwa stroomverbruik??

Dat zijn nou van die dingen waar ik niet op vrek, en waar ik niet eens bij na denk. Hier staat de radio altijd aan als ik thuis ben (tenzij ik TV kijk ) en ook mijn PC staat constant aan. Wel gaat mijn scherm op zwart na een paar minuten, en als ik er zelf aan denk druk ik hem ook uit.

Mijn TV en HD-recorder zitten op een stekkerdoos die ik 's avonds uit zet (tenzij ik nog iets op wil nemen, dan moet mijn HD-recorder aanblijven). Mijn modem van mijn internet zet ik eigenlijk ook nooit uit, ook niet als ik een paar dagen weg ben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Modem van internet staat hier ook standaard aan. De tv zit wel in een stekkerdoos die uit kan, maar dan is ie de datum en tijd enzo 's morgens weer kwijt... Dus die laat ik maar aan staan tegenwoordig. Nou ja, de tv wel uit, maar dus niet de stroom van de stekkerdoos af.

We hebben wel een energiezuinige tv, oven en vaatwasser enz.

Heb je bij laptops ook dat A en AA label? Geen idee eigenlijk!
@Lydiam, Oral B actie kaart had 2 invulvelden, borstel en pasta heb ik tegelijk afgerekend dus ook 1 kassabon bij de invulkaart. Bij de betaling nu stond ook 1 dus ik hoop dat betaling 2 nog volgt.
Ik heb ook 1 betaling van oral b binnen! Hoera!
Mijn droger is kapot gegaan. Ook zuinig!
quote:italie_meisje schreef op 11 april 2012 @ 12:04:

dag mensen,

als jullie de spaarbiljetten die in de mini's zitten nu gebruiken houd ik mij graag aanbevolen. vind die blikken zo leuk en ben nog hard op zoek naar leuke nieuwe vooraad bussen. de mini's zelf hoef ik niet.

uiteraad mocht ik mini's hebben dan geef ik ze graag weg hier.

een tipje voor de kampeervrek:

ik heb de bestdeal campingcard aangevraagd. deze is gratis en je krijgt er korting mee op verschillende camping is heel europa. net zoiets als die van de anwb maar dan gratis: http://www.campingwijzer.nl/bestdealcampingcard/

en je krijgt dan ook het kampeerblad ontdek 4 keer per jaar, best een leuk blad al zeg ik het zelf.Ik wil ze wel voor je sparen, misschien dat we de punten en mini's tegen elkaar kunnen ruilen dan? Mail me even op lydiameeuwissen apenstaartje hotmail.com
quote:Anki29 schreef op 11 april 2012 @ 13:10:

@Lydiam, Oral B actie kaart had 2 invulvelden, borstel en pasta heb ik tegelijk afgerekend dus ook 1 kassabon bij de invulkaart. Bij de betaling nu stond ook 1 dus ik hoop dat betaling 2 nog volgt.Ja zo heb ik het dus ook gedaan, ben dan benieuwd of je wel allebei vergoedt krijgt.... we zullen zien!
Bij Try Now kun je je opgeven voor een code om Beckers Rundvlees kroketten gratis uit te proberen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
quote:frizzy schreef op 11 april 2012 @ 13:18:

Mijn droger is kapot gegaan. Ook zuinig!

Oh, balen! Gelukkig zijn ze niet zo duur meer tegenwoordig én droogt je was in de lente/zomer binnen (of buiten) sneller dan in de winter

Maar toch zonde van het geld...
quote:Janna_ schreef op 11 april 2012 @ 14:04:

[...]

Oh, balen! Gelukkig zijn ze niet zo duur meer tegenwoordig én droogt je was in de lente/zomer binnen (of buiten) sneller dan in de winter

Maar toch zonde van het geld...Het was een krijgertje, puur omdat diegene er vanaf wilde. Ik had daarvoor nooit behoefte aan een droger. Ik geloof ook dat ik het het niet waard vind om een nieuwe te kopen.
Ik vind het wel handig voor lakens. Kleren enzo kan ik nog wel kwijt, maar lakens ophangen kost echt veel ruimte...
Gezellig dat je ook mee komt vrekken trouwens!!
Zitten er spaarbiljetten in de mini's?! In de mijne niet...
Het is wel tijd om te vrekken nu!

Ik hang mijn lakens in het trapgat en een deel hang ik over de kastdeuren (die zet ik dan dus open). Zo droog.
Hier ook geen droger, had er in huis geen plek voor.

Te kleine keuken/overloop/badkamer.

We hebben hem aan vrienden van ons gegeven, die net gingen samenwonen.

Zo even naar de kringloop met mijn ouders, kijken of er nog wat leuke fifties kleding hangt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven