Geld & Recht alle pijlers

vriend werkt niet mee met verkoop

22-07-2010 16:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik moet doen. Hier de feiten op een rij...

- vriend en ik zijn uit elkaar en hebben koophuis op beide namen

- we hebben een samenlevingscontract

- hij woont in het huis, ik ergens anders

- hij wil blijven wonen, maar kan op papier dit huis niet betalen

- wil eigen bedrijf starten, maar kan dan pas na 3 jaar het huis overnemen

- ik wil verkopen, hij niet!

- hij zegt, als ik blijf betalen, kun jij hoog en laag springen, huis wordt niet verkocht!!!!! Vriend wil het na 3 jaar (!!!!!) overnemen en vraagt mij mijn naam op het huis te laten staan

In de tussentijd blijf ik dus eigenaar van de hypotheek en wanneer hij neit betaald of zijn bedrijf gaat failliet, weet ik veel, mag ik alsnog gaan betalen... Hoe kom ik hier onderuit????

Wat moet ik doen….. 
Naar een advocaat stappen lijkt me.
Advocaat idd. Enne..tis je ex!
Perfectionisme is niet perfect...
Dat sowieso....

Maar tis toch gewoon te stom voor woorden dat iemand op die manier denkt????
Advocaat nemen ja! Straks gaat hij inderdaad failliet. Dan zit jij ook met de gebakken peren en kun je meebetalen aan zijn schulden. Dat moet je dus echt niet willen! Als hij het niet kan betalen dan heeft hij gewoon dikke vette pech!
Het is stom dat hij zo denkt, maar het is wel je ex.

Je kunt het beste een advocaat nemen en dan een rechtszaak aanspannen. Als het goed is staat in je samenlevingscontract ook wat er moet gebeuren als jullie uit elkaar gaan en wat je moet doen als jullie het niet eens zijn. Succes!
quote:swirly schreef op 22 juli 2010 @ 16:10:

Dat sowieso....

Maar tis toch gewoon te stom voor woorden dat iemand op die manier denkt????Waarom vraag je dan wat je moet doen? Dat hij zo dom denkt betekent niet dat jij daarin mee moet gaan...
O MY GOD!!

Tis m'n ex JA! oepss

Nou, ik bedoel eigenlijk meer, kan ik iets doen?

En ik wil 't even kwijt...
Nou Swirly, je bent het even kwijt.

En nu een afspraak maken met het juridisch loket. Of een advocaat familie- scheidingsrecht bellen. Hup!
Eerste stap is volgens mij om het samenlevingscontract officieel te ontbinden per aangetekende brief (dus niet sms uit naar ex). En als de wiederweerga een jurist inschakelen.
is er niemand anders die jou deel van het huis kan overnemen, bijvoorbeeld zijn ouders? het zou voor hun bijvoorbeeld een beleggings iets kunnen zijn.

Het is inderdaad irreeel om van je ex te denken dat jij zo gebonden aan hem blijft voor de komende 3 jaar.

succes
Advocaat regelen.

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Mijn ex kon mij niet uitkopen, maar wilde het huis ook niet verkopen. Hij dacht serieus dat ik wel wilde wachten met verkopen totdat zijn nieuwe vlam haar huis had verkocht, zodat ze me samen konden uitkopen...
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Tis inderdaad een eikel.

Advocaat inschakelen.
Zijn ouders hebben geen rooie rotcent....

Dus ik kan het samenlevingscontract laten ontbinden door een aangetekende brief te sturen?

Hij verwacht dat echt serieus van me, ja. En dat na alles wat ie me geflikt heeft de afgelopen jaren, maar goed.

Als eerste maar eens een advocaat inschakelen...
Swirly,

Ik zit bijna in hetzelfde schuitje... helaas.

Begin juni relatie beeindigd. Nog even samen in t huis gebleven (met dochter van 3). Op 8 juni ingeschreven bij woningbouw en op 15 juni kreeg ik bericht voor een huurwoning. Uiteindelijk op 28 juni de woning ingegaan met dochtertje.

Ex wil ook niet verkopen, doet van binnen de voordeur op slot zodat ik er niet in kan. Wilde geen mediation, dus ik heb een advocaat ingeschakeld.

Hij heeft sinds een jaar een slecht lopend eigen bedrijf, dus kan het huis niet kopen. Rabobank heeft m eindelijk verteld dat het verkocht moet worden.

Vandaag heeft mijn ex een brief vand e advocaat ontvangen dat als hij niet mee werkt met de verkoop, hij huur aan mij moet gaan betalen.

Maandag bel ik de makelaar en gaat het huis, of hij wil of niet, in de verkoop.

Dus ik zeg: vandaag nog naar een advocaat bellen!!

Alle ellende over onze dochter en de bezoekregeling is voor een ander topic..... pffff
ow wat erg zeg, wat denkt hij wel niet???

Succes ermee!
Wat een droeftoeter is die EX-vriend van je zeg! Gelijk actie ondernemen dus.....rechtsbijstand?
EX-VRIEND, dit kan je geen vriend meer noemen. Verder kan ik je helaas geen tops geven, behalve een goede advocaat inschakelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Swirly, dat is wat onze notaris ons heeft verteld bij het aangaan van het samenlevingscontract. Is niet nodig geweest om het te ontbinden, dus ik heb geen ervaring.

Ik weet nog wel dat ik heb gevraagd of ik een sms met UIT naar mijn vriend kon sturen, toen keek ze me heel geschokt aan

Bel anders even de notaris waar je het contract hebt opgesteld. Ik verwacht wel dat dit de eerste stap is die je formeel moet zetten, voor je met de advocaat komt.
Swirly;naar de advocaat stappen!!!

Mickyxx;sterkte!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Jeetje, da's exact mijn verhaal!

Ik had ook zo'n hufter van een ex. Ik ben na een paar maanden naar een advocaat gestapt. Een dreigbrief van haar was gelukkig voldoende, anders had ik via een kort geding ex tot meewerken moeten dwingen. Gelukkig werkte hij toen mee, en hebben we heb ik het grote geluk gehad dat het huis erg snel verkocht is. Heb toen ook afgedwongen dat hij de volledige woonlasten voor zijn rekening nam (ik betaalde steeds de helft mee).

Dat het huis snel verkocht is, is een groot geluk geweest. Achteraf gezien had ik nooit het huis moeten verlaten en ervoor moeten zorgen dat ik er bleef wonen en hij vertrok. Want als hij niet wil verkopen, maar wel alle bezichtigingen etc. begeleidt, dan ben je nog niet blij. Kan ie nog vanalles uitspoken om de verkoop te traineren.

Sterkte in deze ontzettende K-situatie!
Nog even ter info: zodra een van de twee op een ander adres woont is je samenlevingscontract ontbonden! Succes!
quote:swirly schreef op 22 juli 2010 @ 16:23:

Zijn ouders hebben geen rooie rotcent....

Dus ik kan het samenlevingscontract laten ontbinden door een aangetekende brief te sturen? Dus dat heb je nog niet gedaan? Dan is hij je ex niet, dan gelden gewoon de bepalingen uit de overeenkomst nog. Gauw ontbinden dus.
quote:MMMG schreef op 22 juli 2010 @ 18:14:

Nog even ter info: zodra een van de twee op een ander adres woont is je samenlevingscontract ontbonden! Succes!ah, dan is hij je ex wel
Moet je dan op dat adres ook ingeschreven staan of er alleen wonen? Voor het ontbinden van het contact?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven