Geld & Recht alle pijlers

vrijdag broek gekocht nu afgeprijs, valt er iets te regelen?

22-12-2011 12:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag een broek gekocht bij de H&M voor ¤ 29,95.

Nu zie ik 'm op de website/shop voor ¤ 12,95 staan.

Zouden ze erin trappen als ik 'm ruil?
H&M heeft in de voorwaarden staan wanneer je mag ruilen. Als je aan die voorwaarden voldoet, staat niets jou in de weg om de broek terug te brengen en vervolgens weer in de Sale te kopen.

Je kan ook gewoon bij de kassa vragen of je het verschil terug mag, misschien doen ze daar helemaal niet moeilijk over.
Goede tip Jorina! Anders zou ik zeggen, pech (bij kleding dan, want daarvan weet je gewoon dat het afgeprijsd kan worden in de uitverkoop)
Denk het niet.

Ik denk dat ik gewoon die broek zou terugbrengen, krijg je geld op een HM kaart. (dus hele bedrag). Daarna ga je een andere broek halen, zelfde maat. En met de kaart betaal je dan de broek. (blijft dus restbedrag op de kaart, voor een volgende aankoop in de winkel)
Ja probleem is dat mijn exemplaar afgelopen vrijdag de laatste was.. dus zal er dan toch om moeten vragen!
quote:muzze schreef op 22 december 2011 @ 12:07:

Denk het niet.

Ik denk dat ik gewoon die broek zou terugbrengen, krijg je geld op een HM kaart. (dus hele bedrag). Daarna ga je een andere broek halen, zelfde maat. En met de kaart betaal je dan de broek. (blijft dus restbedrag op de kaart, voor een volgende aankoop in de winkel)Is toch geen ramp? Dan koop je er een shirt bij, maar heb je dus 2 kledingstukken voor hetzelfde geld.
Winkel en webshop staan los van elkaar. Het kan dus goed dat die broek in de winkel gewoon nog ¤29.95 kost..
quote:muzze schreef op 22 december 2011 @ 12:07:

Denk het niet.

Ik denk dat ik gewoon die broek zou terugbrengen, krijg je geld op een HM kaart. (dus hele bedrag). Daarna ga je een andere broek halen, zelfde maat. En met de kaart betaal je dan de broek. (blijft dus restbedrag op de kaart, voor een volgende aankoop in de winkel)Maar je krijgt toch alleen geld op een kaart als het artikel wat je terugbrengt uit de sale komt? En dat was die broek toch nog niet? Dus je krijgt dan toch gewoon je geld terug?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik heb in de webshop van H&M wel eens dingen besteld die vervolgens in de aanbieding kwamen en kreeg het verschil terug.

Webshop en winkel staan volgens mij wel los van elkaar. Dus ik gok dat ze geen korting kunnen verekenen omdat die in de webshop wordt gegeven, dat betekent dat je zult moeten bestellen en de broek terug moet brengen.
Je kunt de broek terugbrengen in de winkel en op de webshop en nieuwe bestellen met korting. Zou ik wel even checken of je maat er nog is.
Moet je geen verzend/retourkosten betalen dan?
it's a big club and you ain't in it
Ik heb het weleens bij de hema gehad. Toen zei ik dat ik het terug wilde brengen en gelijk weer wilde terugkopen, maar dan voor de nieuwe prijs. Was geen probleem. De mevrouw van de Hema gaf mij groot gelijk.

Praxis hetzelfde verhaal.

H&M weet ik niet, maar verwacht ik eigenlijk toch ook wel.
Is geen probleem, dat kan gewoon.
quote:return_of_kreng schreef op 22 december 2011 @ 12:27:

Je kunt de broek terugbrengen in de winkel en op de webshop en nieuwe bestellen met korting. Zou ik wel even checken of je maat er nog is.En vooral wachten tot je pakketje ook daadwerkelijk gearriveerd is
Waar gaat dit over? 30 euro voor een broek......... als het nou om een kledingstuk van 300 euro ging en hij hing een dag later voor 50 dan snap ik het wel, maar nu? Wees gewoon blij met je aankoop, je weet toch dat rond deze tijd de sale begint?
maakt het iets uit om welk bedrag het gaat?

Ik vind ¤ 17,- wél de moeite.....
quote:Suy schreef op 22 december 2011 @ 13:02:

Waar gaat dit over? 30 euro voor een broek......... als het nou om een kledingstuk van 300 euro ging en hij hing een dag later voor 50 dan snap ik het wel, maar nu? Wees gewoon blij met je aankoop, je weet toch dat rond deze tijd de sale begint?

Hier ben ik het wel mee eens, overal is uitverkoop, er zijn altijd wel van die momenten dat je dingen koopt en het weekend erna is er opeens een sticker op met 50% korting. Jammer maar helaas of doen jullie dat ook met vakanties, vlees in de winkel dat in de aanbieding komt de dag erna etc?

Ene keer heb je geluk de andere keer pech....
Prima, had dan wat langer gewacht met de broek kopen.

En het was de laatste in jouw maat zei je toch? Dan kun je toch juist blij zijn met dat je hem toch hebt?

En anders ruil je hem gewoon. Klaar.

Ik zou er in ieder geval niet van wakker liggen.
Wakker lig ik er niet van gelukkig!

fijn dat je wel even de moeite hebt genomen om te reageren...
quote:Suy schreef op 22 december 2011 @ 13:02:

Waar gaat dit over? 30 euro voor een broek......... als het nou om een kledingstuk van 300 euro ging en hij hing een dag later voor 50 dan snap ik het wel, maar nu? Wees gewoon blij met je aankoop, je weet toch dat rond deze tijd de sale begint?Waar gaat het over? Voor sommige mensen is ¤17 veel geld.
Als dat echt zo is Lichtpuntjes, dan hou je de aanbiedingen en de sale wel beter in de gaten lijkt me.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat TO baalt en dat ze de broek wil ruilen, maar aan de andere kant wilde ze hem wel graag hebben en vond ze in eerste instantie die 30 euro het ook waard. En het was ook nog de laatste in haar maat dus wat een geluk!

Al deze dingen bij elkaar maken dat ik dus reageer hoe ik reageer.
Ik heb daar ooit een trui terug gebracht die een paar dagen later voor de helft van de prijs hing. Stond ik met 2 truien bij de kassa: eentje retour en de andere kocht ik mét korting. Snapte de cassiere helemaal. Beetje omslachtig was het wel, maar ja.
Zo kocht ik een jas van 300 eur vorig jaar die na anderhalve week voor 190, weg ging. Nou ik ga daarvoor niet terug hoor, ik heb hem toen gekocht, had ik maar moeten wachten. Niet dat ik niet vreselijk baalde, 300 eur is voor mij heul veul geld.
Ik werkte ooit bij een winkel (soort C en A) waar we in dat geval het verschil gewoon terug mochten geven.

Dat ging ook sneller dan t hele gedoe met ruilen.

Wat het beleid van H&M is, weet ik niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Bij de wehkamp t zelfde aan de hand gehad met hoeslakens. Maar daar deden ze toen erg moeilijk. Ik vroeg of ze dan t verschil even konden uitrekenen (had ik zelf ook al gedaan natuurlijk) en dat ik dan alleen dat zou betalen met de acceptgiro wat de uitkomst was.

Nou dat werkte zo niet volgens de klantenservice dus haar medegedeeld dat deze dan retour konden dmv retourafspraak. En terwijl ik aan de telefoon zat heb ik de nieuwe hoeslakens met korting besteld..

Tsjah als je t niet makkelijker wil maken dan maar zo .. En volgende dag kwam 1 iemand van selektvracht t pakje op halen en 10min later kwam een ander om t nieuwe pakketje te brengen. Kostte ze dus uiteindelijk veel meer geld dan die 8euro waar t om ging.. Nu met die extra kosten van t personeel en auto/benzine e.d. waren ze veel duurder uit dan die 8 euro..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven