Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1355 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
01-05-2024 23:41
Nou idd, zelfs het brood is goedkoper en lekkerder bij de bakker dan bij een supermarkt.
Lekkerder "ja" maar goedkoper bij de bakker? Heel volkoren tijger bij AH € 1,29 of € 2,49. Warme bakker € 3,85.
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
02-05-2024 08:17
Lekkerder "ja" maar goedkoper bij de bakker? Heel volkoren tijger bij AH € 1,29 of € 2,49. Warme bakker € 3,85.

Ga je naar de juwelierbakker?

Even gekeken bij onze warme bakker en daar is het €3,- voor een heel volkoren tijger.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
01-05-2024 17:08
Waren dat magnums? Die zijn altijd zo bizar duur…
Nee niet eens! Calippo'sen een speciale variant van Cornetto's (met zo'n toefje er op).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn supermarkt heeft geen magnum double choc (die pure met chocoladeijs) meer. Dat scheelt een hoop Er zijn opeens wel weer nieuwe met bosbessen, maar die ga ik mooi niet uitproberen. Voor je het weet vind je het lekker ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebril op sterkte.
Bij mij zou het een autobril zijn en drie weken zomervakantie haast de hele dag op. Zou ik dan een goedkope brillenwinkel in kunnen lopen? Voelt heel ongemakkelijk voor mij. Ben gewend dat je alles koopt waar de oogmeting is gedaan en bij klachten kan je dan ook makkelijk terug.


Ijsjes maken de kinderen zelf. Leuk en lekker
Ik ben niet zo'n fan van ijsjes. Na diner lust ik het wel. Maar in de middag op een bankje of in de avond bij een film een bak ijs hoeft voor mij niet.

Brood, onze supermarkt heeft prima brood. Merk wel dat het na het halen het beste is. Uit de vriezer is het een stuk minder. De knapperigheid is weg maar de smaak is nog wel goed. Als het makkelijker is zou ik het liefst om de dag halen in plaats van in de vriezer voor de hele week.

Zonnebrandcrème ik doe altijd maar wat. Soms haal ik 1 plus 1 gratis. Soms lees ik dan dat merk x iets gruwelijks bevat, die mijd ik dan. Sinds 2 zomers zit de kleding vol vlekken. Zonder kleding aan insmeren gaat niet als je onderweg bent en ergens buiten staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
02-05-2024 09:26
Ga je naar de juwelierbakker?

Even gekeken bij onze warme bakker en daar is het €3,- voor een heel volkoren tijger.
Hier 3,35 euro. Dus als het ergens 3,85 kost geloof ik dat onmiddellijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
24-04-2024 16:07
Ja, ik weet het, bij de Etos nu ook. Maar dan nog.
Zo vaak dat de dove deodorant in de aanbieding is, zowel kruidvat , etos etc.
Daar hoef je toch helemaal niet de 'hoofdprijs' van 6 euro voor te betalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
02-05-2024 13:33
Hier 3,35 euro. Dus als het ergens 3,85 kost geloof ik dat onmiddellijk.

Ik zeg ook niet dat ik het niet geloof hé.

Maar er zit gewoon teveel verschil in om maar te roepen dat brood bij de bakker zo duur is.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee maar met benaming “juwelierbakker” impliceer je wel een beetje dat het een belachelijk hoge prijs is :). Terwijl het niet heel gek duur is voor een bakker.
Hier betaal je ook 3.50 voor een brood. Bij AH betaal ik 1.89 voor een brood, die ook regelmatig in de bonus is voor 1 euro.
Met elke dag een brood erdoorheen ga ik ook bijna altijd naar de supermarkt. Van de bakker is wel lekkerder dat wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je leest het met een knipoog. Belachelijk hoge prijs is je eigen invulling.

Ik vind het wel een wat duurdere bakker ja. In vergelijking met heel veel anderen.
Maar nergens zeg ik belachelijk.
Dus nogmaals toelichten, het gaat mij erom dat er niet iets is als DE bakker waar brood €3,85 kost.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
02-05-2024 09:26
Ga je naar de juwelierbakker?

Even gekeken bij onze warme bakker en daar is het €3,- voor een heel volkoren tijger.
Dat is fijn zo’n goedkope bakker. Hier kom ik bij 4 bakkers wel eens. Goedkoopste volkoren is €3,60 en duurste €3,90. Half fijn volkoren hier in het dorp €2,10.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilde morgen even een filmpje pakken met een vriendin bij Pathé Haarlem. Nu waren alleen nog kaartjes voor de eerste rij beschikbaar voor die film, dus laat maar. Ik klik even door en ze zijn €16 per stuk!! @(

Pathé is altijd wel wat duurder geweest, maar zoveel heb ik er nog nooit voor betaald.

Zie nu dat mijn lokale bios ook al €14 is.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren Quote
PimPom schreef:
02-05-2024 19:30
Wilde morgen even een filmpje pakken met een vriendin bij Pathé Haarlem. Nu waren alleen nog kaartjes voor de eerste rij beschikbaar voor die film, dus laat maar. Ik klik even door en ze zijn €16 per stuk!! @(

Pathé is altijd wel wat duurder geweest, maar zoveel heb ik er nog nooit voor betaald.

Zie nu dat mijn lokale bios ook al €14 is.
Voor dat geld heb je een maand of langer Netflix.


(Ik ben geen Netflix-aanhanger, maar op 't moment dat ik 32 euro kwijt ben voor een film met zijn 2, zonder drankje, snack of etentje achteraf overweeg ik toch sterk dan maar iets online te kijken.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
PimPom schreef:
02-05-2024 19:30
Wilde morgen even een filmpje pakken met een vriendin bij Pathé Haarlem. Nu waren alleen nog kaartjes voor de eerste rij beschikbaar voor die film, dus laat maar. Ik klik even door en ze zijn €16 per stuk!! @(

Pathé is altijd wel wat duurder geweest, maar zoveel heb ik er nog nooit voor betaald.

Zie nu dat mijn lokale bios ook al €14 is.


Heb je (of de vriendin) een ING rekening?
Met rentepunten koop je goedkopere kaartjes.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
02-05-2024 08:17
Lekkerder "ja" maar goedkoper bij de bakker? Heel volkoren tijger bij AH € 1,29 of € 2,49. Warme bakker € 3,85.
Hier bij een bekende goede bakker 2,80 oid. Bij de duurdere bakker over de 3 euro. Maar bij de supermarkt betaal je ook al gauw voor wat ‘luxer’ brood ook 2 nog wat…
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
02-05-2024 18:31
Dat is fijn zo’n goedkope bakker. Hier kom ik bij 4 bakkers wel eens. Goedkoopste volkoren is €3,60 en duurste €3,90. Half fijn volkoren hier in het dorp €2,10.
Woon je in het Gooi ofzo? :O
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
02-05-2024 19:42
Woon je in het Gooi ofzo? :O
Nee Limburg.
Wellicht speelt niet veel concurrentie een rol. Het duurste zijn die hier in het dorp en een een dorp verderop. Beiden plaatsen met 1 bakker.
De stad waar ik werk en de grootste plaats in onze gemeente zijn iets goedkoper maar nog steeds €3,60 voor een heel volkoren.
Die in de stad heeft wel wekelijks een brood van de week en als dat een volkoren variant is betaal ik €3,20.
Alle reacties Link kopieren Quote
PimPom schreef:
02-05-2024 19:30
Wilde morgen even een filmpje pakken met een vriendin bij Pathé Haarlem. Nu waren alleen nog kaartjes voor de eerste rij beschikbaar voor die film, dus laat maar. Ik klik even door en ze zijn €16 per stuk!! @(

Pathé is altijd wel wat duurder geweest, maar zoveel heb ik er nog nooit voor betaald.

Zie nu dat mijn lokale bios ook al €14 is.
Pathe heeft wel van die heeeeeeeeeeeeeerlijke relax-stoelen tegenwoordig, vond dat wel een slimme investering van ze, en eerijk gezegd de moeite waard voor een film die ik in de bios wil zien. ( En de AH zit ernaast voor de snacks tijdens de films ;-) )
Ik kom uit Ironië, dat ligt aan de Sarcastische Zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
PimPom schreef:
02-05-2024 19:30
Wilde morgen even een filmpje pakken met een vriendin bij Pathé Haarlem. Nu waren alleen nog kaartjes voor de eerste rij beschikbaar voor die film, dus laat maar. Ik klik even door en ze zijn €16 per stuk!! @(

Pathé is altijd wel wat duurder geweest, maar zoveel heb ik er nog nooit voor betaald.

Zie nu dat mijn lokale bios ook al €14 is.
Zijn die prijzen inclusief eten en drinken tegenwoordig? Echt niet dat ik zoveel geld ga betalen om een film in de bioscoop te bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de bios (Pathé) ook behoorlijk aan de prijs. Heb voor het filmhuis een tienrittenkaart, dan betaal je 8 euro per film, dat is goed te doen. Ze draaien daar ook wel sommige blockbusters dus dan ga ik daar heen, scheelt de helft!
Alle reacties Link kopieren Quote
De tienrittenkaart is in 1,5 jaar wel van 80 naar 90 euro gegaan zie ik. Maar dan nog steeds redelijk betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
02-05-2024 19:39
Heb je (of de vriendin) een ING rekening?
Met rentepunten koop je goedkopere kaartjes.

Nee helaas.
Laatst wel die leuke actie bij de AH (2e gratis), maar dat is afgelopen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren Quote
Cargostewardess schreef:
03-05-2024 18:41
Pathe heeft wel van die heeeeeeeeeeeeeerlijke relax-stoelen tegenwoordig, vond dat wel een slimme investering van ze, en eerijk gezegd de moeite waard voor een film die ik in de bios wil zien. ( En de AH zit ernaast voor de snacks tijdens de films ;-) )
Lang niet overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kocht deze week biologische tomaten. De niet biologische variant was niet veel goedkoper. Ik betaalde 2,75. Morgen ga ik naar Duitsland. Daar kan ik 1 kilo Nederlandse trostomaten kopen voor 1,00.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
02-05-2024 18:31
Dat is fijn zo’n goedkope bakker. Hier kom ik bij 4 bakkers wel eens. Goedkoopste volkoren is €3,60 en duurste €3,90. Half fijn volkoren hier in het dorp €2,10.
Dat zijn hier ook de gangbare prijzen
bij de warme bakker. Betaalde recent voor een Toscaans volkoren € 4,15.

Ik ga er vanuit dat de (fabrieks)bakkers zoals Bakker Bart wel goedkoper zullen zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven