Geld & Recht alle pijlers

Wajong en werken / ziek zijn

10-08-2011 23:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan iemand mij helpen:)

Ik zit in de wajong. Ben afgekeurd voor 45-55%. ik werkte 20 uurtjes en ik kreeg een jaarcontract in sept 2010. Nu heb ik me in juli laten opnemen, terwijl ik dus nog in contract zit. En ik blijf opgenomen tot contract is afgelopen. Wie betaalt nu mijn loon?? UWV of werkgever?? Ik heb me gemeld bij UWV en mijn werkgever heeft zich ook gemeld dat ik ziek ben. Gaat UWV mij nu uitbetalen of betaalt UWV mijn werkgever en hij mij dan weer???

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha.
Ik denk je werkgever, tot je contract afgelopen is. En daarna moet je denk ik op gesprek bij het uwv, kom je in de ziektewet, en krijg je maandelijks 70 % van dat 20 uren contract. Snap alleen niet waarom je wahjong krijgt als je nu van je baas of uwv ziektegeld krijgt?
Oh wacht. Zit op mn tel dus kan bericht niet aan passen of verwijderen. Had over dat je afgekeurd was heen gelezen. Dan betaald het uwv het toch? En misschien dat je baas een bepaalde compensatie krijgt, dat ie zich daarom gemeld heeft?
Bij mij ik zelf wajonger betaalde uvw ziekte geld en kan zijn dat je aanvulling kan krijgen of toch ziektegeld of wajong anders bel met uvw die kunnen je dat zo vertellen 0900 9294 als goed heb
He klavertje, ik herinner me je andere topic. Hoe gaat het? Valt het mee of tegen?
Waarschijnlijk betaald het UWV jouw werkgever en jouw werkgever betaalt jou gewoon tot einde contract.
Beste Klavertje123,

Als je bij de werkgever ziek gemeld bent en je ontvangt daarnaast een Wajong-uitkering kan je werkgever een melding bij UWV doen. De werkgever betaald dan jouw loon door zolang je contract nog duurt.

Hiervoor ontvangt hij een vergoeding van UWV. In de meeste situaties merk je hier dus niets van omdat je loon doorbetaald wordt.

Aan het eind van je contract meldt je werkgever aan UWV dat je uit dienst gaat. Je komt daarna voor dat deel bij UWV in de Ziektewet.

Actuele informatie over deze regeling vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare
Dankuwel Ella voor dit uitgebreide antwoord! Super. Ik heb inmiddels met het UWV gebeld en alles is geregeld:) nogmaals bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven