Geld & Recht alle pijlers

WAo en ww. samen ?

19-02-2013 13:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus heeft wen gedeeltelijke WAO uitkering en werkt erbij. Minder als part Time.

Nu raakt ze haar baan kwijt per augustus. Krijgt ze dan ww. Én WAO ? Ze krijgt het niet helder. Ik ook niet na zoeken op site UWV. Wie weet. Hier meer over ?
Als het goed is, heeft ze dan recht op WAO voor de WAO uren en WW voor de werkuren die zij kwijt raakt. Maar voor de zekerheid kan ze het beste gewoon even met het UWV bellen.
UWV snapt het Zelf ook niet

Ze heeft dus WAO een gewoon loon én een soort aanvulling ivm loonschaal Vaag iig

Ik vermoed dat ze gekort wordt op haar WAO ivm die ww. En er is natuurlijk een max dagloon. En ze is ambtenaar. Kortom. Vaagheid ten top.

Ze wil nu alvast weten hoeveel ze in gaat leveren maar krijgt daar geen duidelijk beeld van.
Is ze voor 1 januari 2004 arbeidsongeschikt geraakt? Als in voor 1 jan 2006 de WAO in gegaan? Even ter controle, anders gaat het om de WIA en is het een heel ander verhaal.

Klopt het dat ze voor 80% of minder ongeschikt is? M.a.w. Wat is haar ongeschiktheidspercentage?
Ja voor 2006. Ik dacht rond de 30/45 %. Ze werkt nu 3 dagen alleen ochtenden
Hmm... Het is toch nog lastiger dan ik dacht.

Ik dacht in eerste instantie hieraan: http://www.uwv.nl/overuwv ... 0en%20WIA-beoordeling.pdf

Maar dat gaat over herbeoordeling van het arbeidsongeschiktheidspercentage. Dat is in de casus van je schoonzus niet aan de orde. Op de site van de rijksoverheid vond ik wel deze info: http://www.rijksoverheid. ... ktheidsuitkering-heb.html , maar een wettelijke grondslag ontbreekt hierbij. Dus ik kan je nu geen volledig antwoord geven.
Inderdaad lastig he ?
Ik ga het voor je navragen, kan even duren.
Geen haast :-)
Het antwoord kan per situatie heel verschillend uitpakken. Oa onder welk schattingscriterium valt zij, is zij theoretische geschat en worden de inkomsten op basis van WAO art. 44b gekort of is zij praktisch geschat, .....etc.

Kortom het juiste antwoord zal je hier niet krijgen. Het is denk ik van belang dat je schoonzus de dreigende werkloosheid sowieso meldt bij het UWV. Wellicht kan zij contact zoeken met de arbeidsdeskundige die de laatste schatting heeft uitgevoerd. Zijn/haar naam staat vaak in het laatste rapport, mocht hij/zij er niet meer zijn dan opzoek gaan naar een collega arbeidsdeskundige van de afdeling Sociaal Medische Zaken (UWV SMZ).

Sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja hoor. Is samenloop van uitkeringen. Bel het UWV en vraag naar iemand van een Samenloopteam.
Ze otvangt dus WAO en WW. Ze werkt namelijk voor haar resterende verdienvermogen. En dat werk raakt ze kwijt. Voor dat werk ontvangt ze volgens de door haar opgebouwde rechten net als ieder ander WW.
ze werkt minder als part time?:D
quote:isolde321 schreef op 19 februari 2013 @ 15:36:

Ze otvangt dus WAO en WW. Ze werkt namelijk voor haar resterende verdienvermogen. En dat werk raakt ze kwijt. Voor dat werk ontvangt ze volgens de door haar opgebouwde rechten net als ieder ander WW.Dat klopt volgens mij idd ook, maar wel met dien verstande dat zij geloof ik niet meer dan max 70% van het dagloon aan uitkeringen tezamen kan ontvangen. Er kunnen dus nog wat haken en ogen aanzitten.
uwv is niet eenduidig in zijn antwoord.. Zelf heb ik gezegd dat ze met de papieren er gewoon heen moet gaan om eea te laten bekijken.. volgens mijj is dat de kortste klap
Beste Poldervrouw,

Op dit moment werkt je schoonzus naast haar gedeeltelijk WAO-uitkering.

Ik ga er vanuit dat deze werkzaamheden bij de WAO bekend zijn.

De WAO houdt dan nu al rekening met de verdiensten uit haar dienstverband.

Wordt je schoonzus werkloos per augustus?

Zij kan dan een WW-uitkering aanvragen als zij voldoet aan de (algemene) voorwaarden die gelden voor de WW.

Voldoet zij aan deze voorwaarden en wordt de WW-uitkering toegekend?

Je schoonzus ontvangt dan haar WAO-uitkering en de WW-uitkering.

De WW-uitkering wordt niet gekort op haar WAO-uitkering.

Actuele informatie over de voorwaarden WW vind je op deze pagina: http://bit.ly/uBwuZa

Met vriendelijke groet,

René

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare
Dank UWV webcare. Ze krijgt ook nog toeslag op haar salaris. Iets met schalen. Valt dat onder vast inkomen ? Blijkbaar is haar geval niet zo standaard als het lijkt.

En ze werkt 10 uur
Beste Poldervrouw,

Ik denk dan dat het gaat om een persoonlijk toeslag op het salaris van je schoonzus.

Is dit het geval?

Deze toeslag hoort bij het loon.

Dit betekent dat deze persoonlijke toeslag ook wordt meegenomen voor het berekenen van de hoogte van haar WW-uitkering.

Dit verandert verder niets aan mijn eerdere reactie.

Informatie over deze persoonlijke toeslag vind je op deze pagina van FNV: http://bit.ly/YAbw2n

Met vriendelijke groet,

René

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven