Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

20-02-2022 08:37 9987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week Royal Club in de persoonlijke AH bonus. Vond het een flutaanbieding, twee flessen voor € 2,75. Maar blijkbaar is de reguliere prijs per fles omhoog gegooid van € 1,69 naar € 1,99.
Alle reacties Link kopieren
margreetder schreef:
23-01-2023 14:15
Ik heb deze week Royal Club in de persoonlijke AH bonus. Vond het een flutaanbieding, twee flessen voor € 2,75. Maar blijkbaar is de reguliere prijs per fles omhoog gegooid van € 1,69 naar € 1,99.
Dan is het toch een mooie aanbieding. Normaal voor 2 flessen 3,98 en nu 2,75. Meer als 30% korting, dat is best fors.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu wel dat ik weer meer naar de basis ga, eigenlijk zoals ik thuis ook ben opgegroeid :lol:

Door de weeks gewoon water of klein beetje carvan cevitan, met zo’n fles doe ik weken. Ook geen koekjes, snoep en andere zooi meer. Groente en fruit pak ik als ik perse wil snacken. Vroeger mocht ik alleen in het weekend een frisdrank en chips/snoep, dat doe ik nu ook weer.

Nadat ik op mezelf ben gaan wonen is het er toch een beetje ingeslopen om altijd maar wat lekkers in huis te hebben en dat gaat ongemerkt toch op altijd. Maar toen ik een tijdje terug had berekend wat al die extra dingen kosten liet ik het staan en dat scheel zoveel geld.

Nu denk ik bij heel veel dingen heb ik dit echt nodig, is het gezond? En als het antwoord dan nee is zet ik het terug.

Vers koken deed ik altijd al, scheelt sowieso veel geld dan al die pakjes en zakjes. Basis is zilvervliesrijst, volkoren pasta-/spaghetti, aardappelen en een lade vol specerijen en kruiden, dit heb ik altijd in huis, het enige wat ik er dan bij hoef te kopen is verse groente en vlees/kip/vis.
Alle reacties Link kopieren
Voetbal kijken op TV. Ik ben erg van het Engelse, Spaanse en Italiaanse voetbal dus ik dacht ik neem weer eens een maandje Ziggo Sport op mijn TV erbij. Dat kost je dan 15 euro per maand omdat ik hier op mijn adres helaas geen Ziggo kan ontvangen ( als je Ziggo hebt is het gratis). Maar goed, voor af en toe neem ik even een keer Ziggo erbij. Ik had zin in voetbal.
Maar nu hebben ze de Engelse competitie daar dus vanaf gehaald en bij Viaplay gedaan. Dat kost dan ook weer 14 euro per maand. Dus ik heb nu alleen Spaans en Italiaans voetbal. Dat was even balen. Ik had ook niet goed gekeken maar ging er gewoon vanuit dat de Premier league er gewoon bij in zat zoals altijd.
Ik neem geen Viaplay erbij hoor, misschien zeg ik Ziggo volgende maand weer op en dan wel een maandje Viaplay maar ik vind het echt belachelijk dat je weer een extra pakket erbij moet nemen.

Volgend jaar is al het voetbal alleen nog maar op Ziggo sport te zien, ook de CL en WK's die nu nog op NOS worden uitgezonden dus dan kost het me standaard elke maand 15 euro extra maar dan heb je in elk geval wel alles erbij.
Heb mijn DisneyPlus maar opgezegd, daar was ik wel even klaar mee, zo kost Ziggo me toch weer wat minder per maand, Disney is ook al 9 euro.

Blackgrey, wat jij doet doe ik ook steeds meer. Me afvragen of ik dat ongezonde echt nodig heb. Het is vaak ook nog best prijzig ook en als je het niet koopt spaar je ook weer lekker uit. Ik ga proberen om weer eens van 50 euro per week boodschappen te halen, dat haal ik eigenlijk nooit in mijn eentje.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Viaplay kan je iig wel met 1 iemand anders delen (je kan met 2 personen tegelijk kijken), dat scheelt weer wat.
Wij nemen straks weer Viaplay voor de F1, maar ik deel het met m'n broer.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? dat wist ik niet. Maar ik ken dan weer niemand in mijn omgeving die ook graag voetbal of F1 kijkt dus daar heb ik ook niet veel aan helaas.
Ik ben de enige voetbalfan in de familie. Maar denk dat ik volgende maand gewoon een maandje Viaplay neem dan en Ziggo weer opzeg. Als ik ruim zit die maand neem ik het misschien beide. Ik vind al die streamingdiensten wel hard oplopen in de kosten hoor. Ben al 51 euro kwijt voor mijn basis TV en internet. Ben je dus nog bijna 30 euro erboven op kwijt als je Ziggo en Viaplay wil. Ik vind dat wel erg duur.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook duur. Wij hebben geen TV abonnement meer. Alleen internet.
Live TV kijken we bijna nooit en als het nodig is heeft Videoland wat zenders en anders heb ik de login van m'n moeder's Ziggo account. Mag officieel ook niet, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie merken, wordt het forum wat trager en daarom gaan we weer wat meer letten op de grootte van topics. Dit topic is de 3000 postings al ver voorbij, dus ik wil jullie verzoeken om een nieuwe te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is hier te vinden;

geld-recht/wat-vind-jij-nu-echt-te-duur ... ges/496181
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
23-01-2023 15:18
Dan is het toch een mooie aanbieding. Normaal voor 2 flessen 3,98 en nu 2,75. Meer als 30% korting, dat is best fors.
Ja, maar ze had dus nog die 1,69 in gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Kan deze dan worden afgesloten?
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
24-01-2023 08:35
Viaplay kan je iig wel met 1 iemand anders delen (je kan met 2 personen tegelijk kijken), dat scheelt weer wat.
Wij nemen straks weer Viaplay voor de F1, maar ik deel het met m'n broer.
Die kijk ik via F1TV €65 per jaar, dan met GP radio ernaast.
Alleen kun je niet tegelijk naar de live races kijken, dus voor jou niet interessant, maar voor mensen die het niet delen kan dat een optie zijn!
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven