Geld & Recht alle pijlers

Waar hebben jullie je geld in zitten?

08-08-2012 15:40 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment bezig met mijn financiele huishouding. Ik wil mijn geld wat meer spreiden, onder andere omdat ik het leuk vind er actief mee bezig te zijn. Ik vraag me af hoe jullie je investeringen verdeeld hebben (onroerend goed, spaarrekeningen, effecten, microkredieten, goud, oude sok, noem maar op). Uiteraard kan ik hiervoor bij een financieel adviseur terecht, ik vind het alleen prettig om er af en toe ook met anderen over te sparren, omdat die soms een wat verfrissende kijk hebben op dit soort zaken.

Ik snap dat niet iedereen zich bezig houdt hiermee, maar ik neem aan dat er toch genoeg vrouwen zijn die dit wel doen, om hier eens ideeen uit te wisselen.
Ons geld zit in onroerend goed, BV, diverse spaarrekeningen, huis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Gember, in welk land wil je een huis kopen op termijn ? Ik zit ook op gunstiger tijden te wachten voor zo'n investering te doen maar geloof er nog niet zo in helaas .. Duurt nog wel even, hoewel je nu goed kunt onderhandelen en met wat geluk strategisch kunt toeslaan .
@rawfoodje, wij zijn aan het kijken naar woningen in Nieuw Zeeland. Daar komt mijn man vandaan en wij gaan voorlopig een paar jaar daar wonen. Dus het is niet echt puur als investering bedoeld, maar ook voor woongenot. Al is het wel de bedoeling dat het dan ook een goede investering zal blijken. Ik ben van mening dat dit de beste tijd is om een huis te kopen, maar nog niet iedereen is het daar mee eens. (En dat is maar goed ook, anders zouden de prijzen zo weer omhoogschieten.)
- Een kapitaalrekening waar sowieso een gegarandeerd kapitaal voor wordt opgebouwd en daarnaast door winstdeling nog een mooie bonus bijkomt. Levert straks genoeg op om tig jaar eerder te kunnen stoppen met werken of een leuke boot van te kopen oid.

- een spaarrekening waar de buffer op staat voor als ik een keer zonder werk kom te zitten (zelfstandig ondernemer).

- aandelenfonds waar een fijn bedrag in zit om op termijn een deel van de hypotheek mee af te lossen.

- in mijn huis (ongeveer een ton).

- een rekening voor mijn oude dagvoorziening (pensioen).
quote:hollebollegijs schreef op 08 augustus 2012 @ 21:18:

[...]

Goud (vanaf 2007) aandelen (vanaf 2010) Huis en vanaf mijn 12e een spaarrekening.Goud vanaf 2007, dat doe je dan goed, supertiming!
Gember, wauw Nieuw Zeeland , dat is niet naast de deur... Hoe liggen de huizenprijzen daar nu? En al een idee wanneer je wilt gaan toeslaan? Ik ben ook van mening dat het nu een gunstige tijd is om onroerend goed te kopen maar vind de precieze timing nog best lastig . En de beste locatie/land kiezen... ook niet makkelijk.

Lilaemme, heb je die kapitaalverzekering al lang dan, en hoe lang loopt dit over het algemeen? In welke aandelen heb je belegd, blijf ik lastig vinden..... geen verlies hierin?

Slim van je hollebollegijs, vanaf 2007 goud kopen, had je een voorzienende blik ?
Hi rawfoodje, de kapitaalverzekering heb ik nu zo'n tien jaren. Ik stort maandelijks automatisch een vast bedrag en kan kiezen of ik hem op mijn 60e tot uitkering laat komen of dat ik hem door laat lopen (het bedrag neemt dan ieder jaar fors toe). Uiteindelijk zit er minimaal 250.000 euro in, maar waarschijnlijk het dubbele. Ik wilde een product dat gegarandeerd tot uitkering komt, omdat ik enig risico loop met mijn oudedagsvoorziening (beleggingen) en het andere potje met aandelen, dat bedoeld is voor mijn huis (honderd procent aflossingsvrij). Ik heb geen verlies in dat potje, maar er is ook nog niets bijgekomen. Gaat wel gebeuren natuurlijk, de situatie op de beurzen gaat vanzelf verbeteren. Nog een jaartje of 25 te gaan; ik word er niet zenuwachtig van...
O je vroeg nog naar de duur van zo'n kapitaalverzekering: die kun je zelf kiezen! Afhankelijk van je doel wordt het maandbedrag dan hoger of lager. Ik vind het een mooi product!
quote:kadanz schreef op 11 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Goud vanaf 2007, dat doe je dan goed, supertiming!Goed op de signalen letten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb 2/3e van mijn geld op een spaarrekening, That's it!
Interessant topic.

Wij zijn ook zelfstandige, en hebben geen pensioen afgesloten, we hopen het op een andere manier bij elkaar te sprokkelen.

Ons geld zit voornamelijk in stenen,

40% afgelost op ons eigen huis

Grachtenpand voor de verhuur, zit een kleine hypotheek op.

Garageboxen 3x, waarvan 2 voor eigen gebruik en 1 voor verhuur, zit geen hypotheek op.

2 spaarrekeningen, 1 voor nu, staat ca. 25 k op, om leuke dingen/verbouwingen/vakanties etc van te doen, en 1 waar we niet aankomen, deze is voor extra aanvulling pensioen, staat iets van 15k op.

En we zitten te denken om een huisje in Portugal te kopen. Verder lekker leven, is ook wat waard toch?
Lilaemme, dat klinkt goed ! Mag ik vragen welke kapitaalverzekering je hebt? Heb je nog tips waarop te letten bij het afsluiten hiervan? Goed dat je er niet zenuwachtig van wordt... nergens voor nodig denk ik zo !

Savoije, ja lekker leven en genieten is zeker van groot belang! Heb ook mijn eigen bedrijf, dus de boel goed wegzetten is een belangrijke voorwaarde hiervoor .
In mijn met verlies verkochte huis, mijn ex en zijn zaak...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
In mijn portemonnee ...
quote:savoije schreef op 12 augustus 2012 @ 09:51:

Interessant topic.

Wij zijn ook zelfstandige, en hebben geen pensioen afgesloten, we hopen het op een andere manier bij elkaar te sprokkelen.

Laat het sprokkelen maar aan mij over...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
In mijn kledingkast.
quote:ladygodiva19 schreef op 12 augustus 2012 @ 20:04:

In mijn kledingkast. hier ook...en in ons huis, de auto''s en de leuke vakanties.
quote:rawfoodje schreef op 12 augustus 2012 @ 19:06:

Lilaemme, dat klinkt goed ! Mag ik vragen welke kapitaalverzekering je hebt? Heb je nog tips waarop te letten bij het afsluiten hiervan? Goed dat je er niet zenuwachtig van wordt... nergens voor nodig denk ik zo !

Savoije, ja lekker leven en genieten is zeker van groot belang! Heb ook mijn eigen bedrijf, dus de boel goed wegzetten is een belangrijke voorwaarde hiervoor .Hi Rawfoodje, excuses voor de late reactie! Tuurlijk mag je dat vragen: bij de Onderlinge (''s Gravenhage). Via een financieel adviseur geregeld (zo eentje die gewoon een uurtarief rekent en waarbij de provisie niet via het product loopt ). Dat kan ik je adviseren als je echt serieus met je financien aan de slag wilt: zoek een goede adviseur/ financieel planner die op basis van een uurtarief werkt en waarbij geen provisie speelt. Dat scheelt jou een flink bedrag aan het einde van de rit (hogere opbrengst) en houdt het advies een stuk zuiverder!
quote:savoije schreef op 12 augustus 2012 @ 09:51:

Ons geld zit voornamelijk in stenen,

Een hele tijd geleden hebben wij op advies van Wilgenhaege vermogensbeheer, onze pensioenfonds stopgezet en investeringen gedaan in stenen, onroerend goed, BV etc.

Blij dat wij geanticipeerd hadden, vooruitziend op de ontwikkelingen van vandaag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik spaar alleen maar op diverse spaarrekeningen. Beleggen heb ik wel gedaan, maar ik blijk er niet erg goed in te zijn en kan ook niet zo goed tegen de stress die het meebrengt. Huis aflossen gaan we doen met het geld dat we nu sparen, maar niet aflossen brengt momenteel meer op dan wel aflossen.

En ik heb veel geld zitten in mijn onderneming, vooral in onderhanden werk, maar dat wordt vanzelf echt geld (en dan is er weer nieuw OHW, haha).
Thanks, lilaemme !

Blijf het complexe materie vinden, wil bij mijn geld kunnen als ik het nodig heb voor onroerend goed in het buitenland maar aan de andere kant wil ik het in de tussentijd zo goed mogelijk wegzetten .. Heb een goede adviseur maar moet toch de keuzes zelf maken ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven