Wanneer recht op vast contract?

vrijdag 3 december 2010 om 21:45
Ik werk bij een HBO-instelling (staf; niet als docent) en zit nu in mijn 3e tijdelijke contract. Ik heb geen (heet dat: D-3?) contract dat automatisch uitzicht biedt op een vast contract. Ik wil graag bij mijn huidige werkgever blijven. Heb dat ook al herhaaldelijk aangegeven.
Hebben jullie enig idee waar ik recht op heb?
Hebben jullie enig idee waar ik recht op heb?
vrijdag 3 december 2010 om 21:53
volgens mij heb je evenveel recht als iemand die geen tijdelijk contract heeft als het erom gaat dat de finctie toch nog verder ingevuld moet worden. na je 3de contract is het over en kunnen ze een sollicitatieprocedure beginnen, waar jij ook op kunt solliciteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 3 december 2010 om 21:59
Google even op Flexwet, daar val je volgens mij onder.
En als je jonger dan 27 bent, gelden er sinds vorig jaar weer andere voorwaarden, dan mag je volgens mij 8 contracten in 3 jaar hebben (maar pin me daar niet op vast, het was niet op mij van toepassing).
En als je jonger dan 27 bent, gelden er sinds vorig jaar weer andere voorwaarden, dan mag je volgens mij 8 contracten in 3 jaar hebben (maar pin me daar niet op vast, het was niet op mij van toepassing).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 3 december 2010 om 22:03
quote:Zoomix schreef op 03 december 2010 @ 22:02:
Ik meen dat er nu 4 in plaats van 3 tijdelijke contracten mogen worden aangeboden, voor je een vaste aanstelling krijgt.dat geldt alleen als je nog geen 27 bent en telt als een tijdelijke maatregel voor de kredietcrisis.. geen idee hoe lang dat nog in stand gehouden wordt.
Ik meen dat er nu 4 in plaats van 3 tijdelijke contracten mogen worden aangeboden, voor je een vaste aanstelling krijgt.dat geldt alleen als je nog geen 27 bent en telt als een tijdelijke maatregel voor de kredietcrisis.. geen idee hoe lang dat nog in stand gehouden wordt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

vrijdag 3 december 2010 om 22:23
quote:Zoete schreef op 03 december 2010 @ 22:10:
Hmm, vier tijdelijke contracten dus (want ik ben 34 jaar).
Betekent dat ook dat ALS ik een vierde contract krijg aangeboden, dat ik dan automatisch in vaste dienst ben? Of kunnen ze dat pas NA het vierde contract besluiten (bij het vijfde contract).nee, dat gaat niet automatisch. Het volgende contract wat ze je aanbieden zou dan vast moeten zijn. Maar het zou dus ook kunnen zijn dat ze je geen nieuw contract aanbieden en dan eindigt het dus na afloop van het laatste contract.
Betekent dat ook dat ALS ik een vierde contract krijg aangeboden, dat ik dan automatisch in vaste dienst ben? Of kunnen ze dat pas NA het vierde contract besluiten (bij het vijfde contract).nee, dat gaat niet automatisch. Het volgende contract wat ze je aanbieden zou dan vast moeten zijn. Maar het zou dus ook kunnen zijn dat ze je geen nieuw contract aanbieden en dan eindigt het dus na afloop van het laatste contract.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 3 december 2010 om 22:30
quote:biol schreef op 03 december 2010 @ 22:03:
dat geldt alleen als je nog geen 27 bent en telt als een tijdelijke maatregel voor de kredietcrisis.. geen idee hoe lang dat nog in stand gehouden wordt.quote:Zoete schreef op 03 december 2010 @ 22:10:
Betekent dat ook dat ALS ik een vierde contract krijg aangeboden, dat ik dan automatisch in vaste dienst ben? Of kunnen ze dat pas NA het vierde contract besluiten (bij het vijfde contract).Wanneer ze je een vierde contract aanbieden, geldt dit dus als contract voor onbepaalde tijd, ook als er een einddatum vermeld is in dit vierde contract (tenzij op projectbasis).
dat geldt alleen als je nog geen 27 bent en telt als een tijdelijke maatregel voor de kredietcrisis.. geen idee hoe lang dat nog in stand gehouden wordt.quote:Zoete schreef op 03 december 2010 @ 22:10:
Betekent dat ook dat ALS ik een vierde contract krijg aangeboden, dat ik dan automatisch in vaste dienst ben? Of kunnen ze dat pas NA het vierde contract besluiten (bij het vijfde contract).Wanneer ze je een vierde contract aanbieden, geldt dit dus als contract voor onbepaalde tijd, ook als er een einddatum vermeld is in dit vierde contract (tenzij op projectbasis).

zaterdag 4 december 2010 om 09:22
quote:nee, dat gaat niet automatisch. Het volgende contract wat ze je aanbieden zou dan vast moeten zijn. Maar het zou dus ook kunnen zijn dat ze je geen nieuw contract aanbieden en dan eindigt het dus na afloop van het laatste contract.quote:Wanneer ze je een vierde contract aanbieden, geldt dit dus als contract voor onbepaalde tijd, ook als er een einddatum vermeld is in dit vierde contract (tenzij op projectbasis).
Heel helder zo. Goed om te weten.
Mijn contract houdt mid juli 2011 op. Stel dat ze me pas vanaf september 2011 een nieuw contract aanbieden, zodat er een gat tussen de contracten zit... Dan begin ik weer aan een 1e contract?
Heel helder zo. Goed om te weten.
Mijn contract houdt mid juli 2011 op. Stel dat ze me pas vanaf september 2011 een nieuw contract aanbieden, zodat er een gat tussen de contracten zit... Dan begin ik weer aan een 1e contract?