Geld & Recht alle pijlers

Waar hebben jullie je geld in zitten?

08-08-2012 15:40 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment bezig met mijn financiele huishouding. Ik wil mijn geld wat meer spreiden, onder andere omdat ik het leuk vind er actief mee bezig te zijn. Ik vraag me af hoe jullie je investeringen verdeeld hebben (onroerend goed, spaarrekeningen, effecten, microkredieten, goud, oude sok, noem maar op). Uiteraard kan ik hiervoor bij een financieel adviseur terecht, ik vind het alleen prettig om er af en toe ook met anderen over te sparren, omdat die soms een wat verfrissende kijk hebben op dit soort zaken.

Ik snap dat niet iedereen zich bezig houdt hiermee, maar ik neem aan dat er toch genoeg vrouwen zijn die dit wel doen, om hier eens ideeen uit te wisselen.
In mijn hui, in onze zaak, in aandelen, op de spaarrekening, ook heb ik ergens een oude sok, maar dat zal niet meer zijn dan 100 euro. En in schoenen, maar kan je verzekeren dat dat een hele slechte investering is
Schoenen! Tja, dat heb ik ook ja.... die zie ik maar als junk bonds

In welke verhoudingen heb je het ongeveer verdeeld?

Ik zal beginnen:

Mijn netto waarde was tot voor kort ongeveer als volgt verdeeld

-53% in mijn huis (versneld aflossen)

-32% in middellange deposito’s (half tot 2 jaar) die elk een andere maand afliepen. Ik ben deze nu aan het laten aflopen zonder ze te vernieuwen

-15% liquide op spaarrekening

Door veranderingen in mijn leven, wil ik dit nu wat aanpassen. Ik ga een deel van mijn geld op de middellange termijn (ongeveer anderhalf jaar) nodig hebben in een andere valuta, voorde koop van een huis in het buitenland. Ik wacht op een opportuun moment om het in te wisselen. De huidige koersen zijn hier te laag voor naar mijn smaak.

De nieuwe geplande verdeling:

-53% in onroerend goed

-8% in aandelen

-8% liquide op spaarrekening

-31% ? voorlopig nog op de spaarrekening

Met name met dit laatste gedeelte zit ik een beetje te twijfelen. Dit is dus het geld wat in de toekomst omgewisseld moet worden. Ik verwacht alleen dat de wisselkoersen zeker nog een half jaar belabberd zullen zijn. Ik kan het nu liquide op een spaarrekening laten staan voor iets meer dan 2.5%, of kortlopende deposito’s afsluiten, of…. Iemand nog suggesties?
2 spaarbanken, microkredieten, lening aan een vriend, potje in huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier niks spannends; verscheidene spaarrekeningen, maar ik vind het een interessant onderwerp dus ik lees mee!
In de boodschappen, benzine, collegegeld en vakantie 3 van de 4 leveren uiteindelijk ook weer geld op dus dat gaat allemaal prima.
In ah zegeltjes ( verder kom ik niet)
quote:himalaya schreef op 08 augustus 2012 @ 15:49:

2 spaarbanken, microkredieten, lening aan een vriend, potje in huis.Dit vind ik ook wel interessant, heb je dit persoonlijk gedaan of via een intermediair/organisatie? En natuurlijk via welke organisatie?
2 spaarrekeningen waarvan 1 niet aangeraakt wordt alleen maar sparen. Verder niets.
Mijn geld heb ik in mijn huis zitten. Heb recent geïnvesteerd in een tweede parkeerplek (ik woon in de stad en waar ik woon gaat het binnenkort betaald parkeren worden, en kon voor niet al te veel geld een extra parkeerplek kopen. Met die extra parkeerplek is mijn huis al gelijk meer waard geworden). Verder investeer ik gewoon in mijn dagelijks leven. ;)
spaarrekening, portemonnee, pensioenfonds, al een heel klein beetje huis en een beetje kunst.

Die spaarrekening wordt momenteel helemaal leeggetrokken om het kapitaal huis aan te sterken;)
quote:redband schreef op 08 augustus 2012 @ 15:50:

In ah zegeltjes ( verder kom ik niet)Ja, hier ook! Spaargeld en zegeltjes
quote:redband schreef op 08 augustus 2012 @ 15:50:

In ah zegeltjes ( verder kom ik niet) Belegd in Ahold dus.
Huis

Een aantal nederlandse rekeningen en een aantal buitenlandse rekeningen.
In mijn opleiding (voornamelijk collegegeld en studieboeken).
Ik heb geen cent van mezelf op dit moment. Dus het zit ook nergens.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Huis is op 20k nu afbetaald. Daar ben ik erg blij mee.
quote:Oriane schreef op 08 augustus 2012 @ 16:00:

Huis is op 20k nu afbetaald. Daar ben ik erg blij mee.Dat is echt super goed! Dat hoop ik ook te bereiken, al zal dat zeker nog flink wat jaartjes duren.
In een eigen bedrijf en op mijn spaarrekening. Verder niet zo veel eigen geld: ik studeer nog, dus zodra ik mijn master haal wordt mijn studieschuld kwijtgescholden (prestatiebeurs), dus dat is een soort negatief-geld dat in mijn studie zit.
quote:Oriane schreef op 08 augustus 2012 @ 15:59:

Huis

Een aantal nederlandse rekeningen en een aantal buitenlandse rekeningen.En die buitenlandse rekeningen, is dat voor gebruik in het buitenland (ik weet dat je familie in t buitenland hebt), of ga je dat ooit weer eens omwisselen in euro's?
Spaarekening, wat aandelen, en ouderwetse kasbons (België).

Straks gaat het allemaal in een huis zitten zodat we hopelijk het grootste deel van de aankoopsom zelf kunnen betalen.
Huis en spaarrekeningen.
- Eigen huis

- Spaar-/verzekeringspolis eigen huis

- Spaarrekeningen

- 2 varianten op oude sok (die regelmatig geleegd worden richting spaarrekeningen)

- Pensioenfondsen

- Aandelen
Dat weet ik nog niet. We hebben net een chinese rekening geopend en dat is voor ons jaar in china. Ik heb er een in engeland. Omdat ik daar soms een opdrachtje heb dus dat is makkelijker voor de opdrachtgevers. Een een in frankrijk. Overal dan weer spaarrekeningen gekoppeld. Verder bij de ING, RABO en van Landschot.
Spaarrekeningen en groen beleggen. Het geld wordt steeds minder waard dus liever stop ik het in iets wat meer waard wordt. Wat ben ik nog niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven