Geld & Recht alle pijlers

Vriend zonder geld

14-04-2018 19:31 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_367915 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 16:55
Reden: Liefst verwijderen
99.92% gewijzigd
Zeg hem maar, dat jouw bankkaart óók niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Zal wel elke cent uitgeven aan een middel als oxicodone?
Jij gebruikt hem om jouw droom van in het buitenland leven te verwezenlijken. En hij gebruikt jou als geldkoe. Win-winsituatie.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-04-2018 19:38
Sugarmommy

Dit dus, hij heeft het goed voor elkaar. En als je het nu eens omdraait, net doen of je ook platzak bent. Kijken hoe ie dan reageert. Door het steeds voor hem op te lossen, hou je het zelf in stand. Dit zou voor mij trouwens sowieso een ‘no go’ zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even geen geld meer hebben.
En 20 euro noodgeld klaarleggen als je een weekje weg gaat,serieus?
Hij had het eerder ook overleefd zonder jouw hulp, dus dat zou hij nu ook wel kunnen doen.
Ik zou mijn koffers pakken en mijn duurbetaalde vakantie elders voortzetten. Dat geld wat je er nu hebt ingestopt ben je hoe dan ook kwijt.

Les voor de volgende keer; openheid over geld/problemen/enz. moet er al zijn voor dat je aan samenwonen gaat denken, dat komt echt niet ineens vanzelf aanwaaien als je eenmaal samen in een huis zit.

Hij gedraagt zich als een Peter Pan en jij neemt automatisch de rol aan van Wendy
Vind je 't leuk om een melkkoe te zijn? Als je niet bij hem weg wil stop dan met zeuren.
Dat kan heel goed kloppen, dat hij geen geld meer heeft.
Als je Nederlandse schulden hebt en in het buitenland zit, dan geldt de Nederlandse beslagvrije voet niet. Dan geldt er een beslagvrije voet van 0.
Dus AL het geld mag naar die deurwaarder die zijn inkomsten heeft gevonden. Tot de schuld is ingelost. Nu maar hopen dat de schuld niet zo hoog is en hij een prima inkomen heeft. Dan kan je 'lang en gelukkig' vast snel beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt me niet zon slimmerd meisje! Je laat je gebruiken omdat je een lage eigenwaarde hebt. Laat me raden: welke etnische afkomst heeft hij?
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
15-04-2018 20:53
Je lijkt me niet zon slimmerd meisje! Je laat je gebruiken omdat je een lage eigenwaarde hebt. Laat me raden: welke etnische afkomst heeft hij?
Nou, raad dan ook? Ben reuze benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Holy cow, hoe bizar naief kan je zijn? Iemand die je net kent, je emigreert nota bene voor hem, je betaalt alles en je durft niet eens te vragen waar je geld blijft? Koekoek :nut:
Je bent zijn pinpas, niet zijn vriendin. Over een paar maanden/jaren ben jij totaal platzak, als je hiermee door gaat en kun je met hangende pootjes terug naar NL omdat hij je niet met nodig heeft en een andere geldschieter zoekt.
Wat vind je van de reacties, TO? Kom je nog reageren?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_354426 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 22:54
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-04-2018 21:27
Nou, raad dan ook? Ben reuze benieuwd.
Ben er niet benieuwd naar, het is met zulke gevallen altijd t zelfde liedje.
TO, ga niet de confrontatie met hem aan maar breng jezelf in veiligheid en boek een enkeltje. En zoek verdorie een baan..(want hoe kom jij zelf aan je geld daar?)
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet te beroerd om geld aan te nemen zonder gene. Dan kan jij zonder gêne vragen waar zijn eigen geld naartoe gaat! Niet de ondergeschikte positie aannemen.
Doet hij ook niet. Verre van.
En ja, hij zal jou niet het antwoord geven waar je verder mee komt. Dus..run forest...dit is geen liefdevolle eerlijke kameraad.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
15-04-2018 12:29
Dat kan heel goed kloppen, dat hij geen geld meer heeft.
Als je Nederlandse schulden hebt en in het buitenland zit, dan geldt de Nederlandse beslagvrije voet niet. Dan geldt er een beslagvrije voet van 0.
Dus AL het geld mag naar die deurwaarder die zijn inkomsten heeft gevonden. Tot de schuld is ingelost. Nu maar hopen dat de schuld niet zo hoog is en hij een prima inkomen heeft. Dan kan je 'lang en gelukkig' vast snel beginnen.
Als hij inkomsten in Nederland heeft, natuurlijk...

Als hij in het buitenland inkomsten heeft, kan het even duren eer de deurwaarders weten dat ze daarop beslag kunnen leggen.

Helemaal als zijn belangrijkste inkomstenbron is dat zijn vrienden zijn boodschappen betaalt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ronduit respectloos om jou zo te behandelen. Dit is geen liefde voor jou maar profiteren van jou ... .
haarklover schreef:
17-04-2018 12:37
Als hij inkomsten in Nederland heeft, natuurlijk...

Als hij in het buitenland inkomsten heeft, kan het even duren eer de deurwaarders weten dat ze daarop beslag kunnen leggen.

Helemaal als zijn belangrijkste inkomstenbron is dat zijn vrienden zijn boodschappen betaalt.
En ALS hij dan een Nederlandse deurwaarder heeft en die legt beslag, is deze beslagvrije voet op buitenlands inkomen 0.
Dan mag de Nederlandse deurwaarder 100% van de buitenlandse inkomsten binnen harken. Natuurlijk ga je ertegen in bezwaar, maar
dan is de eerste en misschien zelfs de tweede maand al voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
17-04-2018 21:02
En ALS hij dan een Nederlandse deurwaarder heeft en die legt beslag, is deze beslagvrije voet op buitenlands inkomen 0.
Dan mag de Nederlandse deurwaarder 100% van de buitenlandse inkomsten binnen harken. Natuurlijk ga je ertegen in bezwaar, maar
dan is de eerste en misschien zelfs de tweede maand al voorbij.
Mag een nederlandse deurwaarder beslag leggen op een buitenlandse rekening?
ik vermoed dat dan buitenlandse wetgeving van toepassing is, en ik kan mij voorstellen dat dan ook een beslagvrije voet geldt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Haha, wat een slimme vent!
haarklover schreef:
17-04-2018 21:15
Mag een nederlandse deurwaarder beslag leggen op een buitenlandse rekening?
ik vermoed dat dan buitenlandse wetgeving van toepassing is, en ik kan mij voorstellen dat dan ook een beslagvrije voet geldt.
Er mag beslag worden gelegd als de rechter dit heeft gehonoreerd. In Nederland hebben we een beslagvrije voet. Dat is mooi geregeld. Ik heb geen idee hoe dat in het buitenland is. Deurwaarder houdt zich ook van de domme, dat levert het meeste geld op voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alles wat eerder gezegd is..... 20 euro voor je partner achterlaten omdat hij niks te eten heeft en dan bonnetjes moeten vragen?
Klinkt als een heeeele gezonde fijne relatie!?


Effe off topic....

Ben nu wel benieuwd in welk land je woont?
Van deurwaarders heb ik geen verstand maar als je naar t buitenland vl7cht voor schulden, wil dat ook zeggen dat je dan niet meer in Nederland op bezoek kan komen omdat ze je op elk moment kunnen oppakken?
Alle reacties Link kopieren
Pfffft waarom wordt dit topic telkens omhoog gehaald?
TO heeft na de OP niets meer laten horen. Don't feed the trolls.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven