Geld & Recht alle pijlers

Wat komt er kijken bij een (2e hands) caravan kopen?

09-10-2018 20:01 26 berichten
Hallo, ik wil graag weten of iemand weet waar ik rekening mee moet houden als ik een 2e hands caravn wil kopen.

Je hebt natuurlijk de kosten van aanschaf en stalling. Maar zijn er nog andere kosten waar je rekening mee moet houden? Moeten caravans bijvoorbeeld ook een soort apk keuring krijgen? Moet er speciaal belasting voor betaald worden? Moet je je ergens inschrijven? Moet je een caravan verzekeren of mag je er onverzekerd mee op de weg? Moet je dingen als gaskachels eens in de zoveel tijd laten keuren?

Kortom, ik heb geen enkel verstand van een caravan en ken ook niemand in mijn omgeving waar ik dit aan kan vragen. Ik heb me er wel een beetje over ingelezen en ik las ergens dat als een caravan heel oud is, dat je soms een soort apk keuring moet doen. Maar meer dan dat wat ik niet.
Aangezien ik met een bescheiden portemonnee niet voor onverwachte verrassingen wil komen te staan qua kosten waar ik niet op gerekend hebt, hoor ik het graag van de experts.

Dankjewel alvast.
En mocht je zin hebben om adviezen te geven waar op te letten of wat handig is, dan hoor ik dat ook graag. Maar dat hoort dan misschien eerder thuis bij de pijler reizen.
Ik heb een mitshubishi family space star 1.6. Die is sterk genoeg voor een bescheiden caravan. Maar ik wil ook graag een kleine vanwege de kosten (stalling). Ik hoef geen wc, want ik kan altijd een porta potti in de voortent zetten. En douchen vind ik al helemaal niet belangrijk, want ik zal toch op een camping staan. Tanden poetsen kan ik wel in het gootsteentje vd keuken. Een kacheltje vind ik wél belangrijk!

Ik wil ook graag 2 fietsen mee kunnen nemen. Ik heb begrepen dat het veiliger is om dit op de dissel te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven