Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 409 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
de bankkosten bij de ING.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slimpie :nooo:
Kibbeling
Alle reacties Link kopieren Quote
Paling is inmiddels onbetaalbaar bijna. Het is dat ik het zo lekker vind en het er voor over heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die brunch uit het vorige topic vind ik juist goedkoop🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
KOKO-DO schreef:
28-02-2024 21:44
Slimpie :nooo:
Kibbeling
Dat viel me ook op dat de kibbeling duur was, klein bakje hier 6 euro.
Slimpie hadden we hier ook, maar gebruik nu Karvan zero,wel met aanbieding.
De siroop vind ik wel beter haal er meer uit, en geen bijsmaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was laatst bij de visboer. Twee stukken kabeljauw (totaal rond de 400 gr) voor ruim € 14,-. Dit waren twee (best flinke) stukken voor 2 personen.
Voor een heel gezin verse vis halen is toch niet te betalen joh.

Paling is ook zoooo lekker ja. Moeilijk te krijgen maar hebben ze het alleen in één bepaalde supermarkt. Kost € 5.99 voor 1 pakje (dacht 100 gram).
Alle reacties Link kopieren Quote
5,99 voor 100 gram?? Wow! o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in een artikel over paling ooit een keer tegengekomen "Je eet toch ook geen broodje panda!" Want paling met uitsterven bedreigd of zo. In elk geval: als dat zo is, dan is 5,99 voor 100 gram nog een ongelofelijk super koopje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afvalstoffenheffing, 462 voor een eenpersoonshuishouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deodorant, ook 'gewoon' bij Kruidvat. Diverse merken voor 5,50 euro per fles deo. Dan hebben ze gelukkig wel vaak acties met 1+1 gratis.
Maar dan nog... €5,50! o_o
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paling is inderdaad een zeer ernstig bedreigde diersoort. Sinds ik dit weet koop ik dit echt niet meer, al vond ik het vroeger ook erg lekker. Als ik verdere info goed herinner is het door het complexe voortplantingsgedrag van de paling ook niet mogelijk om kweekpaling te fokken.

https://www.wwf.nl/kom-in-actie/met-tij ... ming-nodig

"Het palingbestand is sinds de jaren ’60 van de vorige eeuw met meer dan 90% achteruitgegaan en de intrek van glasaal (babypaling) is nog maar een fractie van wat het was. De soort staat als ‘ernstig bedreigd’ op de Rode Lijst van de IUCN."
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt, is bedreigde diersoort en lastig te verkrijgen. Ja het is duur. Heeeeeeeeeeeel soms koop ik het als verwennerij voor mezelf. Maar dat kun je op één hand tellen denk ik en dat haal ik niet eens.

Ik wilde het een poos geleden eens meenemen bij een viswinkel voor een feestelijke gelegenheid. Geloof ik dat ik meer dan een tientje moest betalen en dat heb ik dus ook niet gedaan (en in de supermarkt was het op).
Zag laatst ergens een broodje paling staan…€ 9.- !! Dan kun je beter voor 5,99 die uit de supermarkt kopen en heb je 2 heerlijke belegde broodjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
28-02-2024 22:51
Zag laatst ergens een broodje paling staan…€ 9.- !! Dan kun je beter voor 5,99 die uit de supermarkt kopen en heb je 2 heerlijke belegde broodjes.
Je kunt het beter helemaal niet meer kopen, als je over 25 jaar nog paling in de zee wil hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
28-02-2024 22:54
Je kunt het beter helemaal niet meer kopen, als je over 25 jaar nog paling in de zee wil hebben.
+1000

Ik was inmiddels ook wat gaan googelen, want dat artikel met de panda-vergelijking dat ik me vaag herinnerde, was ook maar een vage herinnering & misschien wel een overdreven column. Maar paling is dus echt een bedreigde diersoort & ondertussen kun je het gewoon kopen en eten! :O, maar vooral ook :@. Ongelofelijk dat dit gebeurt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
In een belendend dorp zit al jarenlang een palingkwekerij, waar ze zalige paling verkopen.
Heb her en der wel vaker paling kwekerijen gezien. Lijkt me dat de paling die verkocht wordt geen wilde, maar gekweekte is,
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
28-02-2024 21:41
de bankkosten bij de ING.
Nou zeg dat! Idioot gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
28-02-2024 23:06
In een belendend dorp zit al jarenlang een palingkwekerij, waar ze zalige paling verkopen.
Heb her en der wel vaker paling kwekerijen gezien. Lijkt me dat de paling die verkocht wordt geen wilde, maar gekweekte is,
Helaas, paling kan NIET, echt NIET gekweekt worden. Het gaat dan om in het wild gevangen palinkjes die in een ‘kwekerij’ groot worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
28-02-2024 23:06
In een belendend dorp zit al jarenlang een palingkwekerij, waar ze zalige paling verkopen.
Heb her en der wel vaker paling kwekerijen gezien. Lijkt me dat de paling die verkocht wordt geen wilde, maar gekweekte is,
Gekweekte paling bestaat niet. Paling laat zich nml niet kweken.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 3 ook weer gevonden!
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
28-02-2024 21:41
de bankkosten bij de ING.

Heb ik iets gemist?

Ik betaal €3,15 per maand (oranjepakket)
Dat is toch niet buitensporig?

Oh. Ik zie dat per 1 maart alle pakketten €0,50 p.m. duurder worden.

Maar toch.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom met een klein tasje uit de super tegenwoordig. En niet omdat ik de rest laat bezorgen. Gewoon omdat ik minder koop. Ik kocht een half jaar geleden een nieuwe koekenpan voor 15 euro. Kijk ik nu dan blijkt hij 25 euro geworden. Dus die koop ik dan niet meer. Daar heb je er vier voor bij de discount.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilde gisteren een nieuwe bus kip kruiden kopen van verstegen. Kost tegenwoordig gewoon 4,99 :-o
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
28-02-2024 23:13
Helaas, paling kan NIET, echt NIET gekweekt worden. Het gaat dan om in het wild gevangen palinkjes die in een ‘kwekerij’ groot worden.
Precies.
En die glasaal die ze vangen om 'grootgekweekt' te worden tot paling, kan zich in gevangenschap niet vermenigvuldigen. Dus moet die 'kweker' steeds weer nieuwe glasaal vangen voor z'n praktijken.
Dit systeem is de doodsteek voor de paling.

Echt, laat het liggen bij de visboer. Het is een zeer ernstig bedreigde diersoort. Verdiep je in wat je koopt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven