Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1242 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
On topic:
Ik vind de kapper nog steeds duurder worden.
Ik ga altijd naar de goedkoopste hier in de stad, dat is bij mij de Brainwash.
Ik heb even opgezocht: in 2019 betaalde ik nog 18,50, vorig jaar 23 euro en gisteren moest ik 26,50 aftikken. Voor gewoon basic wassen/knippen/drogen, zonder extra's. Ik stond binnen 20 minuten weer buiten.

Er zullen ongetwijfeld nog veel duurdere kappers zijn, maar mijn portemonnee is niet heel ruim en voor het eenvoudige bijpunten/klein stukje eraf word ik prima geholpen bij Brainwash. Maar ik begrijp niet zo goed waarom die prijs nu nog steeds maar blijft stijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
29-02-2024 07:35
On topic:
Ik vind de kapper nog steeds duurder worden.
Ik ga altijd naar de goedkoopste hier in de stad, dat is bij mij de Brainwash.
Ik heb even opgezocht: in 2019 betaalde ik nog 18,50, vorig jaar 23 euro en gisteren moest ik 26,50 aftikken. Voor gewoon basic wassen/knippen/drogen, zonder extra's. Ik stond binnen 20 minuten weer buiten.

Er zullen ongetwijfeld nog veel duurdere kappers zijn, maar mijn portemonnee is niet heel ruim en voor het eenvoudige bijpunten/klein stukje eraf word ik prima geholpen bij Brainwash. Maar ik begrijp niet zo goed waarom die prijs nu nog steeds maar blijft stijgen.
Misschien bij een kappersschool laten knippen? Ze zoeken vaak modellen en dit is gratis/ kost bij niks.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
28-02-2024 23:14
Gekweekte paling bestaat niet. Paling laat zich nml niet kweken.
Interessant, wist ik niet. Ik eet overigens geen paling, maar laatst bij de brunch vd valk was er nog volop paling verkrijgbaar :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-02-2024 07:41
Misschien bij een kappersschool laten knippen? Ze zoeken vaak modellen en dit is gratis/ kost bij niks.
Dat deed ik in mijn vorige woonplaats inderdaad!
Maar in mijn huidge woonplaats zit geen kappersopleiding. En ik ga daar natuurlijk ook geen 20 euro reiskosten voor maken :P
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
29-02-2024 07:35
On topic:
Ik vind de kapper nog steeds duurder worden.
Ik ga altijd naar de goedkoopste hier in de stad, dat is bij mij de Brainwash.
Ik heb even opgezocht: in 2019 betaalde ik nog 18,50, vorig jaar 23 euro en gisteren moest ik 26,50 aftikken. Voor gewoon basic wassen/knippen/drogen, zonder extra's. Ik stond binnen 20 minuten weer buiten.

Er zullen ongetwijfeld nog veel duurdere kappers zijn, maar mijn portemonnee is niet heel ruim en voor het eenvoudige bijpunten/klein stukje eraf word ik prima geholpen bij Brainwash. Maar ik begrijp niet zo goed waarom die prijs nu nog steeds maar blijft stijgen.

Vriendin van mij heeft een kapsalon. De prijzen voor producten zijn best gestegen en de loonkosten voor het personeel. Daarnaast ook weer de huurprijs voor haar pand. Dus ja... dan stijgen de consumentenprijzen mee.

Vervelend is het natuurlijk wel maar wel te verklaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het vorige topic ging het over huurhuizen en reageerde iemand dat verhuurders 3-4x de huur in salaris netto vragen.
Maar dat is altijd bruto, en ook je vakantiegeld, dertiende maand etc kun je meerekenen. Maakt nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
29-02-2024 07:35
On topic:
Ik vind de kapper nog steeds duurder worden.
Ik ga altijd naar de goedkoopste hier in de stad, dat is bij mij de Brainwash.
Ik heb even opgezocht: in 2019 betaalde ik nog 18,50, vorig jaar 23 euro en gisteren moest ik 26,50 aftikken. Voor gewoon basic wassen/knippen/drogen, zonder extra's. Ik stond binnen 20 minuten weer buiten.

Er zullen ongetwijfeld nog veel duurdere kappers zijn, maar mijn portemonnee is niet heel ruim en voor het eenvoudige bijpunten/klein stukje eraf word ik prima geholpen bij Brainwash. Maar ik begrijp niet zo goed waarom die prijs nu nog steeds maar blijft stijgen.
Omdat ze niet sociaal zijn maar zo min mogelijk willen doen tegen de beste prijs. En ze zichzelf dat niet kwalijk nemen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-02-2024 08:22
Omdat ze niet sociaal zijn maar zo min mogelijk willen doen tegen de beste prijs. En ze zichzelf dat niet kwalijk nemen.

Nou ja... wat is dit nu weer voor een rare opmerking? Jij werkt toch ook niet omdat je sociaal bent? Jij wil toch ook salarisverhoging om je rekeningen te kunnen betalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Robijn wasmiddel.. ik zie nu in de app de specialere geuren zeg maar voor tussen de 14,- en 17,- staan. Heb even opgezocht in 2022 betaalde ik 4,49 voor een fles wasverzachter robijn spa en die kost nu 6,79.

Ik koop nu AH eigen merk wasmiddel van 3,39 en doe er robijn wasverzachter bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-02-2024 07:43
Interessant, wist ik niet. Ik eet overigens geen paling, maar laatst bij de brunch vd valk was er nog volop paling verkrijgbaar :(
Een familielid van me werkt in een viswinkel waar ze al jaren geen paling meer verkopen ivm het gevaar op uitsterven. Dat vind ik echt heel goed. Dat zou ik zelf ook doen als ik zo'n winkel had. Maar het klopt, paling valt niet te kweken en is een zwaar bedreigde vissoort. Zelf lust ik het niet dus ik zou het sowieso al niet halen maar helemaal niet als ik weet dat ze bijna uitgestorven zijn.
Ik eet heel af en toe vlees of vis maar alleen de biologische variant, als het in de aanbieding is of met een 35% korting sticker.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
29-02-2024 08:39
Een familielid van me werkt in een viswinkel waar ze al jaren geen paling meer verkopen ivm het gevaar op uitsterven. Dat vind ik echt heel goed. Dat zou ik zelf ook doen als ik zo'n winkel had. Maar het klopt, paling valt niet te kweken en is een zwaar bedreigde vissoort. Zelf lust ik het niet dus ik zou het sowieso al niet halen maar helemaal niet als ik weet dat ze bijna uitgestorven zijn.
Ik eet heel af en toe vlees of vis maar alleen de biologische variant, als het in de aanbieding is of met een 35% korting sticker.
Triest eigenlijk… en waarom weten veel mensen dat niet?
Voor iedereen een groene tuin
tv-icoon schreef:
29-02-2024 08:22
Omdat ze niet sociaal zijn maar zo min mogelijk willen doen tegen de beste prijs. En ze zichzelf dat niet kwalijk nemen.

Een kapper is toch ook geen non profit?

Maar ik vind 28,50 een koopje. Ik kreeg vorige week een Tikkie van mijn dochter die bij de Kinki was geweest voor knippen en blonderen en 196,50 mocht afrekenen. Was even vergeten de prijs van te voren te checken en af te stemmen o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-02-2024 07:46
Vriendin van mij heeft een kapsalon. De prijzen voor producten zijn best gestegen en de loonkosten voor het personeel. Daarnaast ook weer de huurprijs voor haar pand. Dus ja... dan stijgen de consumentenprijzen mee.

Vervelend is het natuurlijk wel maar wel te verklaren.
Ja, ik kan het best begrijpen. Alles is duurder geworden, de kosten stijgen overal dus ja als ondernemer heb je weinig keuze dan toch?
Mijn kapper is 3 euro duurder geworden dit jaar. Ik vind dat nog te doen hoor. Ga toch zelden.
Maar vergeleken met 10 jaar geleden is het natuurlijk wel flink duurder geworden, toen betaalde ik 18 euro nu zit ik op 35. Maar goed, dat geld voor alles natuurlijk. Vroeger kocht je een Big Mac menu bij de Mac voor 5,95, nu heb je daar alleen de Big Mac voor.
Het is niet anders.

Ik was gisteren een nachtje weg met mijn moeder naar Valkenburg en we vonden de prijzen erg meevallen. Hotel was 95 euro voor een nachtje, met zwembad en een geweldig ontbijt er bij en we hebben die avond bij een tapas restaurant gegeten. 2 cocktails gedronken, 1 cola, een voorgerecht om te delen en een grote pizza en we waren 43 euro kwijt. Het viel ons alles mee.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-02-2024 08:43
Triest eigenlijk… en waarom weten veel mensen dat niet?
Geen idee, desinteresse? Of ze weten het gewoon niet. Ik kijk veel natuurdocu's dus ik wist het daar van. Sowieso eet ik weinig vis, de oceanen worden finaal leeggevist waardoor andere grotere vissen omkomen van de honger ( orka's, haaien, dolfijnen, etc ).
Het is triest hoe het er bij staat met het zeeleven.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan best sociaal verantwoordelijk ondernemen. Deze graailust jaagt de inflatie onnodig aan in een spiraal omhoog. De gestegen kosten van de energie waren al lastig genoeg. Ondernemers willen zichzelf zo graag een vriendelijk gezicht geven door middel van reclames en zogenaamd milieuvriendelijke maatregelen (waar wij voor betalen) maar vriendelijk zijn ze niet. Anders hadden ze meer verantwoordelijkheid aanvaard.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
29-02-2024 08:46
Ja, ik kan het best begrijpen. Alles is duurder geworden, de kosten stijgen overal dus ja als ondernemer heb je weinig keuze dan toch?
Mijn kapper is 3 euro duurder geworden dit jaar. Ik vind dat nog te doen hoor. Ga toch zelden.
Maar vergeleken met 10 jaar geleden is het natuurlijk wel flink duurder geworden, toen betaalde ik 18 euro nu zit ik op 35. Maar goed, dat geld voor alles natuurlijk. Vroeger kocht je een Big Mac menu bij de Mac voor 5,95, nu heb je daar alleen de Big Mac voor.
Het is niet anders.

Ik was gisteren een nachtje weg met mijn moeder naar Valkenburg en we vonden de prijzen erg meevallen. Hotel was 95 euro voor een nachtje, met zwembad en een geweldig ontbijt er bij en we hebben die avond bij een tapas restaurant gegeten. 2 cocktails gedronken, 1 cola, een voorgerecht om te delen en een grote pizza en we waren 43 euro kwijt. Het viel ons alles mee.

Ik vond Valkenburg ook echt niet zo duur. Had duurder verwacht! En heel leuk daar!.

Toen ik begon met lesgeven was mijn prijs 30 euro per uur. Dat is nu 58 euro per uur. Alles is duurder geworden dus daar ontkom je niet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
28-02-2024 23:41
Heb ik iets gemist?

Ik betaal €3,15 per maand (oranjepakket)
Dat is toch niet buitensporig?

Oh. Ik zie dat per 1 maart alle pakketten €0,50 p.m. duurder worden.

Maar toch.
Ik vind dat commentaar op de kosten van een betaalpakket ook gezeur. Voor dat geld krijg je een betaalrekening met pinpas en een app waarin je 24/7 je actuele saldo kunt bekijken en veilig betalingen kunt doen, die tegenwoordig vaak nog dezelfde dag op de rekening van de ontvanger staan. Klanten en hun transacties worden continu gescand op mogelijk crimineel gedrag en er staat 24/7 een helpdesk paraat voor als je bijv. je pinpas kwijt bent

Een abonnement op Videoland kost je per maand meer dan een gemiddeld betaalpakket.

Natuurlijk zouden banken hogere spaarrente mogen geven en lagere rente mogen rekenen voor hypotheken, maar de betaalrekeningen zijn nog steeds een koopje als je ziet wat je ervoor krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-02-2024 08:49
Je kan best sociaal verantwoordelijk ondernemen. Deze graailust jaagt de inflatie onnodig aan in een spiraal omhoog. De gestegen kosten van de energie waren al lastig genoeg. Ondernemers willen zichzelf zo graag een vriendelijk gezicht geven door middel van reclames en zogenaamd milieuvriendelijke maatregelen (waar wij voor betalen) maar vriendelijk zijn ze niet. Anders hadden ze meer verantwoordelijkheid aanvaard.

:HA:

Sorry maar ik moet hier gewoon om lachen. Ondernemer zijn is geen vrijwilligerswerk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind paling toch aan de tranige, vettige kant en niet heel lekker. Ik zou er maagpijn van krijgen. Paling is altijd peperduur geweest, zolang ik leef was het al een delicatesse.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-02-2024 08:51
:HA:

Sorry maar ik moet hier gewoon om lachen. Ondernemer zijn is geen vrijwilligerswerk.
Misschien bij een filantropische instelling :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-02-2024 08:50
Ik vond Valkenburg ook echt niet zo duur. Had duurder verwacht! En heel leuk daar!.

Toen ik begon met lesgeven was mijn prijs 30 euro per uur. Dat is nu 58 euro per uur. Alles is duurder geworden dus daar ontkom je niet aan.
Klopt! Het valt echt mee, qua prijzen. Ik woon in regio Amsterdam en ik heb altijd het idee dat de horeca hier tien keer duurder is dan de horeca in het zuiden of in goedkopere regio's zoals Friesland. Ik heb laatst in Amsterdam weer 6,50 voor een half glas wijn betaald, in Valkenburg stond het voor 4,50 op de kaart.
Ik blijf horeca altijd eigenlijk te duur vinden voor wat je er voor krijgt dus ik ga zelden eigenlijk. Het is voor mij echt een uitje. Ik vind de boodschappen al duur zat.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
tv-icoon schreef:
29-02-2024 08:49
Je kan best sociaal verantwoordelijk ondernemen. Deze graailust jaagt de inflatie onnodig aan in een spiraal omhoog. De gestegen kosten van de energie waren al lastig genoeg. Ondernemers willen zichzelf zo graag een vriendelijk gezicht geven door middel van reclames en zogenaamd milieuvriendelijke maatregelen (waar wij voor betalen) maar vriendelijk zijn ze niet. Anders hadden ze meer verantwoordelijkheid aanvaard.

Een kapper die knipt voor 26,50 is een graaier? Hou toch op.
Miss_Edwards schreef:
29-02-2024 09:00
Klopt! Het valt echt mee, qua prijzen. Ik woon in regio Amsterdam en ik heb altijd het idee dat de horeca hier tien keer duurder is dan de horeca in het zuiden of in goedkopere regio's zoals Friesland. Ik heb laatst in Amsterdam weer 6,50 voor een half glas wijn betaald, in Valkenburg stond het voor 4,50 op de kaart.
Ik blijf horeca altijd eigenlijk te duur vinden voor wat je er voor krijgt dus ik ga zelden eigenlijk. Het is voor mij echt een uitje. Ik vind de boodschappen al duur zat.

Ik was afgelopen weekend op de Veluwe. Hotel (incl ontbijt) 150 euro, wijntje 7 euro, hamburger met friet 22,50. Ik vond het helemaal niet goedkoper dan in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
29-02-2024 09:13
Ik was afgelopen weekend op de Veluwe. Hotel (incl ontbijt) 150 euro, wijntje 7 euro, hamburger met friet 22,50. Ik vond het helemaal niet goedkoper dan in Amsterdam.
150 euro voor een nacht? Ja dat klinkt aardig duur allemaal inderdaad.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
29-02-2024 07:45
Dat deed ik in mijn vorige woonplaats inderdaad!
Maar in mijn huidge woonplaats zit geen kappersopleiding. En ik ga daar natuurlijk ook geen 20 euro reiskosten voor maken :P
Bij ons zit ook geen kappersopleiding maar de jonge meiden die hier bij (mn favoriete) kapper werken en nog in hun opleiding zitten , doen zeer regelmatig oproepjes op de plaatselijke fb pagina. Voor modellen voor knippen of highlighten op een bepaalde avond in de plaatselijke kapsalon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven