Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1012 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
foutje
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de prijzen in de supermarkt toch elke keer weer tegenvallen.
Kind wilde graag Skittles, en een zakje kostte € 2,29.
Een potje Duo Penotti was € 3,41.
Je bent zo 50 euro verder voor een (klein) tasje met boodschappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-02-2024 07:13
Ik kom met een klein tasje uit de super tegenwoordig. En niet omdat ik de rest laat bezorgen. Gewoon omdat ik minder koop. Ik kocht een half jaar geleden een nieuwe koekenpan voor 15 euro. Kijk ik nu dan blijkt hij 25 euro geworden. Dus die koop ik dan niet meer. Daar heb je er vier voor bij de discount.
Nou niks zo drama als een slechte pan. Daar geef ik dus graag iets meer voor uit, al heb ik ook wel mijn grenzen. Je hebt van die duren krengen van boven de 100, die hoef ik niet want die van 25-50 euro doen het ook prima. Ik heb er laatst eentje van iemand gekregen die maar een tientje was, een heuze Brabantia. Ik ga zien hoe die het uithoudt vergeleken met mijn 25 euro pannen van Tefal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vazig schreef:
29-02-2024 07:47
In het vorige topic ging het over huurhuizen en reageerde iemand dat verhuurders 3-4x de huur in salaris netto vragen.
Maar dat is altijd bruto, en ook je vakantiegeld, dertiende maand etc kun je meerekenen. Maakt nogal een verschil.
Ah foutje van mij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
29-02-2024 10:40
Nou niks zo drama als een slechte pan. Daar geef ik dus graag iets meer voor uit, al heb ik ook wel mijn grenzen. Je hebt van die duren krengen van boven de 100, die hoef ik niet want die van 25-50 euro doen het ook prima. Ik heb er laatst eentje van iemand gekregen die maar een tientje was, een heuze Brabantia. Ik ga zien hoe die het uithoudt vergeleken met mijn 25 euro pannen van Tefal.
Hier hebben ze bij de Vomar vaak Brabantia pannen voor een schijntje, dan ben ik 8 euro voor een koekenpan kwijt en 12 voor een wok. Ik moet pannen hebben die op inductie kunnen dus daar moet ik wel rekening mee houden. Maar ik heb dus een hoop goede kwaliteit pannen voor weinig geld. Tefal heb ik er ook een paar van, ook van de Vomar. Gaan al 4 jaar mee en zien er nog prima uit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
29-02-2024 10:40
Nou niks zo drama als een slechte pan. Daar geef ik dus graag iets meer voor uit, al heb ik ook wel mijn grenzen. Je hebt van die duren krengen van boven de 100, die hoef ik niet want die van 25-50 euro doen het ook prima. Ik heb er laatst eentje van iemand gekregen die maar een tientje was, een heuze Brabantia. Ik ga zien hoe die het uithoudt vergeleken met mijn 25 euro pannen van Tefal.
Je moet er natuurlijk een pasje van hebben, of iemand kennen met een pasje, maar bij de Makro zijn de Tefalpannen regelmatig 1+2 :) Dat is wel een fijne aanbieding dan. Bovendien vinden wij ze ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-02-2024 08:49
Je kan best sociaal verantwoordelijk ondernemen. Deze graailust jaagt de inflatie onnodig aan in een spiraal omhoog. De gestegen kosten van de energie waren al lastig genoeg. Ondernemers willen zichzelf zo graag een vriendelijk gezicht geven door middel van reclames en zogenaamd milieuvriendelijke maatregelen (waar wij voor betalen) maar vriendelijk zijn ze niet. Anders hadden ze meer verantwoordelijkheid aanvaard.
Ik begrijp dat jij je loonsverhoging hebt afgeslagen omdat je sociaal bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Boodschappen zie ik, ondanks dat supermarkten beweren prijsverlagingen te doen, niet echt goedkoper worden. Keertje gekeken wat de Jumbo dan in prijs had verlaagd volgens hun reclame. Daar zat niet 1 artikel tussen wat ik gebruik, dus ik schiet er persoonlijk niets mee op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, jammer genoeg heb ik vanaf vandaag geen toegang meer tot de Makro. Niet dat ik er daarvoor kwam, ik vond het altijd al te veel gedoe om dat pasje te gaan bietsen bij die persoon. :P

Ik ben benieuwd hoe deze pannen het uithouden, de vorige waren van Greenpan of Greenchef (ik ben vergeten welke) en die waren na een jaar echt helemaal op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
29-02-2024 09:13
Ik was afgelopen weekend op de Veluwe. Hotel (incl ontbijt) 150 euro, wijntje 7 euro, hamburger met friet 22,50. Ik vond het helemaal niet goedkoper dan in Amsterdam.
Ik ben vorig jaar in Amsterdam (Februari) geweest en was voor de overnachting in een hotel op kruipafstand van het Museumplein was ik 120 euro kwijt, inclusief ontbijt. Ik vond het hotel, XO-Hotel Van Gogh, eigenlijk wel meevallen voor waar ik zat en wat ik er voor kreeg. Het was voor ons meer dan prima. Voor het diner op het Leidscheplein was ik 51 euro kwijt en dat was voor 2 personen hamburger, friet, drankje en een toetje. Het Rijksmuseum was 20 euro kwijt (mijn dochter was gratis). En de dag er op zijn we gaan winkelen en hebben we overal en nergens wat gegeten en gedronken. De trein vond ik in verhouding nog het duurste. We aren samen ruim 100 euro kwijt om vanuit Limburg naar Amsterdam te reizen en een dag later weer terug te komen.
Ik wil niet weer op woningmarkt blijven hangen, maar als je 4x de huur bruto moet verdienen moet je alsnog heel fors verdienen om in deze regio te kunnen huren. Voor mijn werk zoek ik vaak huizen voor anderen, en voor minder dan 1500,- heb je echt niks meer en moet je dus al ruim 70.000 € per jaar verdienen. Denk dat er heel veel mensen zijn die dat niet redden, zeker als je alleen bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lebow schreef:
29-02-2024 11:26
Ik wil niet weer op woningmarkt blijven hangen, maar als je 4x de huur bruto moet verdienen moet je alsnog heel fors verdienen om in deze regio te kunnen huren. Voor mijn werk zoek ik vaak huizen voor anderen, en voor minder dan 1500,- heb je echt niks meer en moet je dus al ruim 70.000 € per jaar verdienen. Denk dat er heel veel mensen zijn die dat niet redden, zeker als je alleen bent.
Zie hier het probleem van Jan Modaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Harderwijk2021 schreef:
29-02-2024 09:35
Bij ons zit ook geen kappersopleiding maar de jonge meiden die hier bij (mn favoriete) kapper werken en nog in hun opleiding zitten , doen zeer regelmatig oproepjes op de plaatselijke fb pagina. Voor modellen voor knippen of highlighten op een bepaalde avond in de plaatselijke kapsalon.
Ja precies, en zelfs oproepjes hier op Viva wel eens gezien:) of op marktplaats ook
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsDuck schreef:
29-02-2024 11:09
(-) De trein vond ik in verhouding nog het duurste. We aren samen ruim 100 euro kwijt om vanuit Limburg naar Amsterdam te reizen en een dag later weer terug te komen.
Klopt, iedere week ga ik met de trein naar mijn moeder (90+) in Zeeland.
Retour Euro 50,- en de helft van de tijd is er storing, vertraging, bussen ingezet.
In de daluren reizen is 40% korting, dilemma: goedkoper maar minder tijd om bij haar te zijn.
En NS zegt volgend jaar de kaartjes nog duurder, hoe jaag je reizigers de trein uit.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
28-02-2024 22:18
Ik ben in een artikel over paling ooit een keer tegengekomen "Je eet toch ook geen broodje panda!" Want paling met uitsterven bedreigd of zo. In elk geval: als dat zo is, dan is 5,99 voor 100 gram nog een ongelofelijk super koopje.
Precies dit. Dat soort dingen zijn jaren voor een schijntje verkocht met dit als gevolg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
29-02-2024 09:12
Een kapper die knipt voor 26,50 is een graaier? Hou toch op.
:rofl: Echt hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-02-2024 07:13
Ik kom met een klein tasje uit de super tegenwoordig. En niet omdat ik de rest laat bezorgen. Gewoon omdat ik minder koop. Ik kocht een half jaar geleden een nieuwe koekenpan voor 15 euro. Kijk ik nu dan blijkt hij 25 euro geworden. Dus die koop ik dan niet meer. Daar heb je er vier voor bij de discount.
Die je vervolgens allemaal binnen een jaar weg kunt gooien.

Ik investeert liever in duurdere pannen waar ik jaren en jaren mee kan doen.
GroenTuintje schreef:
29-02-2024 11:38
Ja precies, en zelfs oproepjes hier op Viva wel eens gezien:) of op marktplaats ook
Hoe lief ;-D ik vivaforum ook vind en marktplaatsmensen, echt no way dat ik zomaar iemand mijn haar zou laten knippen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals al genoemd is: een treinkaartje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
29-02-2024 10:45
Ik begrijp dat jij je loonsverhoging hebt afgeslagen omdat je sociaal bent?

Nou precies dit!
Echt bizar hoe sommige mensen alleen aan zichzelf denken. :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Horeca. Ik doe er niet meer aan mee, niet meer dan sociaal gezien noodzakelijk is in elk geval. Zonde geld en vaak is het nog slecht/middelmatig ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de WOZ en gemeentelijke belastingen en bizar hoog dit jaar weer. Ik weet het, daar staat tegenover dat je huis meer waard is geworden maar voorlopig zit ik daar gewoon nog en heb ik dat geld niet op de bank staan maar gewoon een dikke hypotheek schuld.
Alle reacties Link kopieren Quote
OV vooral trein en helemaal naar het Buitenland. Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
jsv schreef:
29-02-2024 13:38
OV vooral trein en helemaal naar het Buitenland. Zo jammer.
Die ervaring heb ik dan weer niet, met de trein via Duitsland, naar Luxemburg (gratis OV) en verder zijn veel goedkope tickets.
Bijv. via Interrail Europa, Rail Planner enz. Je moet wel wat tijd hebben want meestal regionale treinen.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meen ook dat met de trein in Duitsland juist veel goedkoper is dan hier. Als ik zelf met de trein reis is het vaak in de daluren en met meerdere mensen samen waardoor de prijs nog wat meevalt. Maar als ik dan een keer wel een kaartje moet kopen voor de normale prijs schrik ik me kapot.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven