Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2779 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Ugli schreef:
14-05-2025 09:56
Logisch, de meeste kinderen en mensen zitten gewoon op school/werk om 13.00 dus dan is het zwembad vrijwel leeg denk ik. Zonde van de moeite.
Valt in de zomervakantie heel erg mee. Het buitenbad in onze gemeente is dan stampvol.

En dit buitenbad is 1 euro per ticket duurder dit kalenderjaar… Ik vermoed om de grote hoeveelheid gasten die voor twee tientjes met het hele gezin het hele seizoen kunnen zwemmen betaalbaar te houden.
Lothmann schreef:
14-05-2025 10:04
Ik weet niet wat zijn of haar beweegredenen zijn. Maar met kleine kinderen moet je geen risico nemen dat de dag van tevoren je alsnog ver uit elkaar zit in het vliegtuig.
Ah.. je wordt idd niet automatisch naast elkaar geplaatst. Maar ik weet niet beter dat als je bij boeken gelijk een plek wilt kiezen, je moet betalen. Dus KLM was eerder een uitzondering als ze dat nog niet deden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
TiumPerfectum schreef:
12-05-2025 09:03
Dit zag ik ook ja, dit is zeker nieuw. Ik vraag me af of dit een slimme zet is van de KLM aangezien ze al duurder zijn dan concurrenten en er nu steeds minder reden is om voor KLM te kiezen.
Andere grote (Schiphol) vliegmaatschappijen ook. Ik vermeed de KLM en sowieso vliegtuigen al veel maar het is dit kalenderjaar nog veel duidelijker geworden dat alles om geld draait. Ik vloog vorig jaar naar familie in het buitenland waar toen 3 stewardessen aanwezig waren. Dit jaar vloog ik (helaas) weer, 2 stewardessen aanwezig. Beide keren waren de vliegtuigen volgeboekt.

Voor veel mensen is vliegen vanaf Eindhoven of elders helaas geen optie.

Gelet op het milieu denk ik ook dat hogere tarieven niet helpen, alles zit altijd stampvol, alleen een beperking op het aantal vliegbeperkingen maakt verschil…
dianaf schreef:
14-05-2025 10:06
Ah.. je wordt idd niet automatisch naast elkaar geplaatst. Maar ik weet niet beter dat als je bij boeken gelijk een plek wilt kiezen, je moet betalen. Dus KLM was eerder een uitzondering als ze dat nog niet deden.
Oh? Dan ken ik meerdere uitzonderingen.
Lothmann schreef:
14-05-2025 10:11
Andere grote (Schiphol) vliegmaatschappijen ook. Ik vermeed de KLM en sowieso vliegtuigen al veel maar het is dit kalenderjaar nog veel duidelijker geworden dat alles om geld draait. Ik vloog vorig jaar naar familie in het buitenland waar toen 3 stewardessen aanwezig waren. Dit jaar vloog ik (helaas) weer, 2 stewardessen aanwezig. Beide keren waren de vliegtuigen volgeboekt.

Voor veel mensen is vliegen vanaf Eindhoven of elders helaas geen optie.

Gelet op het milieu denk ik ook dat hogere tarieven niet helpen, alles zit altijd stampvol, alleen een beperking op het aantal vliegbeperkingen maakt verschil…
Dit is jouw ervaring, maar dat geldt denk ik niet altijd hoor.

Ik kom net van een toeristisch gebied
Heenweg waren er heel veel vrije plekken en genoeg stewards en stewardessen.
Terugreis was het wat drukker en weer genoeg personeel aanwezig.
Merel90 schreef:
10-05-2025 22:06
Ik heb vandaag 6 euro voor een frozen yoghurt betaald bij de Jamin. Vond het ook echt belachelijke prijzen.
Dit vind ik dan weer prima. Mijn dochter kocht een dubai ijsje voor ook iets van 6 euro bij Jamin. Ze heeft thuis enorm geklaagd dat dit het geld niet waard was.

Prima 6 euro leergeld dan. En te duur :D
Lothmann schreef:
14-05-2025 10:04
Ik weet niet wat zijn of haar beweegredenen zijn. Maar met kleine kinderen moet je geen risico nemen dat de dag van tevoren je alsnog ver uit elkaar zit in het vliegtuig.
Oh ja, met kinderen snap ik het wel.
Lothmann schreef:
Valt in de zomervakantie heel erg mee. Het buitenbad in onze gemeente is dan stampvol.

En dit buitenbad is 1 euro per ticket duurder dit kalenderjaar… Ik vermoed om de grote hoeveelheid gasten die voor twee tientjes met het hele gezin het hele seizoen kunnen zwemmen betaalbaar te houden.
Waar kan je voor 2 tientjes een heel seizoen zwemmen ? Of begrijp ik je niet goed ?
tinydancer schreef:
14-05-2025 11:24
Waar kan je voor 2 tientjes een heel seizoen zwemmen ? Of begrijp ik je niet goed ?

Ja dit. En waarom zou je dat zelf niet doen dan? Dan heb je er zo uit als gewone losse entree zo hoog is.
TAFKAPML
Lothmann schreef:
14-05-2025 10:11
Kan toch een heel ander vliegtuigtype zijn geweest, dat een vlucht vol zit zegt dan niets. En er zijn wettelijke verplichtingen hoeveel stewardessen er aan boord moeten zijn in relatie tot het aantal verkochte stoelen.
dianaf schreef:
KLM heeft light, Standard en flex tarieven. Light is altijd zonder koffers en stoelen en de Standard was altijd moet keuze van een standaard stoel en een koffer. Nu dus pas bij het inchecken. Soms kan je dit wel omzeilen door via Air France of Delta te boeken. Over het algemeen is KLM een stuk duurder dan andere maatschappijen dus daar verwacht ik dan ook andere dingen van.

Op vluchten naar Amerika worden kinderen onder de 12 naast een ouder geplaatst, gratis. Je kunt dan dus alsnog verspreid zitten als je met 2 ouders en 2 kinderen reist.
margreetder schreef:
14-05-2025 12:11
Kan toch een heel ander vliegtuigtype zijn geweest, dat een vlucht vol zit zegt dan niets. En er zijn wettelijke verplichtingen hoeveel stewardessen er aan boord moeten zijn in relatie tot het aantal verkochte stoelen.
Inderdaad, er is gewoon een minimum verplichte crew aanwezigheid. En de meeste maatschappijen maken niet zo veel winst dat ze daar uit vrije wil boven gaan zitten. Hoeveel dat minimum is hangt af van het type toestel, hoeveel verkochte stoelen en hoe ver de vlucht is.
Ik heb wel eens het idee dat mensen bij een vlucht het idee hebben dat ze een soort horeca gelegenheid geboekt hebben, en de cabine crew dus aan een soort gastvrouwen standaard als restaurant moet voldoen of zo. Terwijl het natuurlijk gewoon iets heel anders is, hun primaire functie is veiligheid, daarna zorgen voor voorkomende problemen, dat ze ook nog in eten en drinken voorzien komt pas als laatste.
Ik kocht vanmiddag een Hallmark verjaardagskaart, normaal formaat, zonder toeters en bellen, wel een 3D-plaatje. Kostte maar liefst 8,99!
tinydancer schreef:
14-05-2025 11:24
Hier kunnen gezinnen met minder inkomen een kaart van de gemeente krijgen om in de zomer voor 20 euro onbeperkt naar het zwembad te kunnen gaan
margreetder schreef:
14-05-2025 12:11
Dit ging alle keren zeker om hetzelfde vliegtuigtype en dezelfde maatschappij. Wel andere kalenderjaren: 2024 en 2025
Lothmann schreef:
15-05-2025 11:19
Hier kunnen gezinnen met minder inkomen een kaart van de gemeente krijgen om in de zomer voor 20 euro onbeperkt naar het zwembad te kunnen gaan

Dat is dan geld wat de gemeente bijlegt. Niet het zwembad zelf.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
15-05-2025 11:22
Dat is dan geld wat de gemeente bijlegt. Niet het zwembad zelf.
Het is inderdaad alleen voor de gemeentelijke zwembaden. Die van Optisport en Sportfondsen doen niet mee.
Huis laten schilderen: kreeg een offerte van, omgerekend, bijna €7400 (en dat is zonder de steiger opbouw). Zo veel houtwerk is er nou ook weer niet… Ben even wat andere offertes aan het opvragen. Huis staat trouwens in de verkoop (maar moet geschilderd worden).

En in de supermarkt: ik hou van bosbessen en koop ze ook, maar €5 voor een klein bakje - dat gaat nergens over.
baggal wijzigde dit bericht op 15-05-2025 12:46
9.90% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lothmann schreef:
15-05-2025 11:19
Oh, dat is een bijzondere regeling. Nu begrijp ik je opmerking dat het normale kaartje een euro duurder is geworden.
Fijn voor hen, minder fijn voor de mensen die iets meer ( maar mogelijk niet veel meer ) verdienen.
tinydancer schreef:
15-05-2025 12:16
Oh, dat is een bijzondere regeling. Nu begrijp ik je opmerking dat het normale kaartje een euro duurder is geworden.
Fijn voor hen, minder fijn voor de mensen die iets meer ( maar mogelijk niet veel meer ) verdienen.
Dat is altijd al zo geweest,mijn ouders verdiende ook net boven de norm,dus vielen ook buiten alle subsidies,maar ik kan je vertellen,bij ons was het geen vetpot.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
1 x is genoeg.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
De Hallmark kaart waar iemand over schreef, wat een prijs.

Ik stuur niet zo veel kaarten, als ik bij iemand op ziekenbezoek ga etc dan haal ik bij die Grenze of action kaarten, bij de action heb ik ze in een doos gezien met een aantal, dan heb je de afbeelding niet voor het zeggen, maar het idee dat er iemand aan er aan denkt.
pepexx schreef:
15-05-2025 12:22
Dat is altijd al zo geweest,mijn ouders verdiende ook net boven de norm,dus vielen ook buiten alle subsidies,maar ik kan je vertellen,bij ons was het geen vetpot.
Ja dat denk ik ook steeds. Ik moet mijn eigen kinderen dan uitleggen waarom vriendinnetjes van school en buurtkinderen wel ELKE dag naar het zwembad mogen en zij niet. Ik heb zelfs discussies gehad met ouders die vonden dat mijn kinderen vaker leuk met die van hen moeten gaan zwemmen, terwijl zelfs met een abonnement dat voor mij erg duur is en het die ouders met zo’n zwembadregeling dan juist niks kost.

Het is sympathiek van de gemeente dat ze met deze regeling gezinnen die het vaak erg lastig hebben zo iets leuks gunnen, alleen vergeten ze dat dit vooral tussen de kinderen tot veel onbegrip leidt.
KamilleT schreef:
14-05-2025 19:13
Ik kocht vanmiddag een Hallmark verjaardagskaart, normaal formaat, zonder toeters en bellen, wel een 3D-plaatje. Kostte maar liefst 8,99!
Ja, kaarten sturen is best prijzig. Zowel de dubbele kaarten met enveloppe als de postzegels zijn duur, je bent al snel een euro of 5 verder.
Ik hou zelf ook van enkele kaarten, gewoon zelf in een enveloppe doen dan. (Maar ik stuur nauwelijks meer met deze prijzen.)
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
KamilleT schreef:
14-05-2025 19:13
Ja, kaarten sturen is best prijzig. Zowel de dubbele kaarten met enveloppe als de postzegels zijn duur, je bent al snel een euro of 5 verder.
Ik hou zelf ook van enkele kaarten, gewoon zelf in een enveloppe doen dan.
Ik deed eerder veel aan postcrossing, maar het is echt minder leuk met deze prijzen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven