Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1355 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De SUBWAY…Ik ben gewend om (voor Corona) met een social deal bon voor €5,- een 30cm sub + koekje te halen. Nu kwam ik gisteren langs de SUBWAY en kon ik het toch niet laten om een broodje te halen. €10.25…Geen idee wat het broodje destijds zonder korting gekost heeft maar zeker niet boven de €10,-.

Had net nog even op social deal gekeken maar de bonnen zijn van €5 naar €7,50 gegaan inmiddels.
Alle reacties Link kopieren Quote
PickingUpThePieces schreef:
29-02-2024 22:04
De SUBWAY…Ik ben gewend om (voor Corona) met een social deal bon voor €5,- een 30cm sub + koekje te halen. Nu kwam ik gisteren langs de SUBWAY en kon ik het toch niet laten om een broodje te halen. €10.25…Geen idee wat het broodje destijds zonder korting gekost heeft maar zeker niet boven de €10,-.

Had net nog even op social deal gekeken maar de bonnen zijn van €5 naar €7,50 gegaan inmiddels.
Die sponsachtige broodjes heb ik nooit lekker gevonden. Ik ga liever naar de lokale bakker of lunchcafe voor lekkere broodjes
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga wel eens naar van der Valk op een doordeweekse dag met iemand naar het lunchbuffet. Nog steeds niet duur voor wat je allemaal kunt eten maar valt me wel op dat de duurdere dingen zoals bv zalm niet meer onbeperkt aangevuld worden. Toch een verkapte bezuiniging.
Alle reacties Link kopieren Quote
yellowpino schreef:
29-02-2024 22:37
Ga wel eens naar van der Valk op een doordeweekse dag met iemand naar het lunchbuffet. Nog steeds niet duur voor wat je allemaal kunt eten maar valt me wel op dat de duurdere dingen zoals bv zalm niet meer onbeperkt aangevuld worden. Toch een verkapte bezuiniging.
Dat viel ons ook op laatst!
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik reden langs de Mac voor 2 frites en een big mac en mc tasty single...ruim 20 euro. Was wel de laatse keer geweest dat we daar nog intrappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op een gegeven moment gaan zaken kapot op deze manier. Maar ook de gewone man die niet meer weet hoe hij rond moet komen. Verhogingen/belasting hier en daar. Hoe lang worden we nog uitgezogen en hoelang duurt t voor dit land op zijn gat ligt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
01-03-2024 00:12
Man en ik reden langs de Mac voor 2 frites en een big mac en mc tasty single...ruim 20 euro. Was wel de laatse keer geweest dat we daar nog intrappen.
Laatst sinds denk voor corona weer eens bij die Ikea kantine. Dat was vroeger heel goedkoop en zalm en sla enzo was best oké. Het zat altijd vol met bejaarden die er elke dag kwamen, ook voor het ontbijt omdat het thuis gewoon duurder was. Nu iets van 26 euro voor twee en het was ronduit goor. Doorgekookte blikgroente met iets van muffe boekweit erdoor. Blergh. Weggegooid en ik sla het Ikea restaurant voortaan over. :sick:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
01-03-2024 00:31
Op een gegeven moment gaan zaken kapot op deze manier. Maar ook de gewone man die niet meer weet hoe hij rond moet komen. Verhogingen/belasting hier en daar. Hoe lang worden we nog uitgezogen en hoelang duurt t voor dit land op zijn gat ligt?
Nou nou, dat is wel heel somber. Er zijn zeker problemen in Nederland, maar afgezien van een kleine groep die tussen wal en schip valt, hebben veruit de meeste mensen het echt niet slecht hier. Er zijn maar weinig plekken in de wereld waar je het beter zou hebben dan hier.

We staan nog steeds in alle lijstjes bovenaan als Nederland, bij het World Happiness Report op nummer 5, bij de Human Development Index (o.a. levensverwachting, levensstandaard, onderwijs) op 10, en op basis van rijkdom staan we ook 10e, van alle landen in de wereld.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik in zo'n rijk en veilig land geboren ben en maak me veel meer zorgen om de geopolitieke ontwikkelingen die nu gaande zijn. (En over de uitslag van de laatste verkiezingen...)

https://worldhappiness.report/ed/2023/w ... -2020-2022
https://worldpopulationreview.com/count ... by-country
https://www.thewealthmosaic.com/vendors ... he-worlds/
Rondstruiner1 schreef:
01-03-2024 07:06
Nou nou, dat is wel heel somber. Er zijn zeker problemen in Nederland, maar afgezien van een kleine groep die tussen wal en schip valt, hebben veruit de meeste mensen het echt niet slecht hier. Er zijn maar weinig plekken in de wereld waar je het beter zou hebben dan hier.

We staan nog steeds in alle lijstjes bovenaan als Nederland, bij het World Happiness Report op nummer 5, bij de Human Development Index (o.a. levensverwachting, levensstandaard, onderwijs) op 10, en op basis van rijkdom staan we ook 10e, van alle landen in de wereld.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik in zo'n rijk en veilig land geboren ben en maak me veel meer zorgen om de geopolitieke ontwikkelingen die nu gaande zijn. (En over de uitslag van de laatste verkiezingen...)

https://worldhappiness.report/ed/2023/w ... -2020-2022
https://worldpopulationreview.com/count ... by-country
https://www.thewealthmosaic.com/vendors ... he-worlds/

Mooie bijdrage in een topic waar het doemdenken toch een beetje overheerst af en toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sharing* schreef:
29-02-2024 11:41
Klopt, iedere week ga ik met de trein naar mijn moeder (90+) in Zeeland.
Retour Euro 50,- en de helft van de tijd is er storing, vertraging, bussen ingezet.
In de daluren reizen is 40% korting, dilemma: goedkoper maar minder tijd om bij haar te zijn.
En NS zegt volgend jaar de kaartjes nog duurder, hoe jaag je reizigers de trein uit.
dit.

ik was met mam naar de huishoudbeurs en een retourtje voor ons 2 is ongeveer even duur als met de auto en dan onder de rai parkeren de hele dag.
ik vind dat gek.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
01-03-2024 08:32
dit.

ik was met mam naar de huishoudbeurs en een retourtje voor ons 2 is ongeveer even duur als met de auto en dan onder de rai parkeren de hele dag.
ik vind dat gek.

Heel gek eigenlijk Ja.

Daarnaast betaal je de wegenbelasting per kwartaal dus de auto laten staan en met de trein gaan kost dan eigenlijk 2x zoveel geld. Dit zou anders zijn met kilometerheffing straks. Dan loont het je auto te laten staan. Nu kost het extra in feite.
Alle reacties Link kopieren Quote
tinydancer schreef:
29-02-2024 17:29
Bij de AH 6 kiwi’s voor 7 euro !!

Absurd duur.
Echt? Belachelijk. Ik had 2 weken geleden 6 gele kiwi's voor 3 nog wat volgens mij. Maar ze zijn niet lekker, ondanks dat ze zacht zijn krijg je ze amper uit de schil en het smaakte echt niet. Er liggen er nog 2 op de schaal nu, kan je nagaan. Zonde geld dus. Ik heb er twee weg moeten gooien.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is ook nog wel verschil tussen niet kunnen betalen of niet willen betalen. Glazen wijn die me bijna € 6,00 kosten terwijl de hele fles € 3,50 inkoop is laat ik voortaan ook staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
29-02-2024 20:44
Enig idee wat de aanleg en onderhoud van wegen, bruggen, tunnels en alle aanverwante zaken kost? Winstgevend lijkt me nogal optimistisch.
Van 2018-2030 plannen ze 19 miljard uit te geven. Gemiddeld tussen de 2-3 miljard per jaar. Dus ja, er komt enorm veel meer binnen dan er geïnvesteerd wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
01-03-2024 08:54
Echt? Belachelijk. Ik had 2 weken geleden 6 gele kiwi's voor 3 nog wat volgens mij. Maar ze zijn niet lekker, ondanks dat ze zacht zijn krijg je ze amper uit de schil en het smaakte echt niet. Er liggen er nog 2 op de schaal nu, kan je nagaan. Zonde geld dus. Ik heb er twee weg moeten gooien.
AH Groene kiwi, Prijs per kilo € 4,29
AH Kiwi gold, Prijs per kilo € 7,78
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
28-02-2024 21:54
Die brunch uit het vorige topic vind ik juist goedkoop🙈
Wil best het adres delen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
01-03-2024 08:54
Echt? Belachelijk. Ik had 2 weken geleden 6 gele kiwi's voor 3 nog wat volgens mij. Maar ze zijn niet lekker, ondanks dat ze zacht zijn krijg je ze amper uit de schil en het smaakte echt niet. Er liggen er nog 2 op de schaal nu, kan je nagaan. Zonde geld dus. Ik heb er twee weg moeten gooien.
Ja, echt. Ik had ze zelf niet voor die prijs gekocht, maar mijn man deed de boodschappen en ik had wel gevraagd om weer eens kiwi’s te kopen. Maar dus en heel duur, en niet lekker. Onze kiwi’s zijn nog hard en smaken niet lekker.
Helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
mienbillekesjeuken schreef:
01-03-2024 01:06
Laatst sinds denk voor corona weer eens bij die Ikea kantine. Dat was vroeger heel goedkoop en zalm en sla enzo was best oké. Het zat altijd vol met bejaarden die er elke dag kwamen, ook voor het ontbijt omdat het thuis gewoon duurder was. Nu iets van 26 euro voor twee en het was ronduit goor. Doorgekookte blikgroente met iets van muffe boekweit erdoor. Blergh. Weggegooid en ik sla het Ikea restaurant voortaan over. :sick:
Ik was er gisteren en het naast de prijzen en het schrale aanbod viel het me op dat het restaurant nog niet voor een tiende vol zat.
On the bright side: in de winkel waren aardig wat artikelen flink in prijs verlaagd en de nieuwe spullen zagen er weer wat beter en meer design uit dan de laatste jaren, toen Ikea begon af te glijden naar het nivo Leen Bakker.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
mienbillekesjeuken schreef:
01-03-2024 01:06
Laatst sinds denk voor corona weer eens bij die Ikea kantine. Dat was vroeger heel goedkoop en zalm en sla enzo was best oké. Het zat altijd vol met bejaarden die er elke dag kwamen, ook voor het ontbijt omdat het thuis gewoon duurder was. Nu iets van 26 euro voor twee en het was ronduit goor. Doorgekookte blikgroente met iets van muffe boekweit erdoor. Blergh. Weggegooid en ik sla het Ikea restaurant voortaan over. :sick:
Ja idd! Ik was er gister voor het eerst sinds jaren weer eens. In mijn beleving was het altijd best goedkoop. Nu moest ik 25 euro betalen. Zoon had een kipburger met friet en cola en een stukje brownie (die was 1 euro, dat viel dus wel mee) en ik had balletjes en friet en een fruitdrank. Ik vond het niet eens lekker. Dat doen we dus echt niet meer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag net 7 kiwi's (1 kilo) voor 2,50 bij de turk en een avocado voor 75 cent.

Ik weet dat niet iedereen de keuze heeft om meerdere winkels te bezoeken, maar dit begint meer opsomming van de duurste producten in een winkel te worden dan een standaard gemiddelde prijs voor een bepaald product.

Gele kiwi's bijvoorbeeld, zijn altijd duur(der) geweest.
En in de zomer is fruit over het algemeeen goedkoper.

Ik kan een bv artisan brood kopen in een bakker voor 5 euro, maar gisteren heb ik er toevallig zelf een gemaakt voor nog geen euro aan ingredienten.

En ja, ik doe er in dit topic ook aan mee, maar ik vind het hier wel steeds doemdenkerig worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het doemdenken? Zien dat alles steeds duurder wordt, de verpakkingen kleiner en de kwaliteit vaak ook nog minder? Het lijkt een soort van nieuw normaal te worden. En je kunt er voor kiezen om producten dan niet te kopen of juist wel en er extra van te genieten. Als het verklaarbaar is dat iets duur is zoals bv groenten of fruit buiten het seizoen en door hogere loon- en transportkosten vind ik het geen probleem. Maar bij producten waar opeens minder in de verpakking zit en de prijs zelfs hoger is vind ik het een kwestie van de consument voor de gek houden. hetzelfde geld voor de zogenaamde prijsverlagingen: ik zie het niet terug op mijn kassabon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouja, de zonnebloemolie is niet zo duur meer inmiddels. De olijfolie die hier al werd aangehaald daarentegen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
01-03-2024 10:19
Ik zag net 7 kiwi's (1 kilo) voor 2,50 bij de turk en een avocado voor 75 cent.

Ik weet dat niet iedereen de keuze heeft om meerdere winkels te bezoeken, maar dit begint meer opsomming van de duurste producten in een winkel te worden dan een standaard gemiddelde prijs voor een bepaald product.

Gele kiwi's bijvoorbeeld, zijn altijd duur(der) geweest.
En in de zomer is fruit over het algemeeen goedkoper.

Ik kan een bv artisan brood kopen in een bakker voor 5 euro, maar gisteren heb ik er toevallig zelf een gemaakt voor nog geen euro aan ingredienten.

En ja, ik doe er in dit topic ook aan mee, maar ik vind het hier wel steeds doemdenkerig worden.
Haha, ja dat viel me in het vorige topic ook al op. Ja duh, natuurlijk is de AH to go op het station duurder dan de Dirk in Lutjebroek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik echt te duur vind, is de Efteling. €44 voor de dalmaanden. En dan nog €12,50 voor een parkeerkaart. Als we geen korting via AH hadden, zouden we echt niet meer gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
01-03-2024 10:19
Ik zag net 7 kiwi's (1 kilo) voor 2,50 bij de turk en een avocado voor 75 cent.

Ik weet dat niet iedereen de keuze heeft om meerdere winkels te bezoeken, maar dit begint meer opsomming van de duurste producten in een winkel te worden dan een standaard gemiddelde prijs voor een bepaald product.

Gele kiwi's bijvoorbeeld, zijn altijd duur(der) geweest.
En in de zomer is fruit over het algemeeen goedkoper.

Ik kan een bv artisan brood kopen in een bakker voor 5 euro, maar gisteren heb ik er toevallig zelf een gemaakt voor nog geen euro aan ingredienten.

En ja, ik doe er in dit topic ook aan mee, maar ik vind het hier wel steeds doemdenkerig worden.
Fijn dat je het zo voordelig kan kopen ! 🙂. Dat van mij was niet doemdenkering bedoeld, maar waar ik woon is er slechts 1 supermarkt, en de wekelijkse markt heeft 1 groentekraam die over het algemeen niet voordeliger is dan die AH, dus ja dan loop ik er wel tegenaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven