Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
26-05-2022 13:20
Oh, dat dingen duurder worden ontken ik niet hoor! Alleen lees ik hier wel eens ‘nou ja, een stukje zalm van de visboer kostte vandaag 6 euro! Dat was vorige week nog 3 euro bij de Aldi uit de diepvries!’. En dan vergelijk je natuurlijk ook gewoon echt hele rare dingen.
Ah ja, mee eens.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-05-2022 12:59
Ik ben zelfs minder kwijt aan boodschappen nu, doordat ik zo goed op de prijzen let. Dat deed ik altijd al, maar blijkbaar kon het nog meer. Je kunt echt veel besparen, als je goed oplet.
Hier net zo! En daar pluk ik binnenkort de vruchten van, omdat ik mijn baan ga verliezen na 2 jaar ziekte en mijn inkomen verder zal kelderen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
26-05-2022 13:20
Oh, dat dingen duurder worden ontken ik niet hoor! Alleen lees ik hier wel eens ‘nou ja, een stukje zalm van de visboer kostte vandaag 6 euro! Dat was vorige week nog 3 euro bij de Aldi uit de diepvries!’. En dan vergelijk je natuurlijk ook gewoon echt hele rare dingen.
Ja, en soms wordt er ook vergeten dat bepaalde dingen in bepaalde tijden gewoon duurder zijn dan in andere tijden, wat altijd al zo is geweest. Dus zeg maar: de prijs van aarbeiden in de winter vergelijken met de prijs van aardbeien vorige zomer.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
26-05-2022 13:28
Ja, en soms wordt er ook vergeten dat bepaalde dingen in bepaalde tijden gewoon duurder zijn dan in andere tijden, wat altijd al zo is geweest. Dus zeg maar: de prijs van aarbeiden in de winter vergelijken met de prijs van aardbeien vorige zomer.
Dat weet ik maar al te goed. Ben opgegroeid met producten uit eigen tuin en eet bijna altijd seizoensproducten (anders zelf ingevroren voor later).
Maar bv kattenvoer van 3.49 naar 4.39 is toch echt een verhoging van ongeveer 25%. Een kilo kip 2.50 duurder een kilo kaas 1.50 meer, kilo bloem 0.30 meer.
Verder woon ik niet in de Randstad of een grote plaats met tig supermarkten, toko's enz dus ik merk het echt wel.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
Flipflop schreef:
26-05-2022 13:27
Hier net zo! En daar pluk ik binnenkort de vruchten van, omdat ik mijn baan ga verliezen na 2 jaar ziekte en mijn inkomen verder zal kelderen.
Jeetje das niet best :hug:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
26-05-2022 09:07
Er zijn ook codes voor bestaande klanten :) als je ING hebt kun je die rente punten ook gebruiken voor 40%
Je hoeft niet af en aan te melden in principe, alleen erop letten dat je die codes invoert
Ah dat wist ik niet, dan zal ik daar eens op letten!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat kattenvoer en kattenbakvulling al lang niet in de aanbieding is. Maar de koningin krijgt hier natuurlijk nog haar favoriete merken 😀
Alle reacties Link kopieren
Joppie schreef:
26-05-2022 14:06
Jeetje das niet best :hug:
Ik ben er ook verdrietig van, plus dat het me tot op heden niet gelukt is om elders een start te maken.
Alle reacties Link kopieren
Flip flop
Ja logisch is ook verdrietig. Ik hoop dat je snel iets geschiktst vindt!
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
IJsjes kostten hier eerst 1,10 per bolletje, dus met twee man was ik 3,30 of 4,40 kwijt. Gisteren weer eens geweest, zonder op de prijs te letten besteld. En doe eens gek, een van ons slagroom erbij. Was ik bijna 10 euro kwijt! De bolletjes waren bijna 2x duurder geworden.

Dat vind ik niet meer leuk voor zomaar tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ijs verschilt enorm, hier 1,50, in naburig dorp 1, 25 en in dichtstbijzijnde grote stad 2,00 per bolletje.
Vlaginvaas schreef:
27-05-2022 12:11
Ijs verschilt enorm, hier 1,50, in naburig dorp 1, 25 en in dichtstbijzijnde grote stad 2,00 per bolletje.
Ik heb het over een flink hogere prijs bij dezelfde ijsboer, tov vorig jaar. Toen vonden we het nog heel betaalbaar en haalden we gerust om de paar dagen een ijsje. Nu ga ik dat niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ons favoriete Italiaanse ijs hier ook 50 cent per bol duurder, nu 1,50 €.

Het is echter zulk lekker ijs, dat ik dit af en toe er graag voor neerleg.
Alle reacties Link kopieren
Dit is slechts het begin van de grote hyperinflatie. Het is als een slowmotion car crash. We zijn pas aan het begin van de crash en we zien het langzaam naar ons toekomen. We kunnen het alleen niet meer stoppen..

Je moet er niet van op kijken als je straks alleen maar kunt dromen van een ijsje en het brood 100x duurder is geworden..
websurfer schreef:
27-05-2022 21:58
Dit is slechts het begin van de grote hyperinflatie. Het is als een slowmotion car crash. We zijn pas aan het begin van de crash en we zien het langzaam naar ons toekomen. We kunnen het alleen niet meer stoppen..

Je moet er niet van op kijken als je straks alleen maar kunt dromen van een ijsje en het brood 100x duurder is geworden..

Haha. Waar haal je die wijsheid vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Stientje schreef:
27-05-2022 22:00
Haha. Waar haal je die wijsheid vandaan?
Als je het plaatje snapt is het heel makkelijk om te weten wat er gaat gebeuren..

Toen Jensen in Maart 2020 zei dat Corona heel lang zou duren, of misschien nooit over zou gaan verklaarde iedereen (zelfs een deel van zijn aanhangers) hem voor gek! Hij had wel gelijk. Dat komt omdat ook hij het plaatje snapt.
Alle reacties Link kopieren
websurfer schreef:
27-05-2022 21:58
Dit is slechts het begin van de grote hyperinflatie. Het is als een slowmotion car crash. We zijn pas aan het begin van de crash en we zien het langzaam naar ons toekomen. We kunnen het alleen niet meer stoppen..

Je moet er niet van op kijken als je straks alleen maar kunt dromen van een ijsje en het brood 100x duurder is geworden..
Duitse Bondskanselier Scholz waarschuwt voor wereldwijde financiële en economische crisis.

Het zijn in ieder geval hele onzekere tijden en er is niet echt iets geleerd uit de vorige financiële crisis, dus deze zal nog harder aankomen.

Prepare for the worst and hope for the best.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2022 12:22
Reden: Desinformatie en complottheorieën
98.76% gewijzigd
Oh, de grote denker en ziener Jensen. Dan is het zeker waar :rofl:

Jongen, er is er hier maar eentje die gehersenspoeld is, en dat ben jij. Ik zou een goede psycholoog zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op calippo ijs. Weet ook niet waarom.
Waar ik vorig jaar 2,49 euro neertelde voor een doos van 6 is dat nu dus 3,69 euro.
Vind ik fors.
Alle reacties Link kopieren
Mika2022 schreef:
27-05-2022 12:53
Ons favoriete Italiaanse ijs hier ook 50 cent per bol duurder, nu 1,50 €.

Het is echter zulk lekker ijs, dat ik dit af en toe er graag voor neerleg.
1,50 voor een bolletje Italiaans ijs? Waar is dat dan? Hier (grote stad) is zelfs bij de snackbar het Makro ijs al duurder.
Alle reacties Link kopieren
Stientje schreef:
27-05-2022 22:25
Oh, de grote denker en ziener Jensen. Dan is het zeker waar :rofl:

Jongen, er is er hier maar eentje die gehersenspoeld is, en dat ben jij. Ik zou een goede psycholoog zoeken.
wappies krijgen keer op keer gelijk.

Telkens als zij iet zeggen over de toekomst is het een complottheorie.

Als het vervolgens 2 jaar later uitkomt is het realiteit - Alleen heeft het altijd een reden waardoor we dit wel moesten doen! Het kon niet anders!
Alle reacties Link kopieren
websurfer schreef:
27-05-2022 22:11
[...]
Ik kan je niet volgen.
Het zijn onzekere tijden, de kans dat er een fikse crisis komt is al groot genoeg. Zullen we het even bij dat onderwerp houden?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2022 12:24
Reden: Quote verwijderd
50.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
27-05-2022 22:32
Ik kan je niet volgen.
Het zijn onzekere tijden, de kans dat er een fikse crisis komt is al groot genoeg. Zullen we het even bij dat onderwerp houden?
Het heeft allemaal met elkaar te maken. Hyperinflatie komt er omdat er een doel bereikt moet worden. Dat willen de mensen die het geld zijn, en maken.
Alle reacties Link kopieren
Naja op natuurlijk woningen na vind ik boodschappen, brandstof, verzekeringspremies en vliegtickets wel erg duur de laatste tijd.

Maar dat heeft allemaal meer te maken met de koopkracht van de euro dan met vraag en aanbod van die producten en diensten. QE van de ECB heeft de koopkracht van onze munt vermoord de laatste 2/3 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven