Geld & Recht alle pijlers

vriend werkt niet mee met verkoop

22-07-2010 16:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik moet doen. Hier de feiten op een rij...

- vriend en ik zijn uit elkaar en hebben koophuis op beide namen

- we hebben een samenlevingscontract

- hij woont in het huis, ik ergens anders

- hij wil blijven wonen, maar kan op papier dit huis niet betalen

- wil eigen bedrijf starten, maar kan dan pas na 3 jaar het huis overnemen

- ik wil verkopen, hij niet!

- hij zegt, als ik blijf betalen, kun jij hoog en laag springen, huis wordt niet verkocht!!!!! Vriend wil het na 3 jaar (!!!!!) overnemen en vraagt mij mijn naam op het huis te laten staan

In de tussentijd blijf ik dus eigenaar van de hypotheek en wanneer hij neit betaald of zijn bedrijf gaat failliet, weet ik veel, mag ik alsnog gaan betalen... Hoe kom ik hier onderuit????

Wat moet ik doen….. 
quote:MMMG schreef op 22 juli 2010 @ 18:14:

Nog even ter info: zodra een van de twee op een ander adres woont is je samenlevingscontract ontbonden! Succes!Daar kun je niets zinnigs over zeggen als je de inhoud van dit specifieke samenlevingscontract niet kent.
Als een mede eigenaar niet wenst mee te werken aan de verkoop van onroerend goed, dan kan een vervangende machtiging bij de rechter worden verkregen. Dit moet je via een advocaat regelen, want die moet een verzoekschrift indienen.
edit: geen zin in discussie of verwarring
oh? vertel.
In het samenlevingscontract zelf is opgenomen hoe je het contract kunt eindigen. Even goed lezen dus. En daarna een jurist inschakelen.
Wat een etter zeg! Naar een advocaat stappen, dit hoef je echt niet te pikken. Weet je zeker gelijk weer waarom het over is...
Hoe is het nu Swirly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven