Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 3088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Hier in de Kringloopwinkel een rekje met prachtige kaarten, vaak uit ingebrachte verzamelalbums, bijv. katten, Ot en Sien, Japans, van musea of tentoonstellingen.
Onbeschreven en gaaf voor 10 cent per kaart. Nooit gedacht en toch gevonden.
Alles sal reg kom
KamilleT schreef:
14-05-2025 19:13
Ik kocht vanmiddag een Hallmark verjaardagskaart, normaal formaat, zonder toeters en bellen, wel een 3D-plaatje. Kostte maar liefst 8,99!
En als het even tegenzit is zo'n kaart net boven de 20 gram en moeten er 2 postzegels op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Er zal vast al veel vaak over geklaagd zijn, maar ik blijf me verbazen over de "doorsnee horeca": ontzettend duur. Ik kom eerlijk gezegd vaak in de horeca, maar weet in mijn omgeving (een van de grote steden in NL) de plekjes waar ze echt iets lekkers voorschotelen en er (vergeleken met die andere zaken) schappelijke prijzen, vaak zelfs lagere prijzen, voor vragen.
Ik ging laatst met een groep uit eten, waar het werkelijk benedenmaats was qua smaak en bereiding. Een steak frites, wat lekker kan zijn als het goed is bereid, kostte daar 32,50. Ik ken goede restaurants waar je een echt lekkere krijgt voor 6 euro minder. Gelukkig had ik het niet besteld, maar mijn goedkopere gerecht was ook echt niet te eten en friet konden ze ook al niet bakken. Dat dat soort zaken toch vol zit, daar snap ik echt helemaal niks van.
Net koffie gehaald in een koffiezaakje, 4,90 afgetikt. Ze hadden ook lekker uitziende dikke koeken (NY stijl), maar die waren 6 euro per stuk. Dat liet ik toch maar even liggen.
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... -wasmiddel

Ze verzinnen wat in de wasmiddelindustrie. Blijkbaar lukt het met normale Robijn niet om je was met een kort programma schoon te krijgen. Zo lees ik het dan maar en dan die prijs. Ben je minder aan stroomkosten kwijt, lever je dat meteen in aan wasmiddelkosten.
Ik denk dat vloeibaar wasmiddel niet goed oplost bij een wasje van 15 minuten.

Sowieso moet je een wasmachine hebben met ultra kort programma.

Robijn koop ik niet, is vooral veel marketing waarvoor je betaald. Dat doen ze dus hartstikke goed. Ik houd ook niet van wasmiddelgeuren in mijn kleding.
Phlox24 schreef:
17-05-2025 12:53

Robijn koop ik niet, is vooral veel marketing waarvoor je betaald. Dat doen ze dus hartstikke goed. Ik houd ook niet van wasmiddelgeuren in mijn kleding.
Ik denk dat dat wel meevalt. Precies wat je zegt, het is marketing.
Ik heb een 20 min programma op mijn machine, ideaal! En dat werkt prima met gewoon huismerk vloeibaar wasmiddel. Sterker nog, met poeder ook geen probleem.
Phlox24 schreef:
17-05-2025 12:53

Ik heb een 20 min programma op mijn machine, ideaal! En dat werkt prima met gewoon huismerk vloeibaar wasmiddel. Sterker nog, met poeder ook geen probleem.
Ik heb ook een 20 minuten programma, gebruik dan altijd de hoeveelheid wasmiddel die voor handwas op de fles staat. Gaat prima :-)
Nova schreef:
17-05-2025 14:18
Ik heb altijd het idee dat poeder niet zo goed oplost. Ik gebruik ook liever vloeibaar. Mijn kortste programma op de wasmachine is 33 minuten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik gebruik bijna altijd het korte programma en poeder. Geen enkel probleem.
Arizona15 schreef:
16-05-2025 16:46
Net koffie gehaald in een koffiezaakje, 4,90 afgetikt. Ze hadden ook lekker uitziende dikke koeken (NY stijl), maar die waren 6 euro per stuk. Dat liet ik toch maar even liggen.
Ja, herkenbaar. Ik vind dat soort prijzen echt absurd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
meisje85 schreef:
16-05-2025 16:34
Er zal vast al veel vaak over geklaagd zijn, maar ik blijf me verbazen over de "doorsnee horeca": ontzettend duur. Ik kom eerlijk gezegd vaak in de horeca, maar weet in mijn omgeving (een van de grote steden in NL) de plekjes waar ze echt iets lekkers voorschotelen en er (vergeleken met die andere zaken) schappelijke prijzen, vaak zelfs lagere prijzen, voor vragen.
Ik ging laatst met een groep uit eten, waar het werkelijk benedenmaats was qua smaak en bereiding. Een steak frites, wat lekker kan zijn als het goed is bereid, kostte daar 32,50. Ik ken goede restaurants waar je een echt lekkere krijgt voor 6 euro minder. Gelukkig had ik het niet besteld, maar mijn goedkopere gerecht was ook echt niet te eten en friet konden ze ook al niet bakken. Dat dat soort zaken toch vol zit, daar snap ik echt helemaal niks van.
Heel herkenbaar. Gisteren gegeten in een eenvoudig restaurant. 3 stokjes saté met nasi €29,50. Er zat nog niet eens een gebakken eitje bij.
Gisteren ben ik op vakantie gegaan, op de snelweg € 2,00 voor een koffie en € 2.30 voor een pain au raisan. Nou denk ik echt waarom het in Frankrijk wel voor die prijzen kan en hier niet....
nlies schreef:
16-05-2025 16:19
En als het even tegenzit is zo'n kaart net boven de 20 gram en moeten er 2 postzegels op
Oh, niet aan gedacht! Hij is al op de bus met een internationale postzegel. Hopelijk wordt die dan ook gewoon bezorgd.
Vorige week had ik al een ander kaartje, wel met veel toeters en bellen (€ 12,95), daar moesten vier (!) postzegels op. Dan wordt je excuuskaartje omdat je niet naar het feestje kunt, wel een prijzige aangelegenheid. Het cadeautje krijgt hij tenslotte ook nog, maar dan een paar dagen later.
Bezorgt altijd wel, zelfs zonder postzegels ;) je kan wel een strafportzegelkaart ontvangen. Kun je ook bezwaar tegen maken en hoef je dan niet te betalen
Voor iedereen een groene tuin
Sharing* schreef:
15-05-2025 17:39
Hier in de Kringloopwinkel een rekje met prachtige kaarten, vaak uit ingebrachte verzamelalbums, bijv. katten, Ot en Sien, Japans, van musea of tentoonstellingen.
Onbeschreven en gaaf voor 10 cent per kaart. Nooit gedacht en toch gevonden.
De vorige bewoner van mijn huis, die er al 15 jaar niet meer woont, was een donateur van allerlei goede doelen. Veel van die stichtingen sturen jaarlijks een stapeltje kaarten (van blinde mond- en voetschilders in Bolivia of zo). Die kun je gebruiken voor doorsnee gebeurtenissen. Meestal vind ik het wel leuk om een kaart speciaal voor iemand uit te kiezen.
Ik zag gisteren dat een restaurant waar ik voorheen wel eens kwam een nieuwe menukaart had. Klikte erop. Een bagel met zalm is €19,00. Nu weet ik weer waarom ik dat restaurant al een tijdje mijd. Er zijn hier gelukkig goedkopere alternatieven. Horeca is duurder geworden maar hier toch echt nog wel plekken waar je voor €12/€15 een goed broodje zalm kunt krijgen. Ik zou voor €19 eerder een clubsandwich zalm met friet/chips erbij verwachten. Niet een bagel.
Over horeca, ik kom daar nooit want je betaald toch de hoofdprijs voor alles. Om ook nog eens hutje mutje te zitten in het lawaai tussen anderen. Nee, ik ga wel picknicken in het park.
Voor iedereen een groene tuin
AliM schreef:
18-05-2025 09:44
Gisteren ben ik op vakantie gegaan, op de snelweg € 2,00 voor een koffie en € 2.30 voor een pain au raisan. Nou denk ik echt waarom het in Frankrijk wel voor die prijzen kan en hier niet....
Minimumloon is in Frankrijk veel lager, andere salarissen zijn ook lager in Frankrijk, meer ruimte langs snelwegen dus goedkopere grond dus lagere huur. En dat werkt door de hele keten.
Honolulu schreef:
10-05-2025 20:54
Jemig wat een geld.

Ik kocht gister bij onze plaatselijke boererderij twee stukken entrecote. Geen extreem grote stukken, maar wel beiden ruim 150 gram. Ongeveer 3,50 per stuk. Daar werd ik wel blij van. Niet 100% grasgevoerd, maar wel grotendeels.
Nu heb jij een deel van de extra kosten die je normaal bij een winkel betaalt genomen door jouw tijd er in te steken om het bij de bron te gaan halen. Als we alle boodschappen op die manier gaan doen kan het allemaal veel goedkoper maar afhankelijk waar je woont kost het wel uren extra per week.Het is een keuze.
De lactosevrije houdbare melk van de Jumbo is van €1,25 (vorige week) naar €1,39 (vandaag) gegaan. Dat is ruim 11% verhoging. Dat vind ik echt veel.
KamilleT schreef:
14-05-2025 19:13
Ik kocht vanmiddag een Hallmark verjaardagskaart, normaal formaat, zonder toeters en bellen, wel een 3D-plaatje. Kostte maar liefst 8,99!
Een 3D plaatje is een toeter en een bel. :lol: Maar reguliere wenskaarten zijn duur en Hallmark is wel zo'n beetje het A-merk. Ik heb daarom ook vaker kaarten van Paperclip of Hartung als ik iets heel speciaals wil. Maar vaker haal ik kaarten bij Kruidvat, daar hebben ze vaak doosjes met 10 wenskaarten voor 2 euro of zo. En dan zijn het echt leuke kaarten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
GroenTuintje schreef:
18-05-2025 09:50
Bezorgt altijd wel, zelfs zonder postzegels ;) je kan wel een strafportzegelkaart ontvangen. Kun je ook bezwaar tegen maken en hoef je dan niet te betalen
Die kan gewoon in ‘het vierkante archief’.
Heb er nog nooit een herinnering van gehad, echt nooit.
Pieremachochel
Appletje schreef:
18-05-2025 10:03
Nu heb jij een deel van de extra kosten die je normaal bij een winkel betaalt genomen door jouw tijd er in te steken om het bij de bron te gaan halen. Als we alle boodschappen op die manier gaan doen kan het allemaal veel goedkoper maar afhankelijk waar je woont kost het wel uren extra per week.Het is een keuze.
Ik bestel grasgevoerd vlees online en dan wordt het diepgevroren thuisbezorgd.
Pieremachochel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven