Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
zondag 4 mei 2025 om 20:23
Nee, niet biologisch is 10 euro voor een kilo rundergehakt, nog minder voor half om half. Dat is echt wel een groot verschil, daarom koop ik altijd het gewone rundergehakt en dan een kilo zodat ik de rest in kan vriezen in porties voor een andere keer.
zondag 4 mei 2025 om 20:47
Ik keek op de site. En zag voor de pakjes van 300 gram dezelfde prijs staan.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
dinsdag 6 mei 2025 om 09:25
noglangnietjarig schreef: ↑06-05-2025 09:19@ Honolulu, en braden/bakken/frituren in grasgevoerd rundervet van Kaasenworst.nl á €7,- per liter.
Oehhhh, bedankt voor de tip.
- Gandhi
- Gandhi
dinsdag 6 mei 2025 om 09:27
Tupperware schreef: ↑04-05-2025 17:52Ik koop ook het biologisch gehakt met premium bij AH. Vandaag een pakje a 500 gram voor 8,49, met 25 % korting gekocht vanwege de datum. Het gekke is dat het op de bon staat voor 7,99, daar gaat dan nog de korting vanaf. Ik denk dat de nieuwe prijs 8,49 gaat zijn.
Gister - bij uitzondering want ik kom er bijna niet meer

Dus zullen wel meer dingen weer hoger zijn sinds gisteren.
Ik zeg maar niet wat ik denk. Het heeft iets met ongedierte te maken.
- Gandhi
- Gandhi
dinsdag 6 mei 2025 om 13:06
Honolulu schreef: ↑04-05-2025 16:51Ja klopt. Dus jij betaalt 14,40 per kilo. Ik betaal meer, maar vind het vanwege de meerwaarde grasgevoerd het geld nog wel waard.
Ik eet animal-based (altijd een dierlijke basis, maar aangevuld met fruit, groente, zaden, kruiden, etc), dus het moet wel van goede kwaliteit zijn. En daar moet ik mijn portemonnee dan maar voor trekken.
Het gekke is dat grasgevoerd vlees niet zo is gestegen in prijs, en de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen (zie mijn reactie hierboven) wat het alleen nog maar makkelijker maakt om te kiezen waar ik voor wil kiezen.
Niet te betalen toch. Als je gezin uit 4 personen bestaat, betaal je per avondmaaltijd dus € 5.76 , alleen voor het vlees. Puur natuur. Daar doe je misschien nog wat kruiden, uitjes of zoiets door en je zit op € 6.-. Alleen voor het vlees.
Absurd.
Heal the world, make it a better place.
dinsdag 6 mei 2025 om 13:27
Ik vind het niet leuk dat de prijzen zo hoog zijn, maar vlees is in ons animal-based eetpatroon een belangrijke factor (al beslaat animal-based natuurlijk meer dan alleen vlees). En omdat het een belangrijke factor is, wil ik dat het voldoet aan mijn eisen van gezond. En daar heb ik mijn geldelijke investering voor over. Mijn prioriteit ligt nou eenmaal daar.
Maar ik spaar genoeg uit omdat ik 90% van de supermarkt sowieso niet koop en 80% niet wat hier genoemd wordt. Dus het is in ons gezin nog best redelijk te doen om dat bedrag aan vlees "kwijt" te zijn.
- Gandhi
- Gandhi
dinsdag 6 mei 2025 om 13:51
Honolulu schreef: ↑06-05-2025 13:27Ik vind het niet leuk dat de prijzen zo hoog zijn, maar vlees is in ons animal-based eetpatroon een belangrijke factor (al beslaat animal-based natuurlijk meer dan alleen vlees). En omdat het een belangrijke factor is, wil ik dat het voldoet aan mijn eisen van gezond. En daar heb ik mijn geldelijke investering voor over. Mijn prioriteit ligt nou eenmaal daar.
Maar ik spaar genoeg uit omdat ik 90% van de supermarkt sowieso niet koop en 80% niet wat hier genoemd wordt. Dus het is in ons gezin nog best redelijk te doen om dat bedrag aan vlees "kwijt" te zijn.
Is ook zo hoor, iedereen heeft zijn prioriteiten weer ergens anders liggen. De een wil een dure vakantie en geen auto, de ander een dure auto en geen vakantie, enzovoort.
Liever bezuinigen op luxe dingen dan op voeding. Maar toch vind ik € 6.- voor een avondmaaltijd, alleen voor vlees wel heel erg duur. Dan kost een avondmaaltijd voor 4 personen misschien € 10.- als je aardappelen en groente er bij hebt. Dat is dus in de maand € 300.-.Alleen voor avondmaaltijd. Dat vind ik absurd duur.
dinsdag 6 mei 2025 om 14:00
Is € 1,50 per persoon voor vlees nu echt zoveel? Ik vind dat eerder goedkoop met de huidige prijzen.Judith86 schreef: ↑06-05-2025 13:51Is ook zo hoor, iedereen heeft zijn prioriteiten weer ergens anders liggen. De een wil een dure vakantie en geen auto, de ander een dure auto en geen vakantie, enzovoort.
Liever bezuinigen op luxe dingen dan op voeding. Maar toch vind ik € 6.- voor een avondmaaltijd, alleen voor vlees wel heel erg duur. Dan kost een avondmaaltijd voor 4 personen misschien € 10.- als je aardappelen en groente er bij hebt. Dat is dus in de maand € 300.-.Alleen voor avondmaaltijd. Dat vind ik absurd duur.
dinsdag 6 mei 2025 om 16:21
Eens. Als ik voor €6,- vlees heb voor 4 vind ik dat geen gekke prijs, eerder goedkoop en dat ik me afvraag waarom het zo goedkoop is.margreetder schreef: ↑06-05-2025 14:00Is € 1,50 per persoon voor vlees nu echt zoveel? Ik vind dat eerder goedkoop met de huidige prijzen.
dinsdag 6 mei 2025 om 17:28
En dat is 1 van de redenen (heb er meer) dat ik kies voor vlees van grasgevoerde dieren. Dat die prijzen minder snel oplopen is mooi meegenomen.
- Gandhi
- Gandhi
dinsdag 6 mei 2025 om 18:10
Dat is € 75,- per persoon, per máánd. Dat is toch niet veel? Kun je 2 keer van uit eten, zeg maar, nu eet je er 28 dagen extra van.Judith86 schreef: ↑06-05-2025 13:51Is ook zo hoor, iedereen heeft zijn prioriteiten weer ergens anders liggen. De een wil een dure vakantie en geen auto, de ander een dure auto en geen vakantie, enzovoort.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:53
Huh? €1,50 pp voor vlees. Dat noem ik spotgoedkoop.
TAFKAPML
dinsdag 6 mei 2025 om 22:20
Maar als jij een minimuminkomen hebt is het heel veel, 300 euro voor alleen het avondeten. Daar komt het ontbijt, lunch, tussendoortjes en alle toiletartikelen enzovoort nog bij. Ik vind het heel veel geld.
dinsdag 6 mei 2025 om 22:27
Voor 4 personen, dat is een heel net bedrag hoor. Je hebt dan ook wel het duurste onderdeel van je boodschappen. De overige rest is waarschijnlijk ongeveer hetzelfde bedrag. Ik zit eerder op 300 pp aan boodschappen dan daaronder.
dinsdag 6 mei 2025 om 22:56
Vlees zoals gehakt is wel degelijk flink gestegen in prijs. Bij ons is dit wel een belangrijke reden dat ik tegenwoordig veel meer kwijt ben aan de boodschappen.
Volgens dit artikel komt dit door een tekort aan runderen en gaat het alleen nog maar duurder worden:
https://marketingfuel.nl/economie/biefs ... -runderen/
Volgens dit artikel komt dit door een tekort aan runderen en gaat het alleen nog maar duurder worden:
woensdag 7 mei 2025 om 08:12
Naast producten die snel in prijs zijn gestegen (b.v. chocolade, koffie, olijfolie, vlees) merk ik dat ook de kleinere prijsstijgingen beginnen op te tellen. Daar weer € 0,10 erbij dan weer € 0,20 en zo loopt je kassabon toch ongemerkt op.
Inmiddels vind ik sommige 1+1 aanbiedingen ook niet meer aantrekkelijk als dat nog steeds flink duurder is dan het huismerk, zeker bij drogistartikelen. En bepaalde merken koop ik niet meer, de slager sla ik tegenwoordig ook steeds meer over.
Inmiddels vind ik sommige 1+1 aanbiedingen ook niet meer aantrekkelijk als dat nog steeds flink duurder is dan het huismerk, zeker bij drogistartikelen. En bepaalde merken koop ik niet meer, de slager sla ik tegenwoordig ook steeds meer over.
woensdag 7 mei 2025 om 19:31
Vage website, vraag me af of dat artikel op feiten gebaseerd is.Zilver7 schreef: ↑06-05-2025 22:56Vlees zoals gehakt is wel degelijk flink gestegen in prijs. Bij ons is dit wel een belangrijke reden dat ik tegenwoordig veel meer kwijt ben aan de boodschappen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in