Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1356 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
02-05-2024 18:31
Dat is fijn zo’n goedkope bakker. Hier kom ik bij 4 bakkers wel eens. Goedkoopste volkoren is €3,60 en duurste €3,90. Half fijn volkoren hier in het dorp €2,10.
Dat zijn hier ook de gangbare prijzen
bij de warme bakker. Betaalde recent voor een Toscaans volkoren € 4,15.

Ik ga er vanuit dat de (fabrieks)bakkers zoals Bakker Bart wel goedkoper zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toiletpapier, ik kocht bij de Appie 40 rollen die normaal 28,95 zouden kosten en inde bonus 16,95. Ik vraag me af of die 28,95 klopt, dat is toch absurd veel voor toiletpapier?
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
23-05-2024 22:50
Toiletpapier, ik kocht bij de Appie 40 rollen die normaal 28,95 zouden kosten en inde bonus 16,95. Ik vraag me af of die 28,95 klopt, dat is toch absurd veel voor toiletpapier?
Niet voor het A-merk dat nu in de bonus is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk naar de prijs per rol. Boven de 40 cent is duur.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-05-2024 10:21
Ik kijk naar de prijs per rol. Boven de 40 cent is duur.
Ik kocht laatste Page, omdat het eigen merk op was. Prijziger dan € 0,40 per rol, en wat een dun papier!

Afbeelding
gemberthee wijzigde dit bericht op 24-05-2024 10:40
1.13% gewijzigd
♡♡♡
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-05-2024 10:21
Ik kijk naar de prijs per rol. Boven de 40 cent is duur.
Let op krimpflatie, ik had laatst rollen waarvan het papieren rolletje veel groter in doorsnee was dan vroeger en er dus minder wc-papier op de rol zat.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-05-2024 10:37
Let op krimpflatie, ik had laatst rollen waarvan het papieren rolletje veel groter in doorsnee was dan vroeger en er dus minder wc-papier op de rol zat.

Ja dat is helaas niet te vermijden. Heel veel waar eerst 200 vel op een rol zat is nu 180 vel.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-05-2024 10:37
Let op krimpflatie, ik had laatst rollen waarvan het papieren rolletje veel groter in doorsnee was dan vroeger en er dus minder wc-papier op de rol zat.
Sowieso zit er hier in Nederland veel minder papier op een rol page dan ik gezien heb in o.a. oostenrijk en Frankrijk. Die rollen zijn veel dikker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of topic. Waarom is wc papier trouwens (meestal) wit? Is het gebleekt?
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-05-2024 11:41
Of topic. Waarom is wc papier trouwens (meestal) wit? Is het gebleekt?
Ja, wij hadden vroeger altijd van die bruine schuurpapier thuis omdat mijn ouders hippies zijn en anti-bleekmiddelo.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
24-05-2024 10:30
Ik kocht laatste Page, omdat het eigen merk op was. Prijziger dan € 0,40 per rol, en wat een dun papier!

Afbeelding
Nou echt he, ook het eigen merk is drama. Ik had altijd AH huismerk maar die zijn net veranderd en veel duurder geworden. Ik ben dus op zoek naar goed wc papier :)
Alle reacties Link kopieren Quote
De roze pakken van Kruidvat!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
24-05-2024 13:25
Nou echt he, ook het eigen merk is drama. Ik had altijd AH huismerk maar die zijn net veranderd en veel duurder geworden. Ik ben dus op zoek naar goed wc papier :)
Wij hebben altijd de 3 laags van de Lidl. Kopen het alleen als het in de aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die reclame op dat pak Page: Voor een bewezen schoner resultaat.

Hoe controleren ze dat ? ;-D
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Edet 4 laags toiletpapier is vergelijkbaar met die van ah (4 jaar terug. Lees net dat ah dunner is). Vaak in bulk aanbieding. Heb graag dikker papier waar ik inderdaad maar een aantal velletjes van nodig heb ipv een meter op moet vouwen voor hetzelfde gevoel.

Maak mij nu wel zorgen of het komende pak dat ik moet aanschaffen nog dezelfde rollen heeft. Alles wordt dunner, minder...
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-05-2024 11:41
Of topic. Waarom is wc papier trouwens (meestal) wit? Is het gebleekt?
In Frankrijk heb je ook roze.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-05-2024 10:21
Ik kijk naar de prijs per rol. Boven de 40 cent is duur.
Ik koop altijd deze als die in de aanbieding is: (toevallig nu)
https://www.bol.com/nl/nl/p/nalys-excel ... 002717563/
Is 5 laags en echt dik papier, hebben altijd maar weinig velletjes nodig. Met zo’n pak doen we ook vrij lang terwijl dat dunnere papier er zo doorheen vliegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
24-05-2024 13:25
Nou echt he, ook het eigen merk is drama. Ik had altijd AH huismerk maar die zijn net veranderd en veel duurder geworden. Ik ben dus op zoek naar goed wc papier :)
Ja, zo irritant! AH verzint steeds iets nieuws met het huismerk wc papier, net als ik er eindelijk aan gewend ben. En iedere keer duurder. Ik wil dun 2-laags papier. Nu heb ik het ongebleekte papier van AH, 6 van die grote rollen, maar de kartonnen rolletjes zijn inderdaad groter dan normaal, dus de rollen zijn kleiner dan ze lijken.

A-merk wc-papier vind ik belachelijk duur, helemaal als je bedenkt dat het het door de wc gaat spoelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop die van de Lidl.
Echt de fijnste.

Wij kochten vroegen altijd page, maar die hebben het echt verprutst.
Belachelijk duur en dun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
24-05-2024 17:28
In Frankrijk heb je ook roze.
En mét geurtjes! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-05-2024 14:32
Die reclame op dat pak Page: Voor een bewezen schoner resultaat.

Hoe controleren ze dat ? ;-D
:HA:
Goede vraag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Te duur: olijfolie!

En dat vind ik heel verdrietig
Alle reacties Link kopieren Quote
Jassa schreef:
25-05-2024 02:11
Te duur: olijfolie!

En dat vind ik heel verdrietig
Helemaal nadat ik de aflevering van de Keuringsdienst van waarde hierover een tijdje geleden heb gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
25-05-2024 06:29
Helemaal nadat ik de aflevering van de Keuringsdienst van waarde hierover een tijdje geleden heb gezien.
Idem. Nu wil ik niet meer bakken in veredelde lampenolie, dus gebruik ik extra vierge olijfolie. Ik vind dat eigenlijk ook te duur, € 10,= voor 500 ml tikt enorm aan.
Jassa schreef:
25-05-2024 02:11
Te duur: olijfolie!

En dat vind ik heel verdrietig
Waar ben jij nu op overgestapt?
♡♡♡
Alle reacties Link kopieren Quote
Wasmiddel is ook zoiets dat inmiddels flink in de papieren loopt. Ik gebruik nu AH waspoeder en wasverzachter. De was wordt er schoon van en ik heb geen vetluis meer (vroeger met Robijn vloeibaar wel). Maar ... de was ruikt niet fris. Het ruikt eigenlijk naar niks, nadat het is opgedroogd.
♡♡♡

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven